شناسهٔ خبر: 28169826 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

کوتاه فرهنگی

صاحب‌خبر -
کاخ گلستان امروز ۲۷ شهریور تعطیل است

مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به دلیل سمپاشی،

آفت زدایی و حفظ سلامت گردشگران ۲۷ شهریور پذیرای دیدارکنندگان نیست.

به گزارش ایلنا، مسعود نصرتی (مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان) با اشاره به آغاز سمپاشی و آفت زدایی در کاخ گلستان گفت: این مجموعه فرهنگی تاریخی به دلیل سمپاشی،

آفت زدایی، رعایت استانداردهای موزه‌ای و برای حفظ سلامتی بیشتر دیدارکنندگان امروز ۲۷ شهریور دیدار عمومی ندارد.

او افزود: سمپاشی و آفت زدایی هر سال به صورت دوره‌ای برای حفاطت بیشتر آثار موزه‌ای در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان انجام می‌شود.

«علامت» در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه «علامت» جمعه ۲۳ شهریور ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایرن، نمایشگاه علامت ادای دینی است به همه کسانی که ارزش نمادها و نشانه‌ها را می‌دانند و در تلاش هستند تا با نشانه‌های دیروز حرف‌های امروز را بر زبان جاری کنند.

در این نمایشگاه آثاری از خسرو حسن زاده منصوره محمدی علیرضا فراهانی٬ حامد صادقی٬ مجتبی عرب زاده٬ محمد مهدی انوشفر٬ ایرج اسکندری٬ کاظم چلیپا٬ حمید قدیریان٬ ناصر پلنگی٬ حسین خسرو جردی٬ علیرضا آًدم بکان٬ امیر کبیرنژاد٬ صادق ادهم٬ کورش گلناری٬ مجتبی موسوی٬ ناصر تقوایی٬ خسرو بیات٬ فرزین هدایت زاده٬ بهزاد نقاش و ذبیح الله محمدی به نمایش در می‌آید.

نمایشگاه علامت تا ۳ مهر در خانه هنرمندان ایران دایر است.

نمایشگاه «روضه هنر» در موزه فلسطین

همزمان با آغاز ماه محرم ، موزه هنرهای معاصر فلسطین نیز میزبان «روضه هنر» شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا، وابسته به فرهنگستان هنر، دراین نمایشگاه که در دو بخش خوشنویسی و نقاشیخط از عصر چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در موزه هنرهای معاصر فلسطین گشایش یافت، ۱۷ اثر از ۱۴ هنرمند به نمایش درآمده است.

آثار در دو بخش خوشنویسی همراه با تذهیب و در بخش نقاشیخط با تکنیکهای متنوعی از رنگ روغن، اکرلیک، کولاژ، ترکیب مواد، مرکب ارائه شده است که ویژگی عمده آنها تلاش در نوآوری و خلق ترکیبات و فضاهای جدید و نیز استفاده از هندسه خط نستعلیق و اِلِمان های هنر عاشورایی شامل علامت، اسلیمی و خطوط، در یک بیان خلاقه و متفاوت است.

هنرمندان این گروه عمدتا از دانش آموختگان رشته نقاشی و گرافیک و فارغ التحصیلان انجمن خوشنویسان هستند که سابقه حضور در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی را دارند.این نمایشگاه تا اول مهر مهیاست وعلاقه مندان جهت بازدید از آن می توانند به موزه معاصر فلسطین واقع در خیابان ولیعصر، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان برادران مظفر، شماره۷۴ مراجعه کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما