شناسهٔ خبر: 28140708 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش گمانه زنی ها برای بازگشت سردار آزمون به تیم ملی

تهران- ایرنا- پس از خداحافظی «سردار آزمون» از فوتبال ملی و به رغم جواب رد او به «کارلوس کی روش» سرمربی تیم در بازگشت دوباره، گمانه زنی های مرد پرتغالی برای حضور مجدد مهاجم 23 ساله به جمع یوزهای ایرانی افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

تیم ملی فوتبال ایران با کسب چهار امتیاز از مرحله گروهی جام جهانی 2018 فوتبال به کار خود در روسیه پایان داد و هفتم تیرماه 97 بود که آزمون جوان با بیان مطلبی در فضای مجازی، پیراهن ملی را بوسید و کنار گذاشت.
وی در مطلب خود به حسرت عدم صعود به دور بعدی رقابت های جام جهانی اشاره کرد و به بهانه بیماری مادرش و در حقیقت برای توهین های عده ای به او و انتقادها از نمایش بد وی در جام جهانی، از تیم ملی خداحافظی کرد.
خودی و غیرخودی اعتقاد داشتن که نمایش آزمون در جام جهانی نشان از پایان دوران پدیده خط حمله تیم ایران داشت. اما او در دفاع از خود گفت که تاکتیک تیم ملی به گونه ای بود که باید حتی تا محوطه شش قدم دروازه «علیرضا بیرانوند» سنگربان ایران، دفاع می کرده است.
با این حال وقتی 10 شهریورماه، کی روش که پس از اما و اگرهای فراوان در خصوص پیوستنش به تیم های دیگر، سرانجام به ایران بازگشت و بدون قرارداد سکان هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت، فهرست ملی پوشان را برای دیدار دوستانه مقابل ازبکستان اعلام کرد و اسم آزمون در کنار سایر بازیکنان دیده شد.
کارشناسان فوتبال و استخوان خرد کرده ای این رشته جذاب و پر طرفدار به این عمل کی روش خرده گرفته و گفتند که او از اصول حرفه ای خود فاصله گرفته است. زیرا آنها معتقد بودند چنین رفتار مشابه ای پیش از این توسط بعضی از بازیکنان تیم ملی رخ داده بود که کی روش برای همیشه بر روی اسم آنها خط قرمز کشید. اما کی روش در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد که آزمون سرمایه ایران و تیم ملی است و قرار نیست او این سرمایه را از فوتبال ایران بگیرد.
حال شنیده ها حاکی از تماس های کی روش با سردار فوتبال ملی ایران است تا او را برای حضور دوباره در اردوی بعدی تیم ملی متقاعد کند.
قرار است اردوی بعدی تیم ملی در روزهای فیفا دی از نیمه آبان ماه تا اوایل آذر برگزار شود و گویا آزمون هم در این اردو حاضر خواهد بود تا مسافر امارات برای حضور در هفدهمین دوره جام ملت های آسیا در سال 2019 باشد.
آزمون در 36 بازی که برای تیم ملی به میدان رفته است، تا کنون 23 گل به ثمر رسانده که آمار خوبی برای مهاجم جوان ملی پوش است تا پس از علی دایی، کریم باقری، جواد نکونام و علی کریمی در رتبه پنجم گلزنان برتر تاریخ فوتبال ملی ایران باشد. البته با توجه به سن و سال سردار، شاید حتی رسیدن او به رکورد دایی که در 149 بازی توانسته 109 گل به ثمر برساند، سخت اما قابل دسترس باشد. اما او بازیکنی است که نشان داده هنوز اشتها و عطش رسیدن به پله های بالاتر را دارد و درخشش جوان گنبدی تیم ملی در تیم روبین کازان روسیه مقابل بایرن مونیخ آلمان، آیندهوون هلند و اتلتیکو مادرید اسپانیا و همچنین نمایش او در جام جهانی 2014 و 2018 گواه این ادعا است.
ورزشی**9029**1368

نظر شما