شناسهٔ خبر: 28142599 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشاهده مواردی از ابتلا به وبا در رقه سوریه

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از اسپوتنيک، مواردی از ابتلا به وبا و اسهال خونی در شهر رقه سوریه مشاهده شده است. شهر رقه سوریه که هفتاد درصد آن در پی بمباران های ائتلاف به رهبری آمریکا تخریب شده است، با وضعیت بهداشتی دشواری رو به روست و به دلیل در دسترس نبود آب آشامیدنی مواردی از ابتلا به دیسانتری (اسهال خونی) و وبا ثبت شده است.
سخنگوی مرکز روسی مصالحه طرف های درگیر در سوریه می گوید ساکنان رقه، پایتخت سابق داعش، که در ماه اکتبر سال گذشته آزاد شد و توسط نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت آمریکا کنترل می شود به آب آشامیدنی دسترسی ندارند. ساکنان این شهر که مجبور به بازگشت از اردوگاه های آوارگان شدند، از نبود مواد غذایی و مایحتاح ضروری اولیه رنج می برند. شیوع دیسانتری در شهر بیداد می کند و مواردی از ابتلا به وبا هم ثبت شده است.
اعتراضات و تظاهرات علیه سیاست های نیروهای دموکراتیک سوریه که از دو روز پیش توسط شهروندان آغاز شده است به شدت سرکوب شد. اگر چه مدارس، مؤسسات، شرکت ها و خانه های مسکونی در حال بازسازی است اما اوضاع انسانی در این شهر از چند ماه پیش وخیم است. در ماه آوریل هزاران جسد در زیر ویرانه های شهر که هفتاد درصد آن به دلیل بمباران های آمریکا تخریب شده است فاسد شد.

نظر شما