شناسهٔ خبر: 28158612 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

رنجبرزاده:

مسئولان همدان به کمیته امداد زمین معوض دهد تا اثری تاریخی از بین نرود

عضو مجمع نمایندگان استان همدان با بیان اینکه میراث فرهنگی مواد قانونی لازم برای ممانعت از آسیب به آثار باستانی را در دست دارد، گفت: کمیته امداد همراهی لازم را با میراث فرهنگی برای حفظ تاریخ و تمدن این سرزمین داشته باشد.

صاحب‌خبر -

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اقدام مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) مبنی بر ساخت دو برج مسکونی در منطقه تاریخی از استان همدان، گفت: اگر ساخت این دو برج به آثار تاریخی صدمه وارد می‌کند سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید به کمک شهرداری، دستگاه‌های قضایی و دیگر دستگاه‌های مربوطه مانع از این اقدام حتی در صورت تعلق زمین‌ها به کمیته امداد شود چراکه حفظ میراث تاریخی بر هر مسئله‌ای دیگری ارجحیت دارد و آسیب رساندن به آن‌ها اقدامی خلاف قانون است.

میراث فرهنگی مواد قانونی لازم برای ممانعت از آسیب به آثار باستانی را در دست دارد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی احکام و مواد قانونی لازم برای ممانعت از هرگونه اقدامی که آثار باستانی را به مخاطره می‌اندازد در دست دارد، ادامه داد: چنانچه کارشناسان مربوطه و NGOها اسناد و مدارکی مبنی بر اینکه این ساخت و ساز به آثار تاریخی اطراف آن آسیب وارد می‌کند، در دست داشته همچنین نسبت به همراهی سازمان‌های دولتی ناامید شده‌اند می‌توانند از طریق مجلس خواسته خود را پیگیری کنند.

چنانچه NGOهای حامی آثار تاریخی نسبت به همراهی سازمان‌های دولتی ناامید شده‌اند می‌توانند از طریق مجلس خواسته خود را پیگیری کنند.

مسئولان شهری همدان به کمیته امداد برای ساخت برج‌های دو قلو زمین معوض دهد

وی با بیان اینکه مسئولان شهری استان همدان باید به دستگاه‌هایی که زمین‌‌های خاص در اختیار دارند و تصمیم به تغییر کاربری آن‌ها گرفته‌اند زمین معوض بدهند، تاکید کرد: درواقع سازمان میراث فرهنگی یــــا باید چنین زمین‌هایی را -طبق مجوز خریدی که قانون به آن داده- خریداری کند یـــــا با رایزنی، مسئولان شهرداری را مجاب به معاوضه این زمین با زمین دیگری کند.

مسئولان کمیته امداد همراهی لازم را با میراث فرهنگی برای حفظ تاریخ و تمدن این سرزمین داشته باشند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با توصیه به مسئولان کمیته امداد مبنی بر اینکه در راستای حفظ تاریخ و تمدن این سرزمین همراهی لازم را با سازمان میراث فرهنگی داشته باشند، گفت: مسئولان شهری و میراث فرهنگی نیز نباید پیگیری‌هایشان با مالک بنا به پس از رویداد فرهنگی ۲۰۱۸ همدان انتقال دهند چراکه پیمانکاران عموما صبر کمی دارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پرویز پرستویی و امیرشهاب رضویان دو سینماگر طی نامه‌ای به استاندار، شهردار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان درخواست کردند تا ساخت‌وساز در عرصه این بنای تاریخی متوقف و دستور حفاظت از این اثر تاریخی و جاذبه گردشگری مهم داده شود./

پایان پیام

نظر شما