شناسهٔ خبر: 28129776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یمن| ویدئویی که امارات را رسوا کرد

R36355/P36355/S8,90/CT16

ویدئویی که یک فعال یمنی در شبکه‌های ارتباط اجتماعی منتشر کرده است، رسوایی دیگری برای رژیم امارات متحده عربی در یمن به‌بار آورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عارف السقطری فعال یمنی ویدئویی در شبکه فیس‌بوک منتشر کرده است که نشان می‌دهد رژیم امارات همچنان با بهره‌برداری سیاسی از فعالیت‌های انسانی در یمن برای تحمیل افکار و طرح‌هایش به‌شیوه‌های مختلف حتی بر کودکان ادامه می‌دهد.

در این ویدئو که سوء‌استفاده رژیم متجاوز امارات از کودکان یمنی را برملا می‌کند، صدای یکی از کارکنان هلال احمر امارات به‌صراحت شنیده می‌شود که از کودکان سقطری در یمن سوء استفاده می‌کند و از آنها می‌خواهد تا بگویند که«امارات را دوست دارند» و از حزب الاصلاح (حزبی دارای گرایش‌‌های اسلامی) تنفر دارند.

با وجودی که رژیم امارات، دشمن خود را در یمن، جنبش انصارالله معرفی کرده است، ولی فعالیت‌هایش حزب الاصلاح را هدف قرار داده است،‌ چرا که مرجعیت فکری آن با اخوان المسلمین مرتبط است، این حزب در انقلاب فوریه 2011 که به سرنگونی عبدالله صالح منجر شد، مشارکت داشت.

امارات با وجود مشارکت اعضای حزب اصلاح در جنگ‌افروزی رژیم علیه جنبش انصارالله، اقدام به برکناری مسئولان وابسته به این حزب کرده و شبه‌نظامیانش در جنوب هم مقرها و دفاتر حزب الاصلاح را به‌آتش کشیدند و رهبران و فعالانش را بازداشت کردند.

رژیم امارات متحده عربی کنار رژیم سعودی از چهار سال پیش در قالب ائتلاف عربی، جنگ تمام‌عیاری را علیه ملت یمن برای بازگرداندن آنچه به‌زعم خود مشروعیت خوانده‌‌اند، به‌راه انداخته‌اند، اما در عمل به سوء‌استفاده از این وضع پرداخته و بر بنادر و فرودگاه‌هایی در یمن سیطره یافته و پایگاه‌های نظامی در مناطق تحت اشغال مزدورانش احداث کرده، رژیم امارات همچنین برای سیطره نظامی بر جزیره سقطری یمن تلاش کرده است، این رژیم از فعالیت‌های امدادرسانی هلال احمر برای جلب دوستی و سرپوش گذاشتن بر طرح‌هایی که با حاکمیت یمن در تعارض است، به‌گفته ناظران و شهروندان یمنی سوء‌استفاده می‌کند.

انتهای پیام/*

نظر شما