شناسهٔ خبر: 28158655 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد؛

امروز همه دنیا در حمایت از ایران جلوی آمریکا ایستاده‌اند/ اعتماد متقابل بین مردم و نظام تنها راهکار مقابله با تحریم‌ها است/ کارنامه خوب دستگاه‌های مسئول کشور در عرصه گسترش سمن‌ها

هفتادمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با حضور دکتر مسعود سلطانی فر - وزیر ورزش و جوانان و مهندس محمدمهدی تندگویان - معاون ساماندهی جوانان این وزارتخانه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، دستور جلسه این برنامه شامل بررسی اساسنامه مجامع استانی و مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان، بررسی اختصاص شناسنامه ملی سازمان های مردم نهاد جوانان توسط وزارت کشور و کاهش میزان هزینه های ثبتی سازمان های مردم نهاد جوانان، بررسی و بازنگری سن جوانی، بازنگری آیین نامه ستادهای ساماندهی امور جوانان و بررسی و تصویب آئین نامه ایجاد و نگهداری خانه های جوانان در استان ها است.

دکتر مسعود سلطانی فر - وزیر ورزش و جوانان در این مراسم با بیان اینکه در سه ماهه گذشته دستاوردهای خوبی داشته ایم و مشکل  شناسه  تشکل ها توسط وزارت کشور حل شد  گفت: وزارت ورزش و جوانان به دنبال این است که در ارتباط با دفاتر مشاوره و راهنمای ازدواج بتواند هماهنگی های جدید و موثرتر و تعریف شده ای را با سازمان بهزیستی داشته باشد. گزارشی که در ارتباط با اعطای وام قرض الحسنه ازدواج داده شد  آمار بسیار امیدوارکننده و خوبی است  که به هر حال موید عزم و اراده ویژه مسئولان سیستم بانکی و اقتصادی کشور است.

سلطانی فر با بیان اینکه "عملکرد  سیستم بانکی کشور برای کمک به بحث ازدواج جوانان عملکرد  بسیار خوبی بوده  است" ادامه داد: از 673 هزار مورد درخواست وام، 437 هزار تا یعنی حدود 65 درصد پرداخت شده که  با توجه به محدودیت های منابعی که  بانک ها داشته اند کارنامه بسیار خوبی بوده.

وی در ادامه افزود: بنا نداشتیم به صورت مستقیم وارد مسائل مربوط به اشتغال شویم اما بخاطر احساس مسوولیت یک سری اقداماتی را انجام دادیم. با توجه به منابع در اختیار از محل 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده موضوع مالیات 94 قانون برنامه ششم، اعطای تسهیلات تلفیقی با صندوق  کارآفرینی امید و بانک رسالت در دستور کار قرار  گرفت. مجموعا امسال حدود 90 میلیون تومان با سقف 100 میلیون به هر متقاضی در برنامه ها گنجانده شده که تصور می کنم در  سه ماه آینده همه این 90 میلیون تومان پرداخت می شود.

وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: در زمینه توانمندسازی و ایجاد جایگاه مشخص برای نقش آفرینی سمن ها در فرایند توسعه و رشد کشور جلسات و تبادل نظرهای زیادی صورت گرفته که تصور می کنم بسیار  موثر بوده است. بارها گفته ام که در شرایط خاصی که قرار داریم بایستی به هر شکل ممکن تلاش کنیم که زمینه مشارکت جدی  مردم خصوصا جوانان را در عرصه های مختلف توسعه کشور، چه برنامه ریزی و در بخش   اجرایی فراهم کنیم. به هر حال ابزار و ساز و کار موثری  که در دنیای امروز شناخته و تجربه شده گسترش سمن ها بوده تا جوانان بتوانند در همه عرصه ها مشارکت داشته باشند و پیشنهاد و ایده بدهند، انتقاد کنند و همچنین ظرفیت خودشان را برای کمک به توسعه کشور ارائه دهند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: تصور می کنم در این عرصه (گسترش سمن ها)، مجموعه دستگاه های مسوول کشور، وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، محیط زیست، وزارت کار و رفاه اجتماعی  کارنامه خوبی داشتند و تعداد سمن ها به لحاظ کمی در حال گسترش است و این نشانگر این است که  عزم و اراده ویژه ای در  بین مسئولان و مدیران کشور برای فراهم کردن زمینه مشارکت مردم و جوانان  در امور مختلف وجود دارد و جوانان و مردم واقعا اشتیاق کمک به روند توسعه کشور و حل مشکلات اجرایی کشور را دارند و این اشتیاق متقابل در جهت حل مشکلات مردم و کشور می تواند بسیار موثر باشد.

سلطانی فر در ادامه افزود: با همه توان به دنبال این هستیم که به مرور با ساز و کار و اختیارات و امکانات و منابع و جایگاه قانونی بتوانیم مشکلات مردم و جوانان را حل کنیم.  تصور می کنم این اراده و عزم مجموعه دولت و مجموعه وزرا است که با تأکید جناب رئیس جمهور   همه تلاش کنند تا بتوانیم شرایطی که امروز در کشور به وجود آمده و بحرانی که در هر صورت برای مردم روشن است، حل شود. 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برجام با بیان از اینکه تفاهمی را با جامعه بین الملل انجام دادیم آن تفاهم را برای لغو تحریم ها در  شورای امنیت به تصویب رساندیم و همه قبول کردند و پایبند بودند ادامه داد:  با تغییر سیاسی که در آمریکا به وجود آمد، رئیس جمهور جدید، بدون منطق و مبنا و  بدون هیچ استدلالی اظهار کرد که با این تفاهم سر آمریکا کلاه رفته و مسئولان ایرانی سر  رئیس جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه آن را کلاه گذاشته اند. ترامپ یک طرفه از برجام خارج شد.

سلطانی فر تصریح کرد: امروز همه دنیا در حمایت از ایران  جلوی آمریکا ایستادند اما  به هر حال تحریم هایی را که آن ها به عنوان بی‌رحمانه ترین تحریم ها  نام می برند،  به مرور اعمال می کنند و برای ایران مشکلاتی را به وجود آورده است، در این شرایط به غیر از همدلی و  هماهنگی و وحدت و ایجاد امید و تقویت اعتماد متقابل بین مردم و نظام هیچ عامل و راهکار دیگری برای مقابله با  تحریم ها نیست.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: باید تلاش کنیم با تقویت عنصر امید و ایجاد اعتماد  متقابل و وحدتی را که بارها توسط رهبر معظم انقلاب عنوان و تأکید شده تحقق پیدا کند. نشست سران سه قوه  به صورت  مستمر درحال  انجام است  و مصوبات  آن به تأیید مقام معظم رهبری می رسد؛ به هر حال همه باید  تلاش و بایستی برای مردم اعتماد  ایجاد کنیم که انشالله کمبودی نخواهیم داشت و مشکلات را می توانیم برطرف کنیم و شرایطی به وجود بیاوریم که فشار معیشتی کمتر بر مردم وارد شود.

نظر شما