شناسهٔ خبر: 28111368 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در نشست «شنبه‌های انقلاب»:

لزوم ایجاد شورای عالی گردشگری به ریاست رئیس جمهور/ مترقی‌ترین قوانین گردشگری را ایران دارد

سعید اوحدی با تاکید بر لزوم ایجاد شورای عالی گردشگری به ریاست رئیس جمهور گفت: در بحث قوانین حمایت‌کننده از گردشگران، ایران دارای مترقی‌ترین قوانین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌ پرس، بیست و دومین نشست «شنبه‌های انقلاب» با موضوع گردشگری، صبح امروز با حضور سردار «نادر ادیبی» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور، «محمدحسین ایمانیان» رئیس انجمن گردشگری ایران و «سعید اوحدی» رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حسینیه جماران برگزار شد.

اوحدی در این نشست اظهار داشت: صنعت گردشگری بر اساس آمار‌های دقیق جهانی، صنعت سوم توسعه‌ای است که پس از صنعت نفت و خودرو قرار گرفته و به عنوان بزرگترین کارفرمای صنایع شناخته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری بسیاری از صنایع دنیا را متحول کرده، به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری در سخنرانی نوروزی ظرفیت‌های این حوزه را بیان فرمودند و تاکید داشتند «از کم زحمت‌ترین صنایع ما، گردشگری است».

اوحدی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری نشان دهنده اهمیت و ظرفیت این صنعت در ایران است. بر اساس آمار ثبت شده ایران در بین ۱۰ کشور باجاذبه تاریخی برای صنعت گردشگری است. در گردشگری داشته‌های میراث فرهنگی مهم است که مخاطب برای آن هزینه پرداخت کند. ما از این نظر در بین ۱۰ کشور دنیا هستم. تحولات حوزه صنایع دستی همگی بعداز انقلاب اسلامی محقق شده است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: تنوع آب و هوایی، جاذبه‌های زیست محیطی، روحیه فرهنگی و مهمان نوازی کشور ایران را در بین چند کشور برتر دنیا قرار داده است. در نظرسنجی‌های گردشگران خارجی هیچ انتقادی از مهمان‌نوازی مردم ایران نشده است.

وی خاطرنشان کرد: ایران از لحاظ شاخص‌های محیطی شامل سلامت و امنیت شرایط بهتری نسبت به بسیاری از کشور‌های منطقه دارد. اهمیت به گردشگری و زیرساخت‌ها نیز ۲ شاخصه رقابت گردشگری است که البته ما نسبت به سایر شاخص‌ها وضعیت خوبی در این شاخص نداریم.

اوحدی ادامه داد: در بحث زیر ساخت‌ها ۴۰۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم، اما رتبه ما هنوز در این عرصه قابل قبول نیست و باید زمینه ساخت هتل‌های زیادی را ایجاد کنیم، اما سفر ارزان در ایران برای گردشگری افق‌های خوبی را در این عرصه روشن می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: در بحث قوانین گردشگری ایران یکی از مترقی‌ترین کشور‌ها است که قوانین حمایت کننده از گردشگران خارجی را دارد. سرمایه‌گذاری در یک‌ هزار و ۱۶۰ منطقه پس از انقلاب در حوزه صنعت گردشگری اتفاق بزرگی است. صنعت گردشگری می‌تواند ۵۰ درصد مشکلات بیکاری کشور را رفع کند.

وی به ایجاد و فعالیت بیش از ۶۰۰ موسسه بوم‌گردی داخلی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی چنین مفهومی وجود نداشته است. امروز بیش از ۲ میلیون زائر عراقی سالانه از گردشگری زیارت و سلامت ایران استفاده می‌کنند. گردشگری زیارت، فرهنگی و سلامت سه مزیت کشور ما نسبت به سایر کشور‌های منطقه است. بسیاری از شهروندان عمانی به دلیل کیفیت درمانی کشورمان به ایران می‌آیند.

اوحدی گفت: باید ظرفیت‌های گردشگری کشور احیا شود و این مسئله عزم جدی ملی می‌خواهد. باید شرایط مساعد را در مرز‌های مهران، چذابه و شلمچه محیا کنیم. رویکرد گردشگری ما به اربعین متفاوت است. گردش حوزه گردشگری بین ایران و عراق به تنهایی نزدیک به شش میلیون نفر است که عزم ملی می‌طلبد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: گردشگری صنعت فرابخشی است که با حمایت مجلس می‌توانیم به سمت اعتلای این صنعت برویم که مصادیق جدی اقتصاد مقاومتی است، چون رهبری فرمودند: «مردم‌محوری و عدالت‌محوری شاخصه اقتصاد مقاومتی است». عزم ملی می‌طلبد تا شورای عالی گردشگری به ریاست رئیس جمهور تشکل شود. وزارت خارجه و سفرا باید صنعت گردشگری و ظرفیت‌های کشور را باور کنند، چون ما عظمت‌هایی داریم و جز ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تاکید کرد: یکی از جدی‌تری راه‌های عبور از شرایط سخت امروز، گردشگری است درحالی که سفر به ایران در شرایط کنونی یکی از ارزان‌ترین و با کیفیت‌ترین سفر‌های حوزه گردشگری است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما