شناسهٔ خبر: 28168039 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار نماینده سازمان ملل در امور یمن با رهبر انصارالله در صنعاء

فرستاده سازمان ملل به یمن امروز با رهبر جنبش انصارالله در صنعاء دیدار و درباره اوضاع فاجعه‌بار انسانی در این کشور در نتیجه تجاوزات سعودی گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن که دیروز یکشنبه برای دیدار با مسئولان یمنی به صنعاء سفر کرده است، امروز(دوشنبه) با سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله دیدار کرد.

سخنگوی انصارالله در صفحه فیسبوک خود نوشت: در این دیدار درباره فشارها و تحریم‌های اقتصادی مردم یمن و اوضاع فاجعه‌بار انسانی به دلیل ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی گفت‌وگو شده است.

سید عبدالملک الحوثی در این دیدار تاکید کرد که جریان‌ها و احزاب ملی یمن بر صلح و امنیت این کشور به عنوان گزینه‌ای ثابت تاکید دارند. 

نماینده سازمان ملل در امور یمن دیروز برای دیدار با مسئولان انصارالله وارد صنعاء شد و با هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صنعاء دیدار کرد.

هشام شرف به نماینده سازمان ملل گفت که این عربستان است که مانع ورود هیات صنعاء به ژنو و در نتیجه شکست مذاکرات شده است.

گریفیتس در دیدار با شرف درباره جلوگیری از سفر هیات انصارالله به ژنو ابراز تاسف کرد و گفت: پس از شکست دور نخست تلاش‌ها برای برگزاری گفتگوها در ژنو،‌ برای از سرگیری گفتگوهای صلح میان دولت مورد حمایت عربستان ( دولت مستعفی یمن) و جنبش انصار الله یمن تلاش خواهم کرد.

رهبر جنبش انصارالله یمن نیز اخیرا در سخنانی اعلام کرد که علت اصلی شکست مذاکرات ژنو، مانع‌تراشی ائتلاف سعودی در ورود هیات انصارالله به محل برگزاری مذاکرات در سوئیس بوده است.

انتهای پیام/ح

 

نظر شما