شناسهٔ خبر: 28163689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تحولات منطقه؛

آغاز عملیات گسترده علیه تروریست‌های داعش در بادیه شرق سوریه+ نقشه میدانی

نیروهای جبهه مقاومت به‌منظور پاک‌سازی کامل بیابان‌های شرقی سوریه، عملیات گسترده‌ای را علیه مواضع تروریست‌های داعش آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ نیروهای سوری و جبهه مقاومت عملیات گسترده و وسیعی را در محور بیابان‌های غرب استان دیرالزور و شرق استان حمص علیه عناصر مخفی داعش با پشتیبانی هوایی و یگان موشکی آغاز کرده‌اند.

رزمندگان مقاومت عملیات خود را از محور وادی «السخنه» علیه مواضع تروریست‌های داعش آغاز کردند و موفق به پیشروی گسترده در منطقه شدند.

هم‌زمان نیروها توانستند خودروی حامل عناصر تروریستی داعش را در منطقه شناسایی کنند و با موشک‌های گراد و توپخانه، آن را به‌ صورت کامل منهدم کردند.

جنگنده‌ها نیز با شناسایی عناصر داعش، پایگاه‌ها، مقر و انبارهای سلاح داعش در مناطق مختلف آلوده را مورد هدف قرار می‌دهند و خسارت سنگینی را تاکنون به آن‌ها وارد کرده‌اند.

رزمندگان جبهه مقاومت در مرحله اول قصد دارند با عملیات مستمر و آرام خود در منطقه، بخش‌های آلوده از محور جنوبی السخنه تا ایستگاه پمپاژ سوم و درنهایت تا مرز استان دیرالزور را امن و پاک‌سازی کنند.

به گفته منابع، تروریست‌های مخفی داعش در محدوده «تدمر_آراک_السخنه_کباجب_الشولا_دیرالزور»، «تدمر_ایستگاه پمپاژ سوم_حمیمه_ایستگاه پمپاژ دوم_البوکمال» و «دیرالزور_المیادین_البوکمال» حضور دارند و منطقه را ناامن کرده‌اند.

به گفته منابع، نظامیان آمریکایی موجود در منطقه «التنف» استان حمص، تروریست‌های داعش در منطقه را مدیریت می‌کنند؛ شمار زیادی از عناصر تکفیری موجود در بادیه السویداء، توسط نظامیان آمریکایی به بادیه شرق حمص منتقل داده‌شده‌اند.

رزمندگان جبهه مقاومت در چند ماه گذشته با پشتیبانی هوایی توانستند بیش از 4 هزار کیلومترمربع از بادیه شرق سوریه را تحت کنترل خود دربیاوردند و صدها تروریست داعش را کشته و زخمی کنند.

المراسلون

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما