شناسهٔ خبر: 28174668 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

احدی: منتقدان با توجه به داشته‌ها انتقاد کنند/ رسما سرمربی تیم ملی بوکس نشده‌ام

سرمربی تیم ملی بوکس با بیان این که منتقدان باید با توجه به داشته‌ها انتقاد کنند، گفت: برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو فعلا به صورت رسمی سرمربی تیم ملی نشده‌ام.

صاحب‌خبر -

اکبر احدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برگزاری نخستین جلسه شورای فنی فدراسیون بوکس توضیح داد: خدا را شکر بعد از سال‌ها جلسه‌ای بسیار تخصصی و فنی در مورد مسائل مختلف بوکس ایران با حضور اهالی فن و قهرمانان تحصیل کرده این رشته برگزار شد که تصمیمات مناسبی هم در بر داشت. افرادی که در جلسه حضور داشتند همگی از قهرمانان پیشین این رشته بودند که تاثیرات زیادی را در دوران قهرمانی خود داشتند.

 

سرمربی تیم ملی بوکس ایران درباره برنامه‌هایش برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو توضیح داد: زمانی که پیش از بازی‌های آسیایی با بنده در مورد هدایت تیم ملی صحبت شد برنامه‌هایم را از همان روز برای المپیک ۲۰۲۰ تدوین کرده و به فدراسیون ارائه کردم. امیدوارم برنامه‌هایی که به شورای فنی ارائه دادم نیز مورد تایید آن‌ها قرار بگیرد که اگر این مساله اتفاق بیفتد می‌توانیم کار را به زودی برای آماده سازی ملی‌پوشان برای کسب سهمیه و موفقیت در المپیک شروع کنیم.

 

او هم‌چنین گفت: البته انتخاب من به عنوان سرمربی تیم ملی بوکس تا زمان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در جلسه شورای فنی تنها به صورت رای گیری بوده و هیچ حکمی مبنی بر انتخاب بنده امضا نشده است. ان‌شاءالله برنامه‌های من مورد تایید شورای فنی باشد تا بتوانیم فعالیت‌های خود را شروع کنیم.

 

احدی با بیان این که باید منتقدان با توجه به داشته‌های بوکس از سرمربی تیم ملی انتقاد کنند، توضیح داد: اهالی ورزش غریبه نیستند و باید این مساله را در نظر بگیرند که بوکس ایران تا کنون چه جایگاهی در ورزش آسیا و جهان داشته است و نسبت به آن از من انتقاد کند. تیمی که من در اختیار دارم نه مدال المپیک دارد، نه مدال جهانی دارد و نه طلای آسیا را؛ تنها یک بوکسور ما برنز آسیا را در کارنامه دارد. اهالی بوکس نباید انتظار کسب شش طلا را از من داشته باشند چرا که بوکس نیاز به زمان دارد تا به روزهای اوج خود برگردد.

 

سرمربی تیم ملی بوکس ادامه داد: امیدوارم با حمایت‌ها و برگزاری برنامه‌های ما به صورت اردو و مسابقات تدارکاتی روند خوبی را در پرورش استعدادهای این رشته داشته باشیم تا بار دیگر بوکس ایران حداقل به جایگاه خود در آسیا بازگردد.

 

مدیر تیم‌های ملی در مورد حضور نیافتن دو عضو شورای فنی (علی مظاهری و سعید نوروزی) در جلسه روز گذشته توضیح داد: هیچ مشکل شخصی وجود ندارد و تنها به دلیل مشکلات اداری این دو عضو شورا نتوانستند به جلسه برسند. نوروزی کارمند دانشگاه است و این روزها ثبت نام‌های دانشگاهی دست و بال او را بسته بود. مظاهری نیز درگیر کارهای استخدام است که به همین دلیل نتوانست در جلسه روز گذشته شرکت کند.

 

احدی در پاسخ به این سوال که آیا مربی خارجی مد نظر آن‌ها برای رده پایه انتخاب شده است؟ تصریح کرد: بله با بررسی‌هایی که صورت گرفت مربی را از کشور ازبکستان مد نظر داریم که تاثیر زیادی هم در پیشرفت و سازندگی پایه‌های بوکس این کشور داشته است. این مربی سابقه هدایت تیم‌های جوانان و نوجوانان ازبکستان را در کارنامه دارد که نتایج آن رضایت‌بخش است. با چند نفر دیگر نیز صحبت‌هایی را انجام داده‌ایم که در صورت صلاحدید شورای فنی از آن‌ها استفاده می‌کنیم. البته باید مسائل مالی این روزهای کشور و فدراسیون‌ها را نیز مد نظر قرار داد چرا که باید شرایط برای پرداخت دستمزد او نیز فراهم باشد که یکی از مهمترین مسائل است.

 

مربی تیم ملی بوکس در پایان این گفت‌وگو زمان شروع اردوهای تیم ملی را اول مهرماه اعلام کرد که با حضور ۲۶ بوکسور پیگیری خواهد شد.

 

نظر شما