شناسهٔ خبر: 28127630 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

اپل در ۱۲ سپتامبر سه آیفون و یک ساعت هوشمند رونمایی کرد

ضیافت «حلقه طلایی» در پارک اپل

با بازشدن درهای سالن استیو جابز در مجموع پارک اپل، شایعات به پایان رسید و محصولات جدید این کمپانی محبوب رونمایی شد. از حالا می‌توان انتظار داشت که هفته اول پاییز را می‌توان با تصاویری از صف‌های طولاین پشت در فروشگاه‌های اپل گذراندو طرفداران پر و پا قرصی که به عنوان وفادارترین هواداران یک برند در جهان وجود دارند. در ادامه این مطلب به مرور محصولاتی می‌پردازیم که اپل قرار است در ده روز آینده به بازار بفرستد.

صاحب‌خبر -

با بازشدن درهای سالن استیو جابز در مجموع پارک اپل، شایعات به پایان رسید و محصولات جدید این کمپانی محبوب رونمایی شد. از حالا می‌توان انتظار داشت که هفته اول پاییز را می‌توان با تصاویری از صف‌های طولاین پشت در فروشگاه‌های اپل گذراند و طرفداران پر و پا قرصی که به عنوان وفادارترین هواداران یک برند در جهان وجود دارند. در  ادامه این مطلب به مرور محصولاتی می‌پردازیم که اپل قرار است در ۱۰ روز آینده به بازار بفرستد.

آیفون‌های جدید از راه می‌رسند

اپل در مراسم سپتامبر ۲۰۱۸ از ۳ آیفون جدید رونمایی کرد. آیفون ۱۰ یا همان ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر، سه محصول تازه این کمپانی بودند که در مقایسه با نمونه‌های قبلی از سخت‌افزارهای قدرتمندتری استفاده می‌کنند. کارشناسان و رسانه‌های حوزه آی‌تی و فناوری این سه محصول را نسخه تکامل یافته و بهبود پیدا کرده گوشی‌های هوشمند سری ۱۰ می‌دانند که در سال گذشته رونمایی شد.

نوسازی تصویر در این محصولات بهبود پیدا کرده و به ۱۲۰هرتز ارتقا پیدا کرده است. البته این محصولات از نظر اندازه تصویر و وضوح آن نسبت به مدل قبلی تفاوت خاصی نداشته است. اما آیفون «ایکس اس مکس» دستگاهی است که از آن با عنوان بزرگ‌ترین آیفون تاریخ یاد می‌کنند. این محصول با اندازه نمایشگری معادل ۶ و نیم اینچ، تبلت کوچکی است که طرفداران نمایشگر‌های بزرگ را اقناع می‌کند. رزولوشن تصویر در این دستگاه ۲۶۸۸ در ۱۲۴۲ است. رزولوشنی که در تاریخ دستگاه‌های آیفون بی‌سابقه است.

سه آیفون جدید از سوی اپل در همایش روز ۱۲ سپتامبر معرفی شدند

در مورد اندازه آیفون‌ها باید یادآوری کرد که آیفون ۱۰ اس، نمایشگری ۵.۸ اینچی دارد و آیفون ایکس آر تنها کمی از مکس کوچک‌تر است. این دستگاه نمایشگر ۶.۱ اینچی دارد. شیشه استفاده شده روی هر سه دستگاه ضد تابش نور و لکه دست است.

در میان سه آیفون رونمایی شده، به طور طبیعی آیفون مکس وزن بیشتری نسبت به دو مدل دیگر دارد. این دستگاه ۲۰۸ گرمی است. اما ایکس اس ۱۷۷ گرم و آر نیز ۱۹۴ گرم وزن دارد. جنس بدنه آیفون‌های جدید پشت و جلو از شیشه با قاب دور گوشی فلزی است. در حالی که جنس پشت آیفون ایکس آر آلومینیومی است و تنوع رنگی بیشتری نسبت به دو مدل دیگر دارد. قرار است سیستم عامل هر سه گوشی از آی‌او‌اس ۱۲ استفاده کند که قرار است در پاییز امسال به صورت عمومی عرضه شود.

اما از جمله سخت‌افزار دیگری که در این محصولات به کار گرفته شده است می‌توان به پردازنده A12 اشاره کرد. هم‌تراز با این تغییرات می‌توان به حافظه این گوشی‌های اشاره کرد. رویکرد جدید اپل نشان داده است که این کمپانی با حافظه‌های سطح پایین خداحافظی کرده و دیگر خبری از از گوشی‌های ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی نیست. گوشی‌های جدید در کمترین حافظه ۶۴ گیگابایت و در بیشترین نمونه ۵۱۲گیگابایتی است.

پردازنده قدرتمند اپل

عنوان قوی‌ترین چیپست‌ دنیای موبایل‌ها عبارتی است که سازنده پردازنده A12 برای معرفی آن استفاده کرد. این پردازنده در سه آیفون جدید معرفی شده به کار گرفته شده است. این پردازنده نسبت به نمونه‌های قبلی (حتی پردازنده‌ای که سال گذشته در آیفون ۱۰ به کار رفته بود) ۵۰ درصد سریع‌تر است. A12 از پردازنده ۶ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای استفاده می‌کند. موتور عصبی به کار رفته در آن نیز ارتقا پیدا کرده و بر اساس فرآیند ۷ نانومتری کار می‌کند. این موتور محاسبات مرتبط با هوش مصنوعی را بر عهده دارد. این بخش پردازنده نیز از ۸ هسته استفاده می‌کند در حالی که پردازنده A11 تنها ۲ هسته داشت.

پردازنده هوش مصنوعی با ۲ هسته امکان پردازش ۶۰۰ میلیارد عملیات در ثانیه را داشت که با افزایش تعداد هسته‌ها و ارتقا آنها این رقم به عدد ۵ تریلیون عملیات در ثانیه رسیده است که اپل بر اساس همین ادعا چیپست A12 را به عنوان قدرتمندترین پردازنده جهان معرفی کرده است.
اپل برای نمایش قدرت این پردازنده در روز رونمایی از اپلیکیشنی به نام «هوم کورت» استفاده کرد. این اپ به کاربر اجازه می‌دهد با تحلیل بازی بسکتبال تعداد پرتاب‌ها به صورت کلی و پرتاب‌های موفق و ناموفق را تجزیه و تحلیل کند. تحلیل‌های از این دست به گفته مدیران اپل تا سال‌های قبل برای باشگاه‌های بزرگ نیز امکان‌پذیر نبود اما امروز به لطف اپل این کار برای هر کاربری ممکن است.

انقلاب در ساعت هوشمند

اپل واچ سری ۴ شاهد بزرگ‌ترین تغییرات در ساعت از زمان رونمایی مدل اولیه بوده چرا که نمایشگر‌های ساعت از همیشه بزرگ‌تر شده است. به شکلی که در مدل کوچک‌تر نماشگر‌ها ۵ درصد و در مدل بزرگ‌تر ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده‌اند. همزمان با بزرگ‌تر شدن نمایشگر‌ها ضخامت این ساعت‌ها به نسبت گذشته کاهش پیدا کرده است. وزن این ساعت نیز نسبت به نسل سوم با کاهش روبرو بوده است. همچنین عملکرد پردازنده به کار رفته در این محصول نسبت به نمونه قبلی حدود ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

نسل چهارم، بزرگ‌ترین انقلاب در ساعت‌های هوشمند اپل

از دیگر تغییرات به کار رفته در ساعت هوشمند نسل چهارم اپل می‌توان به سنسورهای مرتبط با عملکرد پزشکی اشاره کرد. این ساعت امکان مراقبت از ریتم قلب را پیدا کرده و با استفاده از سنسور الکتروکاردیوگرام، امکان تهیه نوار قلب در این محصول اضافه شده است. همچنین در معرفی کنفرانس اپل در تاریخ ۱۲ سپتامبر مشخص شد که این محصول از سیستم عامل ساعت ۵.۰ استفاده خواهد کرد.

نظر شما