شناسهٔ خبر: 28102392 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

استقبال مقامات کانتون اوناسانا و شهر بیهاج بوسنی هرزگوین از گسترش مناسبات با ایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی وهرزگوین با همراهی سمیر ولاچیچ سفیر جدید بوسنی و هرزگوین در تهران ضمن سفر به بیهاج با مقامات کانتون اوناسانا دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،  محمود حیدری سفیر کشورمان در سارایوو در این سفر با حسین روشیچ نخست وزیر کانتون اوناسانا، شهرت فضلیچ شهردار بیهاج و  حسن مالفیچ مفتی مسلمانان کانتون دیدار نمود و در خصوص راههای افزایش همکاری بین این کانتون و استانهای مشابه در جمهوری  اسلامی ایران گفتگو کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران  در دیدار با حسین روشیچ نخست وزیر کانتون اوناسانا با تشریح توانمندی های اقتصادی کشورمان ، علاقمندی جمهوری اسلامی ایران جهت گسترش همکاری در همه زمینه ها با کشور بوسنی هرزگوین و شهرهای مهم آن را اعلام کرد.

حسین روشیچ نخست وزیر کانتون اوناسانا نیز ضمن استقبال صمیمانه از  حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کانتون اوناسانا گفت: مقامات کانتون سفر سفیر جمهوری اسلامی ایران به کانتون اوناسانا را مقدمه گسترش همکاری های اقتصادی و فرهنگی می دانند و  از حضور شرکت های ایرانی در این کانتون استقبال می کنیم.
 وی همچنین افزود:این کانتون در زمینه محصولات کشاورزی ، چوب و تولید قطعات و همچنین در زمینه گردشگری به خاطر وجود جاذبه های طبیعی در این منطقه از دارای جایگاه ممتازی برخوردار است و  آمادگی لازم را جهت همکاری با شرکت های ایرانی دارا می باشد.

در ادامه این  سفر محمود حیدری سفیر کشورمان بصورت جداگانه با  شهرت فضلیچ شهردار بیهاج دیدار و در خصوص همکاری شهر بیهاج با  شهر های ایران گفتگو کرد.

وی در این دیدار اظهار کرد: با توجه به اشتراکات دینی و فرهنگی بین بیهاج و جمهوری اسلامی ایران مناسب است همکاری نزدیکتری میان بیهاج و یکی از شهرهای مشابه در  ایران آغاز شود. شهردار بیهاج نیز با استقبال از پیشنهاد سفیر کشورمان آمادگی خود را برای هر گونه همکاری دوجانبه اعلام کرد و از رویکرد سفارت کشورمان برای حضور فعال در شهرهای مختلف بوسنی هرزگوین قدردانی نمود.

سفیر کشورمان همچنین با حسن مالفیچ مفتی مسلمانان کانتون اوناسانا  نیز در محل دفتر جمعیت اسلامی دیدار کرد.

در این ملاقات حیدری ضمن اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی  دو ملت به اهتمام جمهوری اسلامی ایران به سرنوشت مسلمانان بوسنی هرزگوین اشاره  و اظهار کرد : یکی از مهمترین وظایف مشترک  در بین مسلمانان حفظ وحدت کلمه و پرهیز از تفرقه و مقابله با اسلام هراسی در جهان امروزی است.

سفیر  کشورمان نقش جریانات تکفیری و تروریستی که خود را منسوب به اسلام میدانند در گسترش اسلام هراسی موثر دانست و بر ضرورت هشیاری افزونتر رهبران دینی و عموم مسلمانان تاکید کرد.

مفتی بیهاج نیز ضمن اسقبال از سخنان سفیر کشورمان گفت: وحدت کلمه مهمترین موضوعی است که ما مسلمانان بدان‌ نیازمندیم.

وی در ادامه با اشاره به وجود بیش از دویست و پنجاه مسجد تحت پوشش این مفتی گری ،خدمات و  فعالیتهای دینی این نهاد را برای سفیر کشورمان تشریح نمود.

گفتنی است، سمیر ولاجیچ سفیر جدید بوسنی هرزگوین در تهران که از اهالی این کانتون میباشد در تمامی دیدارهای فوق الذکر حضور داشت.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما