شناسهٔ خبر: 28095549 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نماینده | لینک خبر

ردپای موساد و سیا در حوادث بصره

تسنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کسانی که در حوادث بصره دستگیر شدند به دست داشتن موساد و سیا در حوادث این شهر اعتراف کردند.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی،  درباره وقایع اخیر در بصره عراق و حادثه کنسولگری ایران در این شهر گفت: امروز آمریکایی‌ها برای فرافکنی از مشکلاتی که در سطح منطقه با آن مواجه هستند، اقدامات گوناگونی علیه کشورها اجرا می‌کنند.

وی افزود: وضعیتی که آمریکا در منطقه با آن مواجه شده و به خطر افتادن امنیت رژیم صهیونیستی، باعث شده تا هرگاه پیشنهادی از سوی مسئولان رژیم صهیونیستی به آنها می‌شود سراسیمه آن را بپذیرند و احساس کنند این پیشنهاد مناسب است. امروز معدود کشورهایی در منطقه با آمریکا هستند و بقیه کشورها با سیاست‌های آمریکا مخالف هستند.

حسن بیگی ادامه داد: این شرایط موجب شده تا آمریکایی‌ها دست به اقدامات هنجارشکنانه و غیرقانونی مانند آنچه در بصره اتفاق افتاد بزند. بصره بعد از جنگ عراق به انگلیسی‌ها سپرده شده بود اما مجددا خود آمریکایی‌ها مسئولیت این منطقه را برعهده گرفتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دلایل حضور آمریکایی‌ها در جنوب عراق، تصریح کرد: پس از شکست‌هایی که داعش در منطقه متحمل شد آمریکایی‌ها سعی کردند  آنها را به دو منطقه در شمال افغانستان و جنوب عراق انتقال دهند. افرادی که در جریان حوادث بصره توسط دولت عراق دستگیر شدند، اعتراف کردند با پول عربستان و برنامه‌ریزی‌های موساد و سیا این اقدامات را انجام دادند تا چهره ایران در منطقه را بدنام کنند.

وی برگزاری اجلاس سه جانبه تهران را شکست بزرگی برای آمریکا دانست و تاکید کرد: تلاش‌های زیادی شد تا در این اجلاس مذاکراتی با سران جبهه النصره انجام شود اما سران ایران، روسیه و ترکیه این پیشنهاد را نپذیرفتند و خواهان برقراری امنیت در سراسر سوریه و پاکسازی تمام مناطق سوریه از وجود گروه‌های ترویستی شوند.

حسن بیگی گفت: در نهایت شاهد بودیم که مردم و دولت عراق نسبت به حوادث بصره اعتراض کردند و خواهان وحدت و یکپارچگی بین ملت‌های ایران و عراق شدند. ملت‌های ایران و عراق دارای روابط عمیقی هستند و همواره در کنار یکدیگر توانستند در مقابل زورگویان بایستند.

برچسب‌ها:

نظر شما