شناسهٔ خبر: 28095110 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

راه اندازی اورژانس ریلی تهران

سرپرست اورژانس کشور از راه اندازی اورژانس ریلی تهران با کمک شهرداری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، پیرحسین کولیوند در پیش از خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: در حال حاضر اورژانس کشور از پیشرفت و توسعه قابل توجهی برخوردار است به طوریکه در سال گذشته با همت وزیر بهداشت و تصویب مجلس، مرکز فوریت های پزشکی به سازمان های اورژانس تبدیل  شد و فعالیت های خوبی در اورژانس کشور تا به امروز انجام شده است.

فعالیت  39  پایگاه هوایی و 2800 پایگاه زمینی در کشور

سرپرست اورژانس کشور به تعداد پایگاه های اورژانس زمینی و هوایی اشاره کرد و افزود: اکنون 2 هزار و 800 پایگاه زمینی، 39 پایگاه هوایی، 270 موتورلانس، 67 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 4 هزار و 800 دستگاه آمبولانس در سراسر کشور به مردم خدمت رسانی می کنند و به زودی  2 هزار و 400 دستگاه به ناوگان زمینی اورژانس و ظرف یک ماه آینده 700 دستگاه آمبولانس در سراسر کشور اضافه می شود.

وی اظهار کرد: به برکت طرح تحول نظام سلامت و توجه وزیر بهداشت 39 اورژانس هوایی با بالگردهای مختلف تاکنون راه اندازی و تا به امروز 22 هزار مصدوم با اورژانس هوایی جابجا شده است که 65 درصد از مصدومان مستقیم به اتاق عمل منتقل شده اند.

کولیوند ادامه داد: سازمان اورژانس کشور در شرایط بحرانی و حوادث یکی از سازمان های فعال کشور محسوب می شود و پرسنل اورژانس با روحیه جهادی و  نشاط سازمانی مشغول به ارائه خدمت به مردم هستند.

سرپرست اورژانس کشور افزود: پرسنل خدوم اورژانس خدمات خوبی در ایام محرم و صفر، نوروز، طرح زمستانی، تابستانی و چهارشنبه آخر سال ارائه داده اند و با آموزش های خوب اورژانس شاهد  کاهش 35 درصدی مصدومان چهارشنبه سوری سال گذشته بودیم.

وی ادامه داد: در حوادثی مانند ساختمان پلاسکو ، معدن یورت گلستان و زلزله اخیر کرمانشاه یکی از دستگاه هایی که خوش درخشید سازمان اورژانس کشور بود و توانستیم7 رکورد جهانی را در زلزله اخیر کرمانشاه به ثبت برسانیم.

کولیوند اضافه کرد: در زلزله اخیر کرمانشاه بدون امکانات فرودگاهی 7 هزار و 350 مصدوم را در حالی که 9 ساعت در تاریکی مطلق بودیم به استان های کرمانشاه، البرز و تهران بدون هیچگونه تلفات و فوتی منتقل کردیم.

سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: خدمت رسانی خوب اورژانس به زلزله زدگان کرمانشاه همه به برکت حضرت سید الشهدا (ع) بود، زیرا ما در آن زمان برای مراسم اربعین همه امکانات را مهیا کرده بودیم و  6 بیمارستان صحرایی در کرمانشاه راه اندازی کردیم که بخش های مختلفی مانند رادیولوژی، اتاق عمل، اتاق مراقبت های ویژه مهیای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی داشت و به مصدومان خدمت رسانی کردیم و هزار و 350 عمل جراحی ظرف 3 روز در مناطق زلزله زده کرمانشاه انجام شد.

وی با بیان اینکه در زمان وقوع زلزله کرمانشاه ما هیچ کمبودی از نظر دارویی و فرآورده های خونی نداشتیم و تاکنون نیز هیچ بیماری واگیرداری در مناطق زلزله زده کرمانشاه گزارش نشده است.

خدمت رسانی ویژه به بیماران سکته قلبی و مغزی

کولیوند تأکید کرد: با محصولات دانش بنیان ایرانی کد 247 و 724 را راه اندازی کردیم تا در زمان وقوع سکته های حاد مغزی یا قلبی بیمار مستقیم به بیمارستان های ویژه منتقل شود، به کمک این روش نوار قلب بیماران بلافاصله گرفته و به وسیله پزشک متخصص رؤیت و در صورت نیاز بیمار سریعاً به بخش ویژه یا اتاق عمل جهت آنژیوگرافی منتقل می شود.

سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: از دیگر فعالیت های اورژانس کشور آموزش خود امدادی و دیگر امدادی بوده  است که طی این طرح مهندسان، معلمان، طلّاب ، دانشجویان، رانندگان، نیروهای نظامی و انتظامی آموزش های لازم فوریت های پزشکی را دیده اند تا شاهد کاهش آسیب و حفظ جان افراد شویم .

وی با بیان اینکه در بخش ستاد هدایت بیمار به موفقیت های خوبی دست یافته ایم و با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهد اورژانس ویژه بانوان برای عملیات های خاص راه اندازی شده است  و با تربیت تکنسین های خانم سعی کردیم خدمات قابل قبول و خوبی به بانوان بدهیم.

راه اندازی اورژانس ریلی با کمک شهرداری

کولیوند ادامه داد: با حمایت شهرداری تهران برنامه ریزی کرده ایم تا از متروهای تهران رمپی به بیمارستانهای ترومای تهران زده شود تا شبکه ریلی به کمک اورژانس کشور برای انتقال مصدومان بیاید .

وی با بیان اینکه در حال تقویت اورژانس هوایی تهران هستیم،گفت: تقویت اورژانس هوایی با حمایت شهرداری تهران و هماهنگی قرارگاه ثارالله و نیروی انتظامی در حال انجام است و در همین راستا فعالیت پایگاه اورژانس هوایی تهران نسبت به قبل بهتر شده است.

سرپرست اورژانس کشور یادآوری کرد: امروزه 17 هزار پرسنل اورژانس با روحیه انقلابی، کار جهاد ی و نشاط سازمانی مشغول به ارائه خدمات هستند و اورژانس کشور، شهید مدافع حرم و جانباز تقدیم کشور کرده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما