شناسهٔ خبر: 28162255 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

نشست خبری و نقد و بررسی فیلم سینمایی " داش آکل" در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد

نشست خبری و نقد و بررسی فیلم سینمایی " داش آکل " با حضور تهیه‌کننده و کارگردان اثر، خبرنگاران و جمعی از صاحب‌نظران حوزه سینما در صبح روز دوشنبه 27 شهریورماه 97 در سالن کوچک تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در ابتدای نشست " محمد عرب " تهیه‌کننده و کارگردان گرگانی و گلستان فیلم ضمن اشاره به روند شکل‌گیری و مراحل پیش‌تولید اثرش، گفت: سینما، مجموعه‌ای از هنر، صنعت و تجارت است و در تولید این فیلم کوشیده شده با بهره‌مندی از بازیگران و عوامل حرفه‌ای سینمای ایران اثری شایسته تولید شود.

وی با اشاره به نقش و جایگاه انجمن سینمای جوانان استان گلستان در شکل‌دهی و توسعه صنعت سینما در گلستان، ابراز داشت: بنده از نخستین دانش‌آموختگان این انجمن هستم و در طی سالیان گذشته از دل این انجمن هنرمندان متعددی رشد پیداکرده‌اند و شایسته است مدیران فرهنگی استان با نگاهی توسعه محور و حمایت صحیح به بسترسازی‌های بهتر و بیشتر برای رشد و بلوغ هنرمندان در انجمن و سینمای استان کمک کنند.

عرب با اشاره به برخی هجمه‌های ایجادشده برای فیلم داش آکل، اظهار داشت: متأسفانه برخی از اصحاب رسانه و صاحب‌نظران؛ بدون اینکه حتی فیلم را ببینند اثر را نقد کرده‌اند و در میان برخی دیگر نیز سکوت پیشه کرده‌اند.

وی در ادامه قصه فیلم را همان شاکله اصلی داستان صادق هدایت اعلام کرد و گفت: پیکره اصلی داستان همان داش آکل هدایت است اما با برداشتی آزاد باهدف بازسازی ریشه سنت و منش فتوت در فرهنگ ایرانی، در این فیلم به مسئله جوانمردی پرداخته‌ایم.

در ادامه نشست رمضان یازرلو معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن قدردانی از محمد عرب که نخستین نشست خبری و نقد و بررسی فیلمش را در زادگاهش گرگان برگزار کرده است، گفت: ارزش‌های هنری، محتوایی و اخلاقی این فیلم بر کسی پوشیده نیست و زیبنده است باهم افزایی دستگاه‌های اجرایی، اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، مردم هنردوست و فهیم گلستان از اثری که خالقش هنرمندی از دیار سرسبز گلستان است حمایت کنیم.

وی سینما را هنری نو پا در استان گلستان دانست و افزود: بدون تردید باهم دلی و تلاش مضاعف و پرهیز از هرگونه شخصی و بخشی نگری می‌توانیم افق‌های روشن‌تری را برای سیمای استان و هنرمندان فیلم‌ساز جوانش که بی‌شک تعدادی از آن‌ها در این نشست حضور دارند فراهم کنیم.

شایان ذکر است فیلم سینمایی " داش آکل"   از اوایل شهریور ماه سال جاری در گروه سینمایی ایران روی پرده رفته است و بازیگرانی چون حسین یاری،مهران غفوریان،علی صادقی، محمد رضا شریفی نیا، هلیا امامی، نیما شاهرخ شاهی در آن به ایفای نقش می پردازند.

نظر شما