شناسهٔ خبر: 28164799 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فعلاً از بنیاد رودکی نمی‌روم!

علی اکبر صفی پور اعلام کرد که فعلاً در سمت مدیریت بنیاد رودکی ماندنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدت هاست که رسانه ها موضوع رفتن علی اکبر صفی پور مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی از این سمت را مطرح کرده اند. با این وجود همچنان صفی پور مدیر بنیاد رودکی است و کم کم شایعه های رفتن وی فروکش می کند. در این باره و برنامه های بنیاد رودکی در ایام محرم و صفر با صفی پور گفتگو کردیم.

مدیر بنیاد رودکی در خصوص امکان رفتنش از بنیاد رودکی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: من فعلا در این جایگاه هستم. تصمیم گیری درباره رفتنم از بنیاد رودکی در اختیار صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و هر موقع وی تصمیم بگیرد، از این سمت می روم.

وی در خصوص برنامه های بنیاد رودکی در ایام محرم و صفر اظهار کرد: در آخرین جمعه منتهی به محرم ۹۷، «نوای نینوا» با ارکستر سمفونیک دو شب در تالار وحدت میزبان علاقه مندان بود. ایام محرم و صفر فرصتی است که زمان بیشتری برای برنامه ریزی برنامه های بنیاد داشته باشیم؛ چراکه در این ایام در سالن های زیر نظر بنیاد رودکی کمتر کنسرت موسیقی اجرا می شود.

صفی پور ادامه داد: برای اینکه علاقه مندان به حضور در تالار های زیر نظر بنیاد رودکی، در این ایام دست خالی نباشند؛ مانند پارسال، تئاترهایی را در تالار وحدت و تالار حافظ روی صحنه می بریم. موضوع این تئاتر ها هم آزاد است. هر چند که موضوعات آیینی مذهبی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این در مجموعه برج آزادی هم برنامه های مناسبتی داریم.

فعلا از بنیاد رودکی نمی روم!

وی در خصوص برنامه های بنیاد رودکی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس و چهلمین سال انقلاب اسلامی بیان کرد: چند برنامه برای ایام گرامیداشت، هشت سال دفاع مقدس در نظر گرفتیم. برنامه ریزی کردیم که چند برنامه خوب هم به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اجرا کنیم. این دو برنامه هم در حوزه موسیقی و هم حوزه نمایش است.

مدیر عامل بنیاد رودکی در خصوص اجرای کنسرت در محرم گفت: در ایام محرم، ارکستر ملی قطعاتی را به شکل ویژه مخصوص این ایام آماده کرده است. قرار بود این برنامه پارسال اجرا شود که به دلیل وقوع زلزله کرمانشاه و به احترام زلزله زدگان کنسرت لغو شد. قرار بود خواننده ارکستر ملی در این کنسرت محمد اصفهانی باشد که امیدواریم امسال هم محمد اصفهانی خواننده خوش صدای کشورمان با همکاری ارکستر ملی به اجرای یک کنسرت آیینی مذهبی بپردازد.

صفی پور در پایان اعلام کرد که ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی بلافاصله پس از پایان محرم و صفر اجرا های خود را روی صحنه تالار وحدت می برند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما