شناسهٔ خبر: 28157250 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دیدار پوتین و اردوغان در بحبوحه بحران ادلب

گروه بین‌الملل - ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز در شهر سوچی میزبان رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود است؛ بررسی اوضاع ادلب مهمترین موضوع مورد بحث خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه الحیات؛ طرفین در این دیدار، مباحث مختلفی از جمله اوضاع ادلب و بحران انسانی ناشی از جنگ احتمالی را بررسی می‌کنند.

این دیدار در شرایطی برگزار می شود که شورشیان تحت حمایت ترکیه که تخمین زده می شود 10 هزار عضو القاعده در بین آنها باشند، در ادلب در غرب سوریه در انتظار حمله احتمالی نیروهای دولتی این کشور هستند.
«یاسین اقطای» مشاور روابط خارجی اردوغان هر گونه حمله به ادلب را به مثابه حمله به ترکیه اعلام و تاکید کرد کشورش در صورت وقوع جنگ، تماشاچی تکرار فاجعه‌ای مشابه حلب در ادلب نخواهد بود.
اردوغان و سازمان ملل نسبت به وقوع فاجعه انسانی در این جنگ هشدار داده‌اند.
یکشنبه شب، دیدبان حقوق بشر سوریه از تجمع نیروهای دولتی سوریه در جنوب شرق ادلب و شمال حما خبر داد و این امر را ناقض توافق آتش بس بین دولت سوریه و مخالفان خواند.
گفته می‌شود در دیدار امروز دو طرف، علاوه بر موضوع ادلب، درباره حوزه‌های اقتصاد و انرژی نیز بحث خواهند کرد. در این دیدار یک روزه چند تن از وزرا و مقامات بلندپایه ترکیه اردغان را همراهی می‌کنند.
 
انتهای پیام
 

نظر شما