شناسهٔ خبر: 28161076 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۱۱ | لینک خبر

لیگ قهرمانان اروپا؛ دوئل وارثان توپ طلا

امیر رضا فرجی / مرکز خبر ورزش 11

اختصاصی | فردا شب در دور اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، پاری سن ژرمن باید در آنفیلد به مصاف تیم قدرتمند و آماده لیورپول برود.

صاحب‌خبر -

ورزش 11 - فردا شب در اولین دور از بازی های گروهی لیگ قهرمانان اروپا، تیم های لیورپول و پاری سن ژرمن به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار از ساعت 23:30 در ورزشگاه آنفیلد آغاز خواهد شد.

 

در همین راستا قصد داریم آمار دو سوپر استار لیورپول و پاری سن ژرمن یعنی محمد صلاح و نیمار  را بررسی کنیم.

 

محمد صلاح و نیمار پیش از این دیدار، یک بار مقابل هم قرار گرفته اند. در دیدار رفت مرحله گروهی سال 2016-2015، تیم های بارسلونا و آ اس رم که هیچ کدام از این دو بازیکن موفق به گلزنی نشدند و بازی با نتیجه 1_1 به پایان رسید.

در دیدار بازگشت محمد صلاح حضور نداشت و بارسلونا در خانه با 6 گل رم را در هم کوبید.

صلاح 2 گل در پنج بازی لیگ برتر انگلیس زده است و از زمان فینال لیگ قهرمانان اروپا سال گذشته جمعا  6 گل برای لیورپول و تیم ملی مصر به ثمر رسانده است.

 

نیمار - محمد صلاح
نیمار - محمد صلاح

 

در طرف دیگر، نیمار 14 بازی انجام داده و ده بار گلزنی کرده و در هیچ بازی بیشتر از یک گل به ثمر نرسانده است. از 6 گل آخر ستاره برزیلی، 4 گل برای پاری سن ژرمن در لیگ 1 و 2 گل از روی نقطه پنالتی برای برزیل به ثمر رسانده است.

 

هر دو بازیکن 26 ساله هستند( نیمار 126 روز بزرگتر می باشد) و قد هر دو 175 سانتیمتر است.

 

نیمار هشت بار مقابل تیم های انگلیسی به میدان رفته است و 2 گل به ثمر رسانده است. او 7 برد پیاپی داشت تا این که همراه بارسلونا با نتیجه 3 بر 1 مقابل منچستر سیتی شکست خوردند و نوار پیروزی های ستاره برزیلی شد.

 

این سومین دیدار محمد صلاح با باشگاه های فرانسوی است و پیش از این دو بار همراه آ اس رم مقابل لیون قرار گرفتند که درمجموع با نتیجه 5 بر 4 از لیگ اروپا حذف شدند.

 

این اولین بار نیست که نیمار به آنفیلد پا می گذارد. نیمار امسال در این ورزشگاه همراه با برزیل در دیدار دوستانه مقابل کرواسی قرار گرفت که با نتیجه 2 بر 0 شکست خوردند.

سایت ورزش 11، بصورت کاملا خصوصی فعالیت می کند و هیچگونه وابستگی به ارگان و یا سازمان دولتی ندارد، جهت حمایت از این سایت مردمی، ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید.

نظر شما