شناسهٔ خبر: 28139327 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

فرید امیری: وحید بازی‌های من را نمی‌بیند

منبع: ورزش سه

امیری امروز یک نام معتبر در فوتبال ایران به حساب می آید چرا که یکی از بهترین ستاره های فوتبال ایران در سال های اخیر با این نام فامیلی بازی می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، بعد از وحید امیری، حالا برادر کوچکترش فرید نیز در لیگ برتر فوتبال ایران بازی می کند. یک پسر محجوب و سربه زیر دیگر از خانواده امیری ها، اهل لرستان و البته با استعداد ویژه فوتبال... فرید امیری 23 ساله و کوچکترین عضو خانواده 7 نفره امیری است و او بعد از وحید دومین بازیکن حرفه ای خانواده است.

خانواده امیری 5 فرزند 2 دختر و سه پسر دارد که وحید و فرید در این بین بازیکن فوتبال شدند. فرید امسال به عضویت استقلال خوزستان در آمده تا لیگ برتر با وجود انتقال وحید به ترابزون خالی از امیری ها نباشد. فرید امیری که در حال بازگشت از تعطیلات از خرم آباد به سوی اهواز بود دراین باره گفت:« خداراشکر تعطیلات خوبی را پشت سر گذاشتیم و الان هم دارم به اهواز برمی گردم تا تمریناتم را شروع کنم.» فرید درباره دیدارش با کیان فرزند تازه به دنیا آمده وحید امیری هم گفت:« خوشبختانه توانستم برادرزاده ام را ببینم، خیلی خوشحالم و با انرژی به اهواز برمی گردم.»


او در این رابطه که آیا در مدت زمان تشکیل اردوی تیم ملی توانسته با برادرش وحید امیری دیدار کند گفت:«بله خوشبختانه توانستم آقا وحید را ببینم، ایشان در اردو بود و ما هم با بچه های استقلال اهواز در اردو بودیم و توانستیم همدیگر را ببینیم.»


بازیکن این فصل استقلال خوزستان درباره حضورش در این تیم و سابقه فوتبالی اش گفت:« آقا داریوش با توجه به شناختی که از من داشتند از من خواستند به تمرینات تیم اضافه شوم، یک ماهی هم سر تمرینات بودم و قسمت بود که امسال در استقلال خوزستان باشم.»


او افزود:« من از فوتسال شروع کردم و به تیم ملی فوتسال رده های پایه راه پیدا کردم، سپس به تیم گهردورود رفتم و حالا هم که در استقلال خوزستان هستم.» فرید که در حال حاضر 23 سال دارد برخلاف وحید یک بازیکن بیشتر راست پا و البته با قابلیت بازی با دو پای خود است. او در پست متفاوتی هم نسبت به برادرش بازی می کند و درحالیکه وحید امیری یک وینگر چپ و مهاجم است فرید یک هافبک تکنیکی و بازیساز است. او درباره اینکه چگونه فوتبالیست شد گفت:« راستش را بخواهید پدرم خیلی تاکید داشت که من درس بخوانم و به همین خاطر هم بیشتر تمرکز من روی درسم بود. به همین خاطر همیشه درس اولویت اول برایم بوده و هست.»


بازیکن جوان این فصل استقلال خوزستان معلم و شیفته این شغل است:« من معلم هستم و در حال حاضر هم دانشجوی سال آخر تربیت مدرس هستم. » او بسیار علاقمند به شغل معلمی است:« خیلی به این شغل علاقه دارم، چهارسال در دانشگاه درس خواندم و بسیار علاقمندم که بعد از اتمام درسم کار معلمی را آغاز کنم. در ابتدا هم از همان منطقه خودمان در خرم آباد شروع خواهم کرد.»


بازیکن خرم آبادی تیم استقلال خوزستان در ادامه درباره استعدادهای این منطقه از کشور گفت:« خب در این سال ها آقا وحید(امیری) و علیرضا بیرانوند بودند، ما امیر منصوریان را هم داریم که در پدیده بازی می کند. متاسفانه در حق بچه ها و استعدادهای این منطقه اجحاف و کم لطفی می شود. استعدادهای زیادی در این منطقه داریم اما هیچ کاری برای کشف و پرورش آن ها انجام نمی شود و خیلی از استعدادها شکوفا نمی شوند.»


او افزود:« فوتبال در لرستان واقعا هواداران زیادی دارد و حتی در لیگ یک هم اگر یک تیم داشته باشند به راحتی در تمام بازی ها ورزشگاه پر از هواداران می شود. امیدوارم توجه بیشتری به فوتبال در این منطقه شود چون واقعا استعدادهای زیادی وجود دارد.»


فرید همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش درباره اینکه آیا بازی های ترابزون را پیگیری می کند یا نه گفت:« ترابزون را حتما و از هر طریقی بتوانم پیگیری می کنم، البته فعلا در خوابگاه هستم و نمی توانم همیشه بازی ها را ببینم اما از طریق سایت ها و شبکه های مجازی پیگیر نتایج و بازی های ترابزون هستم.»


برادر وحید امیری درباره اینکه نظر برادرش درباره بازی او چیست گفت:«شاید باورتان نشود که آقا وحید تا حالا فرصت نشده که بازی های من را ببیند. من سنم پایین بود ایشان به لیگ یک آمد و در نفت مسجد سلیمان بازی می کرد، بعد هم به تیم ملی فوتسال دعوت شدم. البته من بازی های ایشان را در نفت و پرسپولیس از تلویزیون می دیدم اما آقا وحید هیچوقت فرصت نکرد مگر مواقعی که توی خانه با خواهرزاده ها و فامیل بازی کردیم.»

نظر شما