شناسهٔ خبر: 28144020 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت-قدیمی | لینک خبر

سابقه تاریخی السد؛ تعیین کننده نتیجه در مقابله با استقلال

تارنمای خبری فاکس اسپورتس آسیا در گزارشی نوشت: اگر چه جبران سه گل به هیچ عنوان برای استقلال مانعی غیر قابل عبور محسوب نمی شود، اما سابقه تاریخی السد در بازی های خانگی می تواند نقش تعیین کننده ای ایفا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت؛  فاکس اسپورت آسیا روز یکشنبه در آستانه دیدار برگشت تیم های السد و استقلال در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا نوشت: لحظات آغازین بازی رفت تیم های استقلال و السد، برای تیم قطری دلهره آورترین لحظات ممکن بود چرا که آن ها در دقایق ابتدایی با گل به خودی خنده دار «مشعل برشام» گلر خود، قافیه را به تیم تهرانی باختند.

با این حال، چیزی نگذشت که السدی ها با به دست گرفتن نبض بازی موفق شدند با گل دقیقه ۶۰ «اکرم عفیف» گل خورده را جبران کنند و در ادامه نیز «بغداد بونجاح» با دبل خود سه امتیاز را با چاشنی سه گل شیرین خارج از خانه برای غول های قطری به ارمغان آورد.

در این بین، اگرچه جبران سه گل به هیچ عنوان برای استقلال مانعی غیر قابل عبور محسوب نمی شود، اما سابقه تاریخی السد در بازی های خانگی خود در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا که به کسب حداکثر امتیاز ممکن از چهار بازی خانگیشان اشاره دارد، بی شک کار استقلال را سخت خواهد کرد، علاوه بر این آن ها از سال ۲۰۱۱ تا کنون در ۱۴ بازی خانگی خود تنها یک بار تن به شکست داده اند.

این در حالی است که آبی های تهران که در فصل نقل و انتقالات علاوه بر بازیکنان ملی پوش خود همچون «مجید حسینی» و «امید ابراهیمی»، تمام ۴ لژیونر خود را نیز از دست داده اند، برای نتیجه گرفتن در ورزشگاه «جاسم بن حمد» دوحه باید خیلی زود وارد عمل شوند.

** ۵ بازی اخیر السد
السد ۳ – صفر الشحانیه (جام ستارگان قطر)
السد ۴ – صفر الشحانیه (لیگ ستارگان قطر)
استقلال ۱ – ۳ السد (لیگ قهرمانان آسیا)
السد ۱ – ۱ الغرافه (لیگ ستارگان)
السد ۱۰ – ۱ العربی (لیگ ستارگان)

** ۵ بازی اخیر استقلال
استقلال ۱ – ۳ السد (لیگ قهرمانان)
استقلال ۰ – ۰ فولاد خوزستان (لیگ برتر ایران)
پارس جنوبی جم ۱ – صفر استقلال (لیگ برتر ایران)
استقلال ۳ – صفر تراکتور سازی تبریز (لیگ برتر ایران)
ذوب آهن ۲ – ۲ استقلال (لیگ برتر ایران)

** بازیکن تاثیر گذار
طارق همام (استقلال)
با توجه به اینکه بازیکن ۲۲ ساله سابق تیم نیروی هوایی عراق که یکی از سه بازیکن خارجی تازه واردی است که «وینفرد شفر» سرمربی آلمانی آبی ها در فصل نقل و انتقالات تابستانی به خدمت گرفته است، همچنان در فهرست مستعدترین بازیکنان فوتبال قاره کهن به شمار می رود، روند پیشرفت او در ایران زیر ذره بین قرار خواهد گرفت.
جادوگر تیم ملی عراق در بازی رفت در برابر «عبدالکریم حسن» دفاع چپ فوق العاده السد، نشانه های مثبتی از بازی موثر خود را بروز داد.
با این وجود، در صورتی که طارق بخواهد تمام ظرفیت های خود را به منصه ظهور بگذارد و شاید در آینده ای نه چندان دور راه خود را به فوتبال اروپا باز کند، بازی برگشت مقابل تیم پرستاره قطری برای او بهترین فرصت است، فرصتی که طارق می تواند در آن منبع الهامی برای پیروزی تیم جدیدش باشد.

** پیش بینی نتیجه
استقلال مسلما در این بازی از جان و دل مایه می گذارد اما به جرات می توان گفت که در آسیا کمتر تیمی وجود دارد که از حیث تجربه و استعداد به پای السد برسد، به ویژه با وجود بازیکنی همچون «ژاوی» ستاره پیشین تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا که تمام تحرکات یک سوم میانی زمین را تحت کنترل داشته و مهاجمانی همچون بونجاح و عفیف را برای تغذیه در اختیار دارد.
با این حساب، بر اساس تحلیل ها بازی با نتیجه ۲ – ۱ به سود السد تمام شده و این تیم جمعا با نتیجه ۵ – ۲ راهی نیمه نهایی خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما