شناسهٔ خبر: 28157748 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحولات سیاسی یمن| سفر نماینده گوترش به صنعاء/ نارضایتی هیئت ملی یمن از کارشکنی عربستان و امارات

R36355/P36355/S8,90,1115/CT10

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که امروز به صنعاء‌ رفته است، با هیئت ملی یمن دیدار کرد که طی آن هیئت یمنی از کارشکنی متجاوزان سعودی و اماراتی در برابر سفر این هیئت به ژنو ابراز نارضایتی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، اعضای  هیئت ملی یمن در دیدار با مارتین گریفیث نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن نارضایتی خود را از اینکه نتوانسته‌اند به سبب مانع‌تراشی ائتلاف متجاوزان در نشست ژنو شرکت کنند، ابراز کردند. این نشست قرار بود ششم سپتامبر برگزار شود که رژیم سعودی و رژیم امارات مانع  این سفر شدند.

اعضای هیئت یمنی به سرسختی و یکدندگی ائتلاف متجاوزان در جلوگیری از فراهم کردن وسیله امن و تضمین سفر هیئت ملی یمن و بازگشت آن اشاره کردند که در گذشته هم این گونه کارشکنی‌ها صورت گرفته بود.

هیئت ملی یمن از انعطاف پذیری خود در قبال رایزنی‌ها و اعتماد سازی با هدف کاهش رنج ملت یمن خبر داد، ملتی که با ایستادگی اسطوره‌ای در  تجاوزات نظامی مقاومت می‌‌کند که تمام ارکان زندگی را هدف قرار داده علاوه بر محاصره فراگیر و بسته شدن فرودگاه بین المللی صنعاء و محروم شدن از حقوق انسانی که یکی از مهمترین آن حق درمانی است.

نماینده دبیرکل سازمان مل هم تنها به ابراز تاسف از اینکه هیئت ملی یمن نتوانست صنعاء را برای شرکت در نشست ژنو ترک کندف بسنده کند و در عین حال گفت همچنان به امکان ادامه کار برای دستیابی به توافق و  اعتماد سازی ایمان دارد.

وی گزارش کوتاهی از رایزنی‌هایی با طرف دیگر(دست نشانده‌های سعودی امارات) به هیئت ملی یمن ارائه کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما