شناسهٔ خبر: 28169752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

حرف مردم

صاحب‌خبر - 1547- در خبری خواندم مشایی در دادگاه به قاضی فحاشی کرده در حالی که در متن خبر چنین چیزی نبود. فقط عنوان شده هنگام قرائت قرآن وی با صدای بلند حرف می‌زده است. (11/6)
1603- در حالی که کشور با بحران بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند و بسیاری از جوانان بیکار هستند دولت باید سعی کند در درجه اول نگذارد کارخانه‌ها به خاطر کمبود مواد اولیه تعطیل شوند. در درجه دوم با حمایت از آنها و گسترش فضای تولید امکان اشتغال بیشتر فراهم کند. چرا باید کارخانه‌ها به خاطر نداشتن مواد اولیه تعطیل شوند؟ (11/6)
1612- با سلام به آفتاب یزد. در مورد بسته حمایتی دولت که اعلام کردند چند قلم کالا به مردم تعلق می‌گیرد نحوه توزیع و مقدار آن کاملا مشخص نیست. آیا مثل زمانی است که عاملان فروش با کوپن اجناس را توزیع می‌کردند؟ یا به گونه دیگر است؟ بهتر است آقای نوبخت توضیح بیشتری بدهند. (11/6)
1621- ‌ای وای بر ما که کارمان به جایی رسیده که می‌گویند خط فقر در تهران پنج میلیون است! این یعنی زندگی برای بیشتر مردم تهران غیرممکن است. این دست‌پخت آقایان پرمدعاست! وقتی قیمت‌ها بالا می‌رود حقوق ما ثابت است. باید هم خط فقر پنج میلیون تومان باشد. خدا رحمت کند زمانی آقای هاشمی گفتند: خط فقر 5/1 میلیون تومان است. صد رحمت به آن موقع. (11/6)
1632- برخی فروشگاه‌ها زنجیره‌ای تبلیغات می‌کنند که اجناس خود را با تخفیف حتی 50 درصدی می‌فروشند. پیامک هم برای مشترکان ارسال می‌کنند. اما وقتی مراجعه می‌کنیم گاهی متوجه می‌شویم اقلام وکالاها افزایش قیمت دارند. فقط از افزایش قیمت‌ها مقداری تخفیف دادند. ظاهرا آنها هم از این فرصت برای سوءاستفاده از مردم استفاده می‌کنند. (11/6)
2055- سلام آقای مظفری. امثال آقای کریمی قدوسی نماینده مجلس جز خودشان که خود را انقلابی می‌دانند اطرافیان و بقیه را ضد انقلاب و عامل بیگانه می‌پندارند. آقای قدوسی! شما خودتان برای انقلاب چه کار کردید؟ بیا بین مردم در مورد خودت از مردم سوال کن! شما فقط بلدی هر که را دوست ندارید عامل بیگانه بدانید! (13/6)
2212- کیانی از تهران: آفتاب یزد روی چه اصلی می‌گویند دولت کاسب خوبی
نیست؟ (13/6)
2259-با وجود اینکه اکثر نمایندگان محترم از کلاهبرداری، اختلاس، دزدی و خیلی تخلفات دیگر از افراد مجرم اطلاعی دارند چرا به موقع این افراد را معرفی نمی‌کنند؟ وقتی فردی مثل مرغ از قفس می‌پرد، یاد افشاگری می‌افتند. (13/6)
0255- نمایندگان ما در مجلس باید به فکر مردم باشند و به سلیقه مردم توجه کنند. در کشور عراق مردم انواع خودرو را سوار می‌شوند، اما اینجا محدودیت و ممنوعیت واردات خودرو داریم که به اقتصاد و اشتغال هم در مناطق آزاد لطمه می‌زند. (14/6)
0817- به جهت تغییر نام آقازاده‌ها بهتر است آنها روی اتومبیل‌های پورشه و لامبورگینی خود با خط درشت بنویسند پیکان، پراید یا وانت نیسان! (14/6)
0818- برای دریافت 5 میلیون وام علاوه بر وثیقه معتبر و دو ضامن کارمند می‌خواهند که در صورت عقب افتادن قسط وام حقوق آنها توقیف می‌شود. چگونه می‌شود شخصی فقط از یک بانک بدون وثیقه و با یک رانت صد میلیاردی وام بگیرد که اکنون در حال محاکمه است. (14/6)
0829- برخی دستگاه‌های نظارتی به عوض انتقاد از برخی مسائل فرعی بهتر است به دنبال دزدان بزرگ بیت‌المال و دنبال انبار محتکران باشند تا قیمت‌ها تصاعدی بالا نرود. (14/6)
