شناسهٔ خبر: 28157678 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

چرا تاچ سه‌بعدی آیفون 10آر حذف شد؟

‌ آی‌تی‌ایران

صاحب‌خبر -

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وقتی آیفون دوستتان را قرض می‌گیرید و از تاچ سه‌بعدی استفاده می‌کنید دوستتان از دیدن این ویژگی نهفته شگفت زده شود و حتی اظهار کند تا امروز از این ویژگی بی‌خبر بوده است.

داستان تاچ سه بعدی آیفون این بود: یک ویژگی جذاب با قابلیت ایجاد انقلاب در نحوه تعامل با رابط کاربری سیستم عامل که البته متاسفانه این اتفاق هرگز نیافتاد و تاچ سه بعدی همواره در سایه بی‌توجهی کاربران قرار داشت. حال جالب اینکه پس از گذشت 3 سال از معرفی این ویژگی، اپل تصمیم گرفته تکنولوژی تاچ سه‌بعدی را از روی آیفون 10آر حذف کند.

با اینکه ایفون 10اس  10اس مکس از تاچ سه‌بعدی بهره می‌برند، اما اپل تصمیم گرفته این ویژگی را در نسخه ارزان قیمت آیفون‌های جدید یعنی آیفون 10آر استفاده نکند. آیفون 10آر از آنجایی که قیمت کمتری در مقایسه با دو مدل دیگر که چند روز گذشته معرفی شدند دارد، منطقی است که از یک سری ویژگی‌ها محروم باشد. دوربین اصلی تکی، نمایشگر ال‌سی‌دی از جمله ویژگی‌هایی هستند که تنها در ایفون 10آر استفاده شده‌اند و جالب اینکه از میان این همه ویژگی اپل تصمیم گرفته تاچ سه‌بعدی را هم از این دیوایس حذف کند. حذف این ویژگی یعنی تکنولوژی تاچ سه‌بعدی آنقدرها هم ضروری و کاربردی نیست و حذف آن از روی آیفون 10آر خللی در تجربه استفاده از سیستم‌عامل آی‌اواس توسط کاربران به‌وجود نمی‌آورد.

حذف این ویژگی توسط اپل می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد اما آنچه که کارشناسان و متخصصین تصور می‌کنند این است که این ویژگی نتوانسته انتظارات اپل را برآورده کند و احتمال حذف آن در تمامی مدل‌های آیفون‌های سال آینده هم دور از تصور نیست.

منبع: د ورج

نظر شما