شناسهٔ خبر: 28151113 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

فرمول یک: قهرمانی لوییز همیلتون در گرندپری سنگاپور

ماشین بی‌نظیر مرسدس، عامل اصلی موفقیت همیلتون

در رقابتهای جهانی فرمول یک، رقابتهای گرندپری سنگاپور دیشب با قهرمانی لوییز همیلتون راننده‌ی انگلیسی تیم مرسدس به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، با با پایان رسیدن شب ناکامی تیم فراری و قهرمانی متقدرانه‌ی همیلتون در ادامه نگاهی می‌اندازیم به بعضی از مهمترین نکات و لحظات گراندپری سنگاپور.

 


نتیجه‌ی این گرندپری تا حد زیادی تحت تاثیر این بود که سباستین فتل در دور تعیین خط نتوانست نتیجه‌ی مطلوب را کسب کند و در نتیجه مسابقه‌ی اصلی را از جایگاه سوم شروع کرد. استراتژی نبوغ‌آمیز مکس فرشتاپن که باعث شد در دور تعیین خط، فتل جایگاه دوم را هم از دست داده و به جایگاه سوم قناعت کند، یکی از جالب‌ترین لحظات گراندپری سنگاپور به حساب می‌آید. یک علت دیگر ناکامی فتل اشتباه بزرگ تیم فراری برای استفاده از لاستیک‌های فوق نرم بود، درحالیکه همه‌ی تیم‌های دیگر از لاستیک‌های نرم استفاده کرده بودند. ترکیب این عوامل دست به دست هم داد تا فتل در سنگاپور شکست بخورد. خود فتل بعد از پایان مسابقه گفت که فراری در سنگاپور با دستان خود، خودش را شکست داد. 

 


البته نمی‌توان به این واقعیت اشاره نکرد که لوییز همیلتون هم این دو روز فوق‌العاده ظاهر شد. کنترل و سرعت خارق‌العاده‌ی او در دور تعیین خط هیچ شکی باقی نگذاشت که همیلتون باید در مسابقه‌ی اصلی، در جایگاه اول قرار بگیرد. در مسابقه‌ی اصلی همیلتون مسابقه را خوب آغاز کرد و زمانی که به ایستگاه اول رفت با اختلاف سه ثانیه از رقبایش جلو افتاده بود. واقعیت این است که فراری و فتل هر چه تلاش کردند نتوانستند به پای مرسدس برسند. اشتباهات فراری در این گرندپری در  واقع نه کاملاً تقصیر فراری است و نه صد در صد تقصیر فتل، این اشتباهات نتیجه‌ی فشار سنگین و طاقت‌فرسایی است که اتوموبیل بی‌نظیر مرسدس، سیلور اروز یا پیکانهای نقره‌ای و همیلتونی که این فصل درخشان ظاهر شده بر تیم بزرگ ایتالیایی وارد کرده و می‌کند.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما