شناسهٔ خبر: 28165294 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جهان‌اقتصاد | لینک خبر

نشست مشترک اتاق بازرگانی قم و کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

صاحب‌خبر -

گروه سرزمین ایران

نشست مشترک بین اعضای اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی قم و رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی،در محل جلسات اتاق بازرگانی قم برگزار شد.


در نشستی که با هدف بررسی و پیگیری مشکلات تولیدکنندگان و بازرگانان برگزار گردید،فعالان اقتصادی استان قم پیرامون دغدغه ها و نقاط ضعف موجود در امر تولید و صادرات و واردات کشور با آقای فلاحت پیشه،ریاست محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به گفت و گو پرداختند.
در همین راستا آقای ابوالفضل خاکی،رییس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی قم بیان کردند:حجم زیادی از مشکلات،بدلیل سیاست های داخلی است و بسیاری از تولیدکنندگان حتی در تامین و واردات مواد اولیه خود نیز با مشکل مواجه اند.
آقای اله یاری،نایب رییس اتاق بازرگانی قم،حمایت از تولید را لازم دانستند چرا که باعث جلوگیری از بیشتر شدن آمار بیکاری خواهد شد.ایشان بزرگترین مشکل حال حاضر را،دغدغه های های موجود پیرامون صادرات دانستند و بیان کردند:با وجود مشکلات خارجی که برای ما وجود دارد،حداقل معضلات داخلی را سامان بدهیم.
در ادامه،آقای ابوالفضل رجبیان,نایب رییس اتاق بازرگانی قم نیز به اهمیت صنعت فرش دستبافت در اشتغال کشور و ریشه ای که این هنر در فرهنگ ما دارد,اشاره کردند و در ادامه افزودند:قشر روستایی ما،بواسطه صنعت فرش مشغول به کار هستند و باید مراقب باشیم آسیبی پیش نیاید. آقای حسن آقاجانی،رییس اتحادیه صادرکنندگان،با اشاره به تاثیر بسیار پررنگ تولید در اقتصاد کشور افزودند:ما با سختی های فراوان،توانستیم صادرات غیرنفتی را به اندازه صادرات نفتی برسانیم.با وضعیت پیش آمده برای دلار،صادرات به یک سوم کاهش پیدا خواهد کرد.بخش خصوصی بازوی دولت است و ضعیف شدن این بخش باعث تضعیف دولت خواهد شد.

نظر شما