شناسهٔ خبر: 28114742 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نیمی از درآمد موقوفه های ابرکوه به عزاداری اختصاص دارد

سید محسن ابطحی روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به مجموع درآمد موقوفه ها اظهار داشت: هزار رقبه این شهرستان در سامانه جامع موقوفه ها و بقاع

صاحب‌خبر - سید محسن ابطحی روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به مجموع درآمد موقوفه ها اظهار داشت: هزار رقبه این شهرستان در سامانه جامع موقوفه ها و بقاع متبرکه کشور ثبت است .
وی افزود: از ابتدای سال 1397 تاکنون چهار مورد موقوفه جدید شامل 2 باب منزل مسکونی و 24 ساعت آب چاه کشاورزی به ثبت رسید.
ابطحی ، با بیان اینکه ارزش این موقوفه ها بیش از 10 میلیارد ریال است ، تصریح کرد: یکی از منازل مسکونی در روستای ده عرب برای توسعه مسجد و دیگری برای رشد علم و فناوری و آب چاه کشاورزی برای هزینه تکیه حضرت ابوالفضل (ع) روستای صفی آباد اختصاص دارد.
این مسئول خبرگزاری ها ، مطبوعات و روحانیت را از ارکان مهم ترویج احیا و ارتقای جایگاه وقف در جامعه خواند و خاطرنشان کرد: چهار سال اخیر 40 مورد وقف جدید با موضوع روز جامعه توسط واقفان و خیران وقف شده است.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ابرکوه از اجرای طرح مهر تحصیلی با هدف کمک به تامین هزینه تحصیلی دانش آموزان بی بضاعت خبر داد و یادآور شد: به 50 دانش آموز بی بضاعت نیز مساعدت شد .
وی ، برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فرهنگی از جمله آرامش بهاری ، یاس نبوی ، ضیافت الهی ، مهر تحصیلی، نشاط معنوی ، بصیرت عاشورایی در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه را از جمله برنامه های فرهنگی دانست که در جامعه تاثیر گذار است .
به گفته وی در سال1396 بیش از 200 برنامه شامل تعزیه خوانی ، طرح سوگواره بصیرت عاشورایی ، روضه خوانی ، رهروان زینبی و شیرخوارگان حسینی اجرا شد .
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام

نظر شما