0854- در مورد این کودکی که گوش‌اش بریده شده خواستم بگویم اول اینکه او افغانی است. 90 درصد این زباله جمع‌کنان هم نوجوانان افغانی هستند. گوش او هم بریده نشده دعوا شده و گوشش زخمی شده: چرا این‌قدر هیاهو می‌کنند؟ حتی معاون رئیس‌جمهور هم دستور پیگیری می‌دهند. تمام شهر را افغانی‌ها گرفته‌اند از زباله‌گرد بگیرد تا زرگر و طلافروش! (14/6)
1232- چگونه اجازه دادند 35 میلیارد تومان غذای سگ و گربه یک‌مرتبه وارد کشور شود، اما دارو و وسایل پزشکی را فراموش کردند این موضوع مشکلات شدیدی برای بیماران به وجود آورده است. (14/6)
1308- منِ شهروند، جای تعجب برایم هست چرا مسئولین لشکری و کشوری از این جنگ روانی که دشمنان داخلی به‌عنوان دوست در بازار ارز و طلا به راه انداختند جلوگیری نمی‌کنند؟ دشمن خارجی که جای خود اما آنها که در لباس دوست به اقتصاد و کشور ضربه می‌زنند چرا مسئولین فکری به حال آنان نمی‌کنند؟ چرا باید چند تا دلال در خیابان استانبول برای اقتصاد کشور تصمیم
بگیرند؟ (14/6)
1308- آقای مظفری! با سلام. مسئولین به خیابان‌ها بروند ببینند به خاطر مشکلات و جنگ روانی که در مورد قیمت‌ها و بازار ارز و دلار راه افتاده مردم چه روحیه‌ای پیدا
کرده‌اند! (14/6)
1327- یکی از مشکلات ما این است که نیروهای تندرو اجازه ندادند نیروهای کارآمد در راس نظام قرار بگیرند. یا کاری کردند مغزها فرار کنند و کسانی هم که در داخل بودند را عامل بیگانه خواندند و خانه‌نشین
کردند. (14/6)
1441- امثال آقای رسایی و قدوسی چه کاری برای کشور کردند؟ (14/6)
1457- چرا چند نفر باید رئیس‌جمهور را تهدید کنند و حرف از استخر بزنند؟ این‌ها از که دستور می‌گرفتند؟ آیا این‌ها به نفع کشور گام بر می‌دارند؟ مگر رهبری معظم مسئولین و مردم را به وحدت دعوت نکردند؟ (14/6)
1508- این همه آقای شریعتمداری، وزیر صنعت دم از کنترل قیمت خودرو و پایین آوردن نرخ آن زدند، حالا خودشان میزان افزایش قیمت‌ها را با افتخار اعلام کردند! ضمن اینکه بفرمایید آیا حذف شورای رقابت از فرایند قیمت‌گذاری خودرو یک حرکت مشکوک نیست؟ (14/6)
آفتاب یزد: خبر افزایش قیمت از سوی وزیر محترم تکذیب گردید.
1537- آقای مظفری! ما مشکلی نداریم مسئولین امکانات خوبی داشته باشند. یا حتی فرزندانشان در خارج باشند و از امتیازات خاصی هم استفاده کنند. مهم این است مردم ببینند آنها برای مردم هم چه قدم‌هایی برداشتند. چقدر برای رفاه جامعه و مردم کار کرده و تصمیم‌گیری کردند؟ وگرنه با درآمدشان مشکلی نداریم. مگر درآمدهای نجومی عجیب و غریب باشد که باعث ناراحتی و اعتراض مردم می‌شود. (14/6)
1847- کمبود نقدینگی شهرداری باعث شده برخی طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره باقی بمانند. یکی از مسئولان شهرداری درباره این موضوع گفت: برخی طرح‌ها از مدت‌ها قبل مصوب و تامین اعتبار هم شده‌ اما پول به حساب شهرداری مناطق واریز نشده است و بعضی از پیمانکاران که از قبل با آن‌ها قرارداد تنظیم شده است، حالا که قیمت برخی مصالح افزایش یافته، دبه درآورده و کارها را به سرانجام نمی‌رسانند و دود آن به چشمان ساکنان و رهگذران اطراف طرح‌های عمرانی می‌رود! (17/6)
1925-عده‌ای از کاسب‌ها درباره استفاده از دستگاه‌های «پز»، در محل کارشان می‌گویند: پس از این که مشتریان از کارت‌خوان استفاده کنند، پول‌های مربوط بعد از سه روز به حساب صاحبان دستگاه‌ها واریز می‌شود و این تاخیر مشکلات فراوانی برای دارندگان دستگاه‌های کارت‌خوان ایجاد کرده است. آن‌ها از مسئولان بانک مرکزی تقاضا دارند با به‌روز رسانی دستگاه‌ها به‌طور آنلاین، مبالغ کسرشده از حساب مشتریان به حساب صاحبان حساب‌هایی که متصل به دستگاه‌های شتاب و کارت‌خوان هستند،
واریز شود. (17/6)

درویش: با سلام به آقای مصطفی تاج‌زاده و دست‌اندرکاران روزنامه آفتاب یزد. خب اگه یه نفر تحلیلگر و نقاد خوش فکر و آگاه داشته باشیم که روی تحلیل‌هایش میشه حساب باز کرد همین آقای تاج‌زاده هستن و ایشان هم هزینه زیادی بابت درست اندیشی و حق‌گویی خود داده‌اند و هم واقعا به مسائل کشور آگاه بوده و در دلسوزی ایشان هم شکی نیست. خواهشی داشتم اگر صلاح می‌دانند تحلیلی هم در مورد میزان نقش اصولگرایان در ایجاد وضعیت فعلی از اول انقلاب تا حالا داشته باشند تا آنها اصلاح‌طلبان را مقصر وضعیت فعلی قلمداد نکنند و همه کاسه کوزه‌ها را سر آنها نشکنند.
بهار در مورد گزارش «کمپین «نه به خرید»؛ آری یا خیر» : بحث خوبیه اما به بخش جامعه شناختی مردم ما اشاره نشده، ولی بحث خودرو از هیچ الگویی پیروی نمی‌کنه. چون در مورد خودرو دلالی وجود نداره که کمپین نخرید باعث عقب‌نشینی بشه .موضوعی که از قلم افتاده حمایت بی چون و چرای دولت به خاطر مسائل اجتماعی است که باعث میشه چنین کمپین‌هایی اثرگذار نباشن. کاش اسم نویسنده و تحلیلگر گزارشات ذکر بشه .

در مورد بازنشر نطق حاج احمد خمینی خواستم بگم خداوند روحت را شاد کند، روزنامه‌ها همه خفقان گرفته‌اند.

در مورد گزارش «نق می‌زنیم و پراید 40 میلیونی می‌خریم! » : من افرادی را سراغ دارم که سه تا ماشین دارند دوتای دیگر هم ثبت‌نام کرده‌اند. اگر دولت خودش مردم را بازی نمی‌دهد باید روی اینها مالیات بگذارد تا خرید فروش نشود. اصلا خیابان‌ها گنجایش این همه ماشین را دارد؟ بیست میلیون ماشین بدهد افراد پول‌دار همه را می‌خرند.

در مورد گزارش «جزئیات وام ۲۰ میلیون تومانی به فرهنگیان»: آیا این وام شامل بازنشسته‌ها می‌شود که کمرشان زیر فشار اقتصادی دارد می‌شکند؟
عدالت پس کو؟!
محمد حسین ساجدی نیا: با سلام. از دست اندرکاران روزنامه آفتاب یزد به دلیل باز نشر نامه مرحوم حجت‌الاسلام سید احمد خمینی، یادگار امام راحل تشکر می کنم. واقعیتی که همچنان به آن توجه نمی شود و دلیل همه نابسامانی‌ها را به گردن آمریکا
می اندازند. حتی اگر بپذیریم که عامل این همه مشکلات آمریکا است، در واقع مهر تاییدی بر بزرگ کردن آمریکا و کوچک شمردن خود زده‌ایم. اگر واقعا آمریکا قادر است که هر اختلالی را در سیستم حکومتی ما ایجاد کند، پس ما چه می‌کنیم؟! آیا معنی تدبیر همین است؟

عباس: در خصوص نظر دوستمون که می‌گه باید شهامت داشت و سد گتوند را که بدون مطالعه کارشناسی در مجاورت کوه نمک ساخته شده و باعث شوری آب کارون و صدمه به محیط زیست شده از آب خالی کنیم، باید عرض کنم که دوست عزیز! گتوند باعث شوری آب کارون نیست. آلاینده‌های کارون پساب های کشاورزی، صنعتی و بیمارستانی در مسیر کارون هستند که پشت سد گتوند پناه گرفتند. آلاینده‌هایی که حتی رودخانه دز را هم آلوده کردند همچون مجتمع های کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و ... مزارع پرورش ماهی و هزار جور آلاینده مسیر رودخانه کارون، که همگی پشت سد گتوند قایم شده اند.
1749- سال‌های گذشته درباره ظرف‌های یکبار مصرف که سرطانزا است و غذای گرم و نذورات که نباید در آن‌ها بسته‌بندی و توزیع شود، مسئولان هشدار داده‌اند و در مطبوعات چاپ شد. ظرف‌های گیاهی یا آلومینیومی با قیمت گران‌تر به فروش می‌رسند، اما خواص‌شان بیشتر است. افرادی که هزینه‌های بالایی برای نذورات می‌پردازند، بهتر است به فکر سلامت مردم هم باشند. همچنین بهتر است غذای نذری را به نیازمندان واقعی
برسانند. (16/6)
2113- قسمتی از آزادراه پردیس ـ تهران تاریک است،‌ اما تونل‌ها تا چشم کار می‌کند روشن است. آیا بیرون تونل جزو آزادراه نیست؟ از مسئولان ذی‌ربط تقاضای تامین روشنایی محل مربوط را داریم. (16/6)
1614-‌ خیابان نخلستان چهارم پردیس، قدم به قدم سرعت‌گیر دارد. آیا نصب سرعت‌گیرها با فاصله کم و به تعداد زیاد، ضرورت
دارد؟ (16/6)
1719- جنوب به شمال بزرگراه امام علی(ع)، تابلوی نشان‌دهنده خیابان جانبازان غربی، شکسته شده و در نیمه دوم آن که باقی‌مانده چیزی نوشته نشده و این مسئله برای افرادی که قصد ورود به خیابان یادشده را دارند، مشکلات فراوانی به وجود آورده است. از شهرداری منطقه تقاضای تعویض تابلو مربوط را داریم. (16/6)
شرکت بهره‌برداری مترو هم مانند برخی روزنامه‌ها با رکود آگهی و تبلیغات مواجه شده است و برای اینکه تابلوهای تبلیغاتی‌شان در ایستگاه‌های مترو خالی نماند، از جمع‌آوری تبلیغات تاریخ گذشته خودداری می‌کند!
به تصویر یکی از تبلیغ‌ها که از ایستگاه شهدای هفتم تیر گرفته شده توجه کنید! البته اگر پس از چاپ در روزنامه تاریخ‌های روی اطلاعیه به طور واضح و شفاف قابل رویت باشد، به عرایضم پی خواهید برد.
‌مسافت طولانی و خستگی روزانه و شبانه و استفاده از شبکه‌های مجازی توام با بیدارخوابی‌ها باعث می‌شود برخی‌ها خواب مفیدشان را از دست بدهند و برای جبران، در وسایل نقلیه عمومی و مقابل چشم مسافران به خواب خوش فرو روند. تصویری که مشاهده می‌کنید، ساعت
۷ صبح جمعه ۲۳شهریور در یکی از ترن‌های خط یک به سمت ایستگاه تجریش، مابین ایستگاه‌های شهدای هفتم تیر- شهید مفتح گرفته شد.
تصویری که مشاهده می‌کنید، جمعه 23شهریور، از یکی از سوپرمارکت‌های تهران، زیرپل ری گرفته شده است. صاحب مغازه بدون در نظر گرفتن تابستان و هوای گرم و فاسد شدن لبنیات، ماست و پنیر را خارج از یخچال و در دید عموم گذاشته و حتماً توقع دارد مشتریان هم بدون هیچ گونه اعتراضی خرید کنند! وقتی نظارت نباشد، برخی فروشندگان، به راحتی
سوءاستفاده می‌کنند.

نظر شما