شناسهٔ خبر: 28163493 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

تجمع هزاران تن از معترضان ضد اورتگا در پایتخت نیکاراگوئه

هزاران تن از معترضان ضد دولتی با راهپیمایی در پایتخت نیکاراگوئه خواستار استعفای رئیس‌جمهوری کشورشان و آزادی صدها تن از بازداشتی‌ها شدند که حین ماه‌ها سرکوب دولتی مرگبار گرفتار شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران تن از شهروندان نیکاراگوئه از جمله کودکان و سالخوردگان یکشنبه در راهپیمایی موسوم به "نجات سرزمین" شرکت کردند و با تکان دادن پرچم‌های نیکاراگوئه و دمیدن در شیپورهایی سر و صدا به پا کردند و با فریاد شعارهایی سر می‌دادند و راهشان را در خیابان‌ها باز کردند.

 

براساس آمار گروه‌های حقوق بشری، ماه‌ها ناآرامی در این کشور آمریکای مرکزی بیش از ۳۰۰ کشته بر جای گذاشته است. این راهپیمایی که با درخواست گروه‌های اپوزیسیون بود از شمال شرقی ماناگوآ، پایتخت نیکاراگوئه آغاز شد و صدها پلیس ضد شورش نظاره‌گر آن بودند. برخی از معترضان حین عبور از مقابل نیروهای امنیتی شعار "قاتلان" سر می‌دادند.    

 

اعتراضات در نیکاراگوئه,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,اخبار بین الملل

یکی از معترضان به خبرگزاری فرانسه گفت: "ما خواستار رفتن دانیل اورتگا (رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه) هستیم زیرا او آسیب بسیار زیادی به کشورمان وارد کرده است." معترض دیگری می‌گوید: او باید برود؛ چه بخواهد چه نخواهد.می‌خواهم تاریخ برگزاری انتخابات جلو بیفتد.

 

جرقه بحران و هرج و مرج در نیکاراگوئه در ۱۸ آوریل زمانی که معترضانی در گروه‌های نسبتا کوچک علیه اصلاحات امنیت اجتماعی به خیابان‌ها آمدند و با سرکوب دولتی با حمایت گروه‌های چریک مسلح روبرو شدند، زده شد. اورتگا بعدا روند این اصلاحات را لغو کرد اما اعترضات به پایان نرسید. مذاکرات صلح به میانجیگری کلیسای کاتولیک هم ماه ژوئن به شکست رسید چرا که اورتگا با درخواست اصلی اپوزیسیون مبنی بر کناره‌گیری و جلو انداختن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کرد.

 

اعتراضات در نیکاراگوئه,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,اخبار بین الملل

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما