شناسهٔ خبر: 28095502 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

وزارت علوم ارز مورد نیاز دانشجویان زائر کربلا را تامین کند

صاحب‌خبر -
خرداد:مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: با توجه به گفته رییس جمهوری در مجلس که «کشور کمبود ذخایر ارزی ندارد»، از وزارت علوم تقاضا شده همانند دانشجویان اعزامی برای تحصیل در خارج از کشور، ارز مورد نیاز دانشجویان برای زیارت کربلا را هم تامین کند.

به گزارش خرداد از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها، حجت‌الاسلام روح ‌الله حریزاوی اظهار داشت: تاکنون قول‌های مساعدی داده شده و امید است به این مساله توجه شود و دانشجویان در تامین هزینه روادید دچار مشکل نشوند.
وی با بیان اینکه امسال کاروان‌های خودجوش دانشجویی نیز شناسنامه‌ دار شده و ثبت می‌شوند، افزود: قرار است اعزام‌ های انفرادی سازماندهی شود. 
حریزاوی همچنین درباره آیین های هیات‌های دانشجویی در ایام محرم گفت: به دلیل نبود تقارن سال تحصیلی با ایام محرم، در بسیاری از دانشگاه‌ ها هیات‌های دانشجویی دهه ‌های دوم و سوم این ماه فعالیت خود را آغاز می ‌کنند و آیین ها بین نماز ظهر و عصر و همچنین شب‌ ها در خوابگاه‌ها برگزار می‌شود.

**شهرداری تهران از هیات های دانشجویی حمایت کند
مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در عین حال اظهار کرد: هر ساله شهرداری تهران حمایتی از هیات‌ های دانشجویی انجام می‌داد که متاسفانه امسال تاکنون حمایت لازم صورت نگرفته است.
حریزاوی تصریح کرد: بیشتر هیات ها از آنجایی که مبتنی‌ بر همت و حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه‌هاست و وابستگی به نهاد خاصی ندارند، فعالیت‌های خود را برنامه‌ ریزی کرده‌اند.

**شناسایی 450 هیات دانشجویی در کشور 
وی با اشاره به شناسایی حدود 450 هیات در دانشگاه‌های کشور گفت: در اربعین، مطابق هر سال دیدار هیات‌های منتخب با رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
حریزاوی درباره برنامه‌های پیاده‌روی اربعین هم خاطرنشان کرد: برای پیاده‌روی اربعین در ستاد مرکزی راهیان نور و اربعین که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار می‌شود، برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است.
به گزارش ایرنا، هفتم مرداد امسال، حجت الاسلام محمدرضا فقیهی رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: طبق توافق سازمان حج و زیارت با بانک های سامان و پاسارگاد ارز زیارتی دانشجویان به عتبات عالیات بر مبنای دینار عراق خواهد بود اما پرداخت آن هنوز قطعی نشده است.
وی گفته بود که 250 دینار به مسافران عتبات از آغاز نام نویسی نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان اختصاص می یابد.
فقیهی سی ام مرداد اعلام کرد که متاسفانه اختصاص دینار عراقی به دانشجویان نیز امکان پذیر نشد و در نهایت مقرر شد تا 10 شهریورماه دانشجویان عازم به عتبات از ارز دولتی بهره مند شوند.
به گفته وی، ارایه ارز دولتی از 11 شهریورماه برای دانشجویان عازم به عتبات دیگر امکان پذیر نخواهد بود و دانشجویان باید برای سفر به عتبات ارز آزاد تهیه کنند و ستاد عمره و عتبات نیز سعی کرده با افزایش میزان وام این افزایش نرخ را تعدیل کند.
امسال، 186 کاروان برای نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان در نظر گرفته شده که 116 کاروان هوایی و 70 کاروان زمینی در این دوره اعزام خواهند شد.

نظر شما