شناسهٔ خبر: 28140876 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتخابات شوراهای محلی و استانی سوریه به روایت تصویر

مردم سوریه امروز برای اولین بار از سال 2011 پای صندوق‌های رای برای انتخابات شوراهای محلی و استانی رفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتخابات شوراهای محلی و استانی سوریه امروز در استان‌های این کشور برای انتخاب  18478  نفر از میان 40 هزار کاندید، آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، درب‌های مراکز انتخاباتی از ساعت هفت صبح گشوده شده و تا ساعت 19 ادامه دارد. کمیته عالی انتخابات می‌تواند حدکثر پنج ساعت رأی‌گیری را تمدید کند. وزارت شهروندان سوریه نیز اعلام کرده است که 88 مرکز انتخاباتی در استان‌ها دایر کرده است.

این وزارتخانه همچنین از شهروندان سوری خواسته است تا در جهت تسریع در روند بازسازی شهرهایشان پای صندوق‌های رأی بروند.

پیش از این قرار بود تا در ابتدای سال 2016 این انتخابات برگزار شود اما به علت نا امنی در سوریه، دولت دمشق مدت شورای قبلی را دو سال دیگر تمدید کرد. انتخابات پیشین پایان سال 2011 یعنی نُه ماه پس از آغاز بحران برگزار شده بود.

«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در تاریخ سوم تیر ماه گذشته، طی دستوری تاریخ یکشنبه (25 شهریور) را موعد برگزاری انتخابات محلی و استانی اعلام کرد.

در این دستور آمده بود، بنا بر احکام قانون اداره محلی صادره مبتنی بر حکم شماره ۱۰۷ در ۲۳ اوت ۲۰۱۱ و قانون انتخابات سراسری شماره پنج مصوب تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۱۴ ، روز یکشنبه ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۸ زمان انتخابات شورای‌های محلی در سوریه تعیین شد.


دمشق


طرطوس


طرطوس


حسکه


حلب


حلب


درعا


درعا


دیرالزور


قنیطره


قنیطره


لاذقیه


لاذقیه

 

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما