شناسهٔ خبر: 28110969 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

سالن کنسرت‌های پاپ، معضل جشنواره موسیقی فجر

در ماه‌های منتهی به جشنواره موسیقی فجر، مسئولان اجرایی جشنواره، درگیر زمان بندی سالن‌های اجرای کنسرت‌ها هستند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :  هر ساله در جشنواره موسیقی فجر چند سالن مختص اجرای برنامه‌ها و کنسرت‌ها هستند. در دوره‌های گذشته جشنواره، سالن‌های زیر پوشش بنیاد رودکی یعنی تالار رودکی، تالار وحدت، برج آزادی، تالار حافظ و تالار فردوسی، مختص کنسرت‌های بخش نواحی و سنتی و سالن همایش‌های برج میلاد و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی هم مختص اجرا‌های پاپ بودند. البته در دوره گذشته به جای سالن میلاد نمایشگاه، سالن ایرانیان میزبان کنسرت‌های پاپ بود که انتقادات فراوانی نسبت به کیفیت صدای این سالن شد.

حالا با تغییر تیم اجرایی، ظاهراً زمان و مکان اجرای کنسرت نسبت به دوره گذشته جشنواره تغییر مختصری کرده است. یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت که در جلسات اخیر شورای سیاستگذاری جشنواره، شهرام صارمی دبیر جشنواره موسیقی، به علی ترابی مدیر دفتر موسیقی پیشنهاد داده است که به جای آنکه سالن‌های اجرای کنسرت را افزایش دهیم، روز‌های جشنواره افزایش پیدا کند و بیشتر کنسرت‌ها در سالن‌های زیر پوشش بنیاد رودکی انجام شود.

به این ترتیب دیگر مسئولان جشنواره با وجود مشکلات مالی و کمبود بودجه، مجبور نیستند، هزینه‌های هنگفت سالن‌های برج میلاد و نمایشگاه بین المللی را پرداخت کنند و با هزینه‌های به مراتب کم تر، می‌توانند برنامه‌های خود را اجرایی کنند. این طرح صارمی البته در جلسه پذیرفته شد و به نظر می‌رسد که تعداد روز‌های جشنواره نسبت به سال‌های گذشته، یک یا دو روز افزایش پیدا کند.

با وجود این صحبت‌ها مشکل اصلی همچنان گریبانگیر مسئولان جشنواره است. هنوز جمع بندی در خصوص سالن کنسرت‌های موسیقی پاپ شکل نگرفته است. ظاهراً سه سالن مد نظر مسئولان جشنواره برای اجرای کنسرت پاپ قرار دارد. سالن میلاد نمایشگاه بین المللی، سالن همایش‌های برج میلاد و سالن ایرانیان. با وجود انتقادات فراوانی که نسبت به کیفیت صدا و کمبود ظرفیت سالن ایرانیان شده بود، شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی به این نتیجه رسیدند که فعلاً این سالن را از میان سالن‌های مدّ نظرشان حذف کنند. شنیده‌ها حاکی از آن است که سالن میلاد نمایشگاه بین المللی، محتمل‌ترین گزینه برای اجرای کنسرت‌های پاپ در جشنواره سی و چهارم خواهد بود.

گفته می‌شود که در چند روز آینده تصمیم نهایی برای سالن اجرای کنسرت‌های پاپ مشخص می‌شود؛ چراکه باید تا پایان شهریور ماه نامه اجاره سالن‌ها به مدیران سالن‌ها ارسال شود تا برنامه ریزی‌ها پیش از پایان ماه صفر صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما