شناسهٔ خبر: 28166103 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهروندان گوشت و فرآورده های دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با تاکید بر خود مراقبتی شهروندان گفت: مردم باید گوشت و فرآورده های گوشتی را از مراکز مجاز تهیه و مصرف کنند.

صاحب‌خبر -

دکتر صیاد غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نسبت به تهیه گوشت و فرآورده های گوشتی از مراکز غیرمجاز هشدار داد و افزود: این مراکز زیر نظارت دامپزشکی نیستند و توصیه می کنیم از این مراکز گوشت تهیه نشود.
وی همچنین تاکید کرد که شهروندان در مراجعه به رستوران ها و مراکز عرضه غذا حتما به نرخ ها توجه داشته باشند و اگر نرخ ها منطقی و مطابق روز نبود باید به آن شک کنند.
وی اظهار داشت: در برخی از رستوران ها، غذا به نرخ پایینی عرضه می شود که شهروندان باید به این موضوع توجه داشته باشند.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در ادامه به کشف، ضبط و معدوم سازی 150قطعه مرغ تاریخ مصرف گذشته در شهر کرمانشاه در روز گذشته خبر داد و گفت: این تعداد مرغ در جریان گشت مشترک اکیپ های دامپزشکی، بهداشت، اجرائیات شهرداری و بازرسی اتاق اصناف در یکی از مناطق شهر کرمانشاه کشف شد.
وی افزود: این مرغ ها در حین انتقال به یکی از اغذیه فروشی های شهر کشف و ضبط گردید.
دکتر غلامی تصریح کرد: اکیپ گشت مشترک به یک دستگاه وانت فاقد یخچال که مرغ را به صورت غیر مجاز حمل می کرد مشکوک شدند و پس از متوقف کردن آن مرغ ها را مورد بررسی قرار دادند.
وی توضیح داد: تاریخ تولید این مرغ ها 14شهریور بود که باتوجه به گذشتن تاریخ انقضاء، اقدام به ضبط و معدوم کردن مرغ ها کردیم.
وی با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند، تصریح کرد: شهروندان هم می توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 با دامپزشکی در میان بگذارند.
در استان کرمانشاه چهار میلیون و 650 واحد دامی و بیش از یک هزار و 333 واحد دامپروری صنعتی شامل 700 واحد مرغداری گوشتی صنعتی، 176 واحد گاوداری شیری، 181 واحد پرواربندی گوساله و 219 واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین 24 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، 2 واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شتر مرغ و بیش از 309هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه بیش از 451 هزار تن انواع محصولات دامی شامل 336 هزار تن شیر خام، 36 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 63 هزار و 800 تن گوشت طیور، 11هزار و 100 تن تخم مرغ و چهار هزار و 83 تن عسل تولید می شود.
3033

نظر شما