شناسهٔ خبر: 28167579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 مدير عامل شرکت گاز استان آذربايجان شرقي خبر داد:

پياده سازي طرح قرائت و صدور آني قبوض گازبها در شهرستان تبريز

تبريز - توفيقي

طرح قرائت و صدور آني قبوض گازبها در راستاي کاهش زمان ارائه خدمات به مردم و ارتقاي رضايتمندي مشترکين در شهرستان تبريز اجرايي شد.به گزارش ائل به نقل از روابط عمومي شرکت ملي گاز ايران، مديرعامل شرکت گاز استان آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر گفت: اين طرح هم‌اکنون در اداره گاز منطقه 5 شهرستان تبريز به صورت پايلوت اجرايي شده و مطابق برنامه‌ريزي انجام شده به تدريج تمامي مناطق پنجگانه شهرستان تبريز تحت پوشش اين سامانه قرار خواهد گرفت.سيدرضا رهنماي توحيدي در تشريح نحوه کارکرد اين طرح افزود: در اين فرآيند مامور قرائت کارکرد کنتور در برنامه کاربردي نصب شده بر روي گوشي، نسبت به پردازش اوليه اطلاعات اقدام و پس از ارسال به سرور و محاسبه گازبها از سوي نرم‌افزارهاي مخصوص با استفاده از چاپگر اقدام به صدور و چاپ قبض آنلاين در محل مي شود. وي با اشاره به مزيت‌هاي طرح اجرايي در بهبود روند خدمت‌رساني به مشترکين اظهار داشت: حذف زمان بين قرائت کنتور تا توزيع قبوض گاز، کاهش خطاهاي انساني در زمان پردازش اطلاعات، افزايش زمان مهلت پرداخت قبوض، امکان تصحيح و ويرايش خطاهاي احتمالي، نظارت بر عملکرد کنتورخواني و ..... از مهمترين مزيت‌هاي اين طرح است.

رهنماي توحيدي در پايان به رويکردهاي مهم بهره برداري گاز مرکز استان در استقرار دولت الکترونيک اشاره کرد و اظهار داشت: بکارگيري سامانه هاي مکانيزه مشترکين، سامانه امداد متمرکز، سامانه هاي مکانيزه دفاتر پيشخوان، سامانه متمرکز انشعابات و توسعه شبکه ، سامانه حسابداري فروش، سامانه مکانيزه مديريت بهره برداري، GIS و .... از جمله نرم افزارهاي کاربردي مورد استفاده در اين امور بوده که علاوه بر کاهش زمان ارائه خدمات به مشترکين منجر به گسترش دولت الکترونيک و بهبود مستمر خدمات شده است.

به همت خيّر و داوطلب جمعيت هلال احمر گلستان؛

راه اندازي بانک امانات پزشکي در 5 استان کشور

گرگان-خبرنگار آفرينش

مدير عامل جمعيت هلال احمر گلستان درخصوص تجهيز و راه‎اندازي صندوق امانات پزشکي گفت: به دست و تلاش داوطلب و خيّر گنبدي در 5 استان کشور صندوق امانات پزشکي با تجهيزات موردنياز بيماران نيازمند راه‎اندازي مي‌شود.

محمد علي هروي؛ مديرعامل جمعيت هلال احمر گلستان در مراسمي که با حضور معاون استاندار و فرماندار ويژه گنبد کاووس و ساير مسئولين شهرستاني برگزار گرديد و در حاشيه نشست خبري اهداء مراکز صندوق امانات پزشکي ضمن تسليت دهه اول محرم به مردم شريف استان گلستان، گفت: در اکثر استانها با فقدان صندوق امانات پزشکي مواجه هستيم. وي گفت: در استان گلستان اولين مرکز صندوق امانات پزشکي در سال 1394 و در شهرستان گنبد افتتاح و راه‏اندازي شد و بالتبع آن در ساير شهرستانهاي استان راه‎‏اندازي گرديد و به دست و تلاش آقاي محمد شهرکي در 5 استان و 6 نقطه از کشور صندوق امانت پزشکي هبه گرديد و اين نشان از حسن اعتماد ايشان به جمعيت هلال احمر دارد و با توجه به به نياز نيازمندان اميدواريم در استاهاي ديگر هم اتفاق بيفتد.

هروي در ادامه افزود با توجه به اينکه بيماران و سالمندان نمي‌توانند مدتي طولاني در بيمارستان بستري باشند؛ قطعاً پس از ترخيص از بيمارستان؛ مي توانند از اين تجهيزات پزشکي در منزل استفاده نمايند، مانند تجهيزات و دستگاههاي مربوط به بيماري زردي در اطفال که از صدمات مغزي جلوگيري مي‏کند و يا ويلچر، عصا، تشک موّاج و...که براي نيازمندان که امکان تهيه آن وجود ندارد اين خيّر عزيز تدارک ديدند.

سرپرست اداره کل مديريت بحران خبر داد؛

فرودگاه قزوين، آشيانه هلي کوپتر اورژانس مي‌شود

قزوين-خردمند

سرپرست اداره کل مديريت بحران استان از استقرار يک دستگاه هلي کوپتر اورژانس در فرودگاه قزوين خبر داد.

قدرت‎اله مهديخاني در حاشيه جلسه‎اي که درخصوص جانمايي استقرار هلي کوپتر اورژانس استان، با حضور رئيس اورژانس، نماينده فرودگاه و نماينده ارتش برگزار شد گفت: حضور به موقع نيروهاي امدادي، خصوصا اورژانس در صحنه حوادث نقش بسيار ارزنده‎اي در کاهش تلفات و صدمات جاني در سوانح طبيعي و انسان ساخت ايفا مي‎کند.

سرپرست اداره کل مديريت بحران ادامه داد: بسياري از حادثه‎ديدگان از سوانح، اگر در زمان طلايي به بيمارستان منتقل شده يا از خدمات اورژانسي بهره مي‏گرفتند، چه بسا آمارکشته‎شدگان و معلولين قطع نخاع و قطع عضو، بسيار کمتر از اين که هست مي‎بود.

وي ادامه داد: خوشبختانه با توافقات انجام گرفته، مقرر گرديد هلي کوپتر اورژانس در فرودگاه قزوين مستقر گرديده تا بتواند در مواقع اضطراري پوشش سريعي براي کل استان، به خصوص نواحي کوهستاني و صعب‎العبور شمالي استان داشته باشد.

وي اضافه کرد: هلي کوپتر امداد و نجات هلال احمر نيز قبلا در فرودگاه قزوين مستقر شده است.

نظر شما