شناسهٔ خبر: 28102930 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| مسئولان برای خدمت صادقانه عمل شهدا را الگو قرار دهند

R41346/P1486/S6,51/CT11

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه مسئولان برای خدمت صادقانه، عمل شهدا را باید الگو قرار دهند، گفت: تمام تلاش ما به عنوان مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به گونه‌ای باشد که شرمنده شهدا و خانواده‌های آنها نشویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی صفرخانلو شامگاه جمعه در حاشیه مراسم تشییع پیکر پدر شهید مدافع حرم، پویا ایزدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عروج حاج غلامرضا ایزدی در ماه محرم نشان شفاعت او نزد سرور و سالار شهیدان است و واسطه این شفاعت شهید پویا ایزدی است چرا پویا نیز خود در روز تاسوعا به درجه رفیع شهادت نایل آمده بود.

وی افزود: عروج ملکوتی پدری آسمانی و اسوه که زندگی  سر تاسر شکوه، صبر وموفقیت را در کارنامه خود ثبت و ضبط کرد و عزیزانی نظیر شهید سرافراز پویا ایزدی را تقدیم این نظام مقدس کرده بسیار دردناک است اما به عنوان یک برادر از همه جوانان و نوجوانان تقاضا می‌کنم با رعایت وصایای شهداء، پیروی راه این عزیزان باشند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه مسئولان برای خدمت صادقانه، عمل شهدا را باید الگو قرار دهند، تصریح کرد: تمام تلاش ما به عنوان مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به گونه‌ای باشد که شرمنده شهدا و خانواده های آنها نشویم و این مهم میسر نمی‌شود مگر اینکه مسئولیت‌هایی که بر عهده داریم را به نحو احسن انجام دهیم و بتوانیم با خدمت صالح و شایسته باعث خشنودی خداوند متعال، امام راحل و مقام معظم رهبری و ملت عزیز و شریف ایران شویم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ما در میدان جنگی به تمام معنا هستیم از این‌رو باید با بصیرت و الگوپذیری از شهدا دشمن را شناسایی کنیم تا پرچمی را که شهدای ما با پیروی از ولایت فقیه برافراشته‌اند همچنان در اهتزاز باشد.

صفرخانلو با اشاره به جایگاه خانواده شهدا، عنوان کرد: بنده در تمامی دیدارهایی که با خانواده‌های معظم شهدا داشته‌ام از صبر و استقامت آنها متحیر شده‌ام و درس مقاومت و پایداری را از این عزیزان آموختم و باید بگویم نعمت همنشینی با خانواده‌های شهدا خصوصا پدر و مادر آنها، لطف بزرگی است که خداوند نصیب ما مسئولان کرده است و متاسفانه امروز پدر نخستین شهید مدافع حرم از بین ما رفت و این فرصت هم نشینی از مسئولان گرفته شد.

امنیت امروز را مدیون خون شهدا هستیم

مصطفی حبیب الهی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان نیز اظهار داشت: شهرستان لنجان بیش از 12 هزار رزمنده، 750 شهید و 2 هزار و 300 جانباز و آزاده و یک شهید مدافع حرم را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

وی افزود: خانواده‌های شهدا پرچمدار دینداری و ولایتمداری در جامعه هستند و عمق ارادت خود به اسلام و ارزش‌های اسلامی را با تربیت و تقدیم فرزندانشان نشان دادند و قدردانی از این عزیزان همواره وظیفه تمام اقشار مردم به خصوص مسئولان و دولتمردان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان تصریح کرد: اقتدار امروز ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین المللی مدیون ایثار و از جان گذشتگی شهدا و خانواده‌های آنهاست و تلاش برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه ضروری است.

وی بیان کرد: اگر امروز دشمن قدرت نفوذ به کشور را ندارد امنیت آن را مرهون فداکاری شهدا هستیم از این رو خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان مشعل درخشانی هستند که توانسته‌اند اثری ماندگار از شهدا را در تاریخ این کشور بیافرینند و بر همین اساس مهمترین وظیفه امروز ما و رزمندگان دوران دفاع مقدس، بصیرت داشتن و بصیرت افزایی در جامعه است و تا زمانی که وحدت در کشور بوده رخنه و نفوذ دشمن امکان پذیر نخواهد بود.

حبیب الهی عنوان کرد: ما قدردان خانواده شهدا هستیم و با اعتقاد به روح قدسی آنها که در حریم الهی پای گذاشتند و جان برکف گرفته و در راه وطن ایثارگری کردند، وظیفه خدمت به خانواده این شهدا را داریم از این رو ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و جانبازان و الگوگیری از این خانواده‌ها می‌تواند در بهبود زندگی موثر باشد و جوانان باید با حضور خود در جمع این خانواده‌ها، این مهم را در خود به وجود آورند.

وی خاطرنشان کرد: روحیه والای پدر و مادران شهدا، نکته مهمی است که مد نظر خادمین نظام جمهوری اسلامی است و باید نقش خود را در رابطه با دلجویی کردن از این عزیزان به درستی ایفا کنیم چراکه هر روز شاهد از دست دادن این میراث داران انقلاب اسلامی و سرمایه‌های معنوی کشور هستیم و این مسئله غیر قابل جبران است.

خواسته پدر شهید ایزدی از مسئولان جهادی عمل کردن بود

اردشیر محمدی شهردار باغبادران نیز گفت: شهید پویا ایزدی در دوران نوجوانی با اعتقادی راسخ و ایمانی قوی جزء جوانان فعال شهر باغبادران بود و با الگو قرار دادن شهید ترکی که نخستین شهید شهرستان لنجان و شهر باغبادران بود اوقات نوجوانی‌اش را در پایگاه بسیج این شهر می‌گذراند.

وی افزود: برای بسیاری جالب بود که پویا بیشتر اوقات فراغتش در مسجد و صرف فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی می‌کرد و با روحیه بسیار خیرخواهانه‌ای که داشت به افراد نیازمند بسیار رسیدگی می‌کرد تا اینکه نام او نیز به عنوان اولین شهید مدافع حرم شهرستان لنجان به ثبت رسید و این خصوصیات نشان از تربیت صحیح این شهید والا مقام دارد.

شهردار باغبادران تصریح کرد: به خوبی به یاد دارم در دیداری که با مرحوم غلامرضا ایزدی پدر شهید مدافع حرم پویا ایزدی داشتیم تنها خواسته ایشان از مسئولان جهادی عمل کردن در همه ابعاد بود و با طرح خاطره‌ای از دیداری که با مقام معظم رهبری داشتند، اظهار داشت: معظم له در این دیدار فرمودند: «به تکلیف عمل کنید، با قرآن مانوس بوده و جهادی باشید و جهادی بمیرد چراکه اگر به این چهار مورد توجه شود خداوند متعال از دست شما راضی خواهد بود» و بر همین اساس تنها خواسته ما از مسئولان،‌ خدمت به مردم، جهادی عمل کردن و پیروی از راه شهدا است.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت شناختن شهدا و خانواده‌های آنها به‌تنهایی کافی نیست بلکه ما باید خودمان را از لحاظ دینی و ایمانی تقویت کنیم تا همچون شهدا و خانواده‌های آنها در مسیر ولایت قراربگیریم و راه‌های نفوذ دشمن را با تمام توان سد کنیم.

انتهای پیام/م

نظر شما