شناسهٔ خبر: 28120801 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

 ظرفيت پذيرش اعلام شد؛

اعلام نتايج آزمون دستياري دندانپزشکي

نتايج نهايي پذيرش در سي و دومين آزمون دستياري دندانپزشکي در سايت مرکز سنجش آموزش پزشکي منتشر شد.

دکتر آبتين حيدرزاده - رئيس مرکز سنجش آموزش پزشکي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سي و دومين آزمون دستياري دندانپزشکي بعدازظهر پنجشنبه 14 تيرماه 97 به طور همزمان در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي مستقر در شهر تهران، اصفهان، بابل، تبريز، شيراز، زنجان، کرمان، مشهد، يزد و همدان برگزار شد. وي افزود: در اين دوره از آزمون دستياري دندانپزشکي تعداد 2 هزار و 228 نفر ثبت‌نام کردند که از اين تعداد 1 هزار و 821 نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.

رئيس مرکز سنجش آموزش پزشکي خاطرنشان کرد: از ميان حاضرين در جلسه آزمون تعداد 712 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

وي اضافه کرد: در سي و دومين آزمون دستياري دندانپزشکي در 10 رشته تخصصي و 18 دانشگاه پذيرش دستيار دندانپزشکي داريم و ظرفيت نهايي 364 نفر است.

حيدرزاده گفت: البته برخي از رشته‌هاي تخصصي دندانپزشکي کمتر متقاضي دارند و رشته‌هاي بيماريهاي دهان - دندان و آسيب‎شناسي داراي کمترين متقاضي هستند.

ميزان افزايش شهريه دانشگاه پيام نور در سال تحصيلي جاري

دانشگاه پيام نور ميزان افزايش شهريه در سال تحصيلي جديد را اعلام کرد. بر اين اساس، بدون محدوديت تعداد، کل شهريه دانشجو در طول تحصيل با کارمزد يک و چهار دهم درصد به دانشجو پرداخت مي‌شود.

جزئيات افزايش شهريه دانشگاه پيام نور در سال تحصيلي جديد

هيات امناي دانشگاه پيام نور کف و سقف افزايش شهريه در سال تحصيلي جديد را بين 10 تا 15 درصد عنوان کرده است. به گفته مسئولان اين دانشگاه، در اين زمينه تسهيلاتي براي دانشجويان فراهم شده به طوري که يک قرارداد با يکي از بانکها منعقد شده که به موجب آن بدون محدوديت تعداد، کل شهريه دانشجو در طول تحصيل را با کارمزد يک و چهار دهم درصد به دانشجو پرداخت کند.

براساس ضوابط جذب وزارت علوم؛

متعهدين بورسيه حق شرکت در فراخوان‌هاي غير بورسيه را ندارند

براساس ضوابط جذب اعضاي هيات علمي وزارت علوم، متعهدين بورسيه حق شرکت در فراخوانهاي غير بورسيه را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس فراخوان مرکز جذب هيات علمي وزارت علوم، جذب اعضاي هيات علمي در شهريور ماه امسال از 21 شهريور آغاز شده و تا 6 مهر 97 ادامه دارد.

همه دانشگاه‌هاي دولتي و غيردولتي به جز دانشگاه آزاد اسلامي که خود فراخوان جذب مسقل دارند، مي‌توانند در فراخوان جذب هيات علمي شرکت کنند.

فرايند رسيدگي دانشگاه‌ها به تقاضاها از 7 مهر ماه 97 آغاز شده و تا 7 دي 97 ادامه خواهد داشت. همچنين تاييد نهايي مرکز جذب وزارت علوم از 8 دي 97 آغاز شده و تا 23 اسفند 97 ادامه خواهد داشت.

براساس اين گزارش، در زمان ثبت‌نام در فراخوان اگر مدرک موردنياز دکتري قيد شده باشد، شخص بايد داراي مدرک دکتري بوده و از ثبت‌نام دانشجويان دکتري جلوگيري مي‌شود. مگر اينکه مدرکي رسمي از دانشگاه محل تحصيل مبني بر دفاع از پايان‌نامه و فارغ‎التحصيل بودن ارائه کند.

در مواردي که در فراخوان قيد شده باشد مدرک مورد نياز کارشناسي ارشد، شخص بايد داراي مدرک کارشناسي ارشد بوده و از ثبت‌نام دانشجويان کارشناسي ارشد خودداري و ممانعت مي‌شود.

همچنين، تعهد و اشتغال بورسيه نيز مطابق ضوابط و مقررات خود است و متعهدين بورسيه حق شرکت در فراخوان هاي غير بورسيه را ندارند.

جزئيات مصوبه اعلام شد؛

ممنوعيت انتقال از پرديس‌هاي خودگردان به دانشگاه‌هاي دولتي پزشکي

انتقال از پرديس‌هاي خودگردان به دانشگاه‌هاي دولتي پزشکي ممنوع شد.

مصوبه شوراي عالي برنامه‎ريزي علوم پزشکي درباره انتقال و تغيير رشته توأم با انتقال از دانشگاه‌هاي دولتي به پرديس‌هاي خودگردان (مازاد و بين‌الملل) دانشگاه‌هاي علوم پزشکي ابلاغ شد.

معاون آموزشي وزارت بهداشت مصوبه شوراي عالي برنامه ريزي علوم پزشکي درباره انتقال و تغيير رشته توأم با انتقال از دانشگاه‌هاي دولتي به پرديس‌هاي خودگردان (مازاد و بين‌الملل) را در 27 مردادماه 97 به دانشگاه‌هاي علوم پزشکي ابلاغ کرد.

اين مصوبه به روساي دانشگاهها و دانشکده علوم پزشکي، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي، دانشگاه علوم پزشکي ارتش، دانشگاه شاهد، دانشگاه علوم پزشکي بقيه‌ا...(عج)، معاون علوم پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي، رئيس مرکز آموزشي، درماني و تحقيقاتي قلب و عروق شهيد رجايي، رئيس دانشگاه تربيت مدرس و رئيس موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي ابلاغ شده است.مصوبه شصت و يکمين جلسه شوراي عالي برنامه ريزي علوم پزشکي مورخ 5 مهرماه 1394 درباره انتقال و تغيير رشته توأم با انتقال از دانشگاه‌هاي دولتي به پرديس‌هاي خودگردان (مازاد و بين‌الملل) دانشگاه‌هاي علوم پزشکي جهت اجرا ابلاغ شده است.

براساس اين مصوبه: «انتقال از دانشگاه‌هاي دولتي به پرديس‌هاي خودگردان (مازاد و بين‌الملل) در صورت دارا بودن شرايط انتقال مطابق مفاد آيين نامه آموزشي با رعايت ضوابط مربوط بلامانع است.»

«انتقال از پرديس‌هاي خودگردان (مازاد و بين‌الملل) به دانشگاه‌هاي دولتي ممنوع است.»

«تغيير رشته توأم با انتقال از دانشگاه‌هاي دولتي به پرديس‌هاي خودگردان(مازاد و بين‌الملل) در صورت دارا بودن شرايط انتقال و شرايط تغيير رشته مطابق با مفاد آيين‌نامه آموزشي با رعايت ضوابط مربوط بلامانع است.»

با حکم وزير علوم، تحقيقات و فناوري؛

رييس دانشگاه وليعصر رفسنجان ابقا شد

به گزارش اداره کل روابط عمومي وزارت علوم، رييس دانشگاه وليعصر رفسنجان در سمت خود ابقا شد.

دکتر منصور غلامي، وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري در حکمي دکترمحمدعلي دهقان را به مدت چهار سال در سمت رياست دانشگاه وليعصر رفسنجان ابقا کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما