شناسهٔ خبر: 28136452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رسالت شهدا، محدود به زمان خاص نیست/تکریم شهیدان وظیفه دینی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تصریح به اینکه شهدا رسالتی داشتند که مخصوص زمان خاصی نیست؛ خاطرنشان کرد: همه شهدا چه آنها که سالها پیش شهید شدند و پیکرهاشان امروز برگشته و چه مدافعان حرم؛ هر دو در این رسالت وجه اشتراک دارند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز(۲۵ شهریور)در حاشیه استقبال از پیکرهای مطهر ۹ شهید گمنام و یک شهید مدافع حرم در فرودگاه کرمان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تصریح به اینکه شهدا رسالتی داشتند که مخصوص زمان خاصی نیست؛ افزود: یکی از این رسالت ها، آگاهی دادن به انسان ها است.

 

وی با افزودن اینکه رسالت شهدا این است برای دفاع از احکام دینی و ارزش ها به انسان ها و جامعه بشری آگاهی دهند؛ اظهار داشت: رسالت دیگر شهدا، مقابله با هر ظلم و جوری است که در طول تاریخ بوده و هست.

 

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: همه شهدا چه آنها که سالها پیش شهید شدند و پیکرهاشان امروز برگشته و چه مدافعان حرم که این روزها به شهادت می رسند؛ هر دو در این رسالت وجه اشتراک دارند تا از احکام دینی دفاع شود.

 

وی با تصریح به اینکه شهدا به دنبال این هستند تا احکام الهی در جامعه ساری و جاری شود؛ متذکر شد: شهدا همیشه زنده هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با استناد به آیاتی از قرآن کریم، معیارهای ارزش هر انسانی را بسته به علم، تقوا و جهاد در راه خدا و مخلصانه جان دادن برای او، ذکر کرد و افزود: تکریم شهدا وظیفه دینی ما است.

نظر شما