شناسهٔ خبر: 28158703 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

تماس با سامانه همتا : هفتاد نفر در صف انتظار!

‌ آی تی ایران

صاحب‌خبر -

طرح رجیستری تازه از خان اول نگذشته دچار مشکلات زیادی شده پس از آنکه مشخص شد گوشی‌های آیفون ثبت شده رسمی در گمرک اساسا در این طرح ثبت نشده و به اشتباه مسدود شده‌اند خبر رسید که برخی گوشی‌هایی که قبل از آغاز طرح فعال شده بودند هم حالا اس ام اس عدم رجیستری دریافت کرده و یا قطع شده‌اند. 

کسانی که گوشی‌هایشان قطع شده یا باید به سازمان تعزیرات شکایت کنند که فروشندگان به آنها گوشی رجیستر نشده فروخته‌اند و یا خود با تلفن 096366 تماس بگیرند و مشکل گوشی خود را ثبت کنند. 

فعلا طرح همتا مشکلات گوشی های رجیستر نشده قبلی را حل نکرده و به نظر می‌رسد روزانه تعداد گوشی‌های بیشتری نیز در حال قطع شدن است. فریدی یک دارنده گوشی آیفون 8 به آی تی ایران میگوید: من در ماه آبان گوشی  خودم را خریدم و همان موقع سیم کارت انداختم و هنوز طرح رجیستری فعال نشده بود اما امروز اس ام اس رجیستر نشدن گوشی و یک ماه فرصت برای حل مشکل رجیستری را دریافت کرده‌ام. وقتی با سامانه همتا تماس گرفتم دیدم نفر 75 در صف انتظار هستم و به نظر می‌رسد با سامانه‌‌ای با امکانات محدود و طرحی بسیار ناهماهنگ مواجه‌ام که عدم برنامه ریزی درست باعث ایجاد مشکل برای مردم شده است.

این کاربر می‌افزاید: چرا طرح را از ابتدا درست برنامه ریزی نکرده اجرا می‌کنند و چرا وزارت ارتباطات زیر اجرای چنین طرح ناهماهنگ و سیستم مشکل داری رفته است؟ 

در همین کار برخی کاربران ثبت کرده قانونی گوشی در گمرک نیز می‌گویند اختلالات زیادی در گوشی‌های وصل شده وجود دارد و مرتبا این گوشی‌ها در حال قطع و وصل از شبکه‌ است. 

گفتنی است اخیرا مسوولان طرح گفته‌اند که قرار است طرح رجیستری را برای گوشی‌های دیگر هم فعال کنند و باید دید آیا تا ‌آن زمان مشکلات فعلی این طرح حل می شود یا نه. 

گفتنی است طرح همتا را چندین نهاد از جمله وزارت ارتباطات، گمرک ایران ، وزارت صنعت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا اجرا می‌کنند. 

مرتبط :

اشتباه رجیستری در قطع گوشی های قانونی

- بالارفتن قیمت موبایل با اجرای طرح رجیستری

نظر شما