شناسهٔ خبر: 28093801 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

نماز جمعه این هفته تهران؛

گردن کلفت های سیاسی و اقتصادی همه جور می توانند چپاول کنند آن وقت سراغ یک دختر فریب خورده بروند این امر به معروف را کسی نمی پذیرد

باید با گردن ‌کلفت‌ های سیاسی و اقتصادی در افتاد، با آنها برخورد کرد بر سرشان فریاد زد تا بقیه درست ‌شوند.

صاحب‌خبر -
خرداد: امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: باید با گردن ‌کلفت‌ های سیاسی و اقتصادی در افتاد، با آنها برخورد کرد بر سرشان فریاد زد تا بقیه درست ‌شوند.

به گزارش خرداد  به نقل از ایرنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: این حکومت ها هستند که جامعه را به رنگ فساد، وابستگی، بی‌عرضگی و نداشتن اعتماد به نفس در می آورند.
وی اظهار داشت: مساله امر به معروف و نهی از منکر، به قدری مطرود شده که انسان خجالت می کشد درباره آن حرف بزند چون فقط حرف است و عینیت این دو اگر هم باشد در مورد آدم های ضعیف و خجل است که چیزی به انسان نمی گویند.
صدیقی خاطرنشان کرد:عده ای آنقدر جسور شده و ذهنشان را با جهالت ها مخدوش کرده اند که امر به معروف را برای خود مزاحم و مانع رسیدن به زندگی می بینند.
امام جمعه موقت تهران با بیان این که 'امر به معروف و نهی از منکر ، لطف خدا، چراغ راه و خیرخواهی و محبت به معنای واقعی کلمه است' گفت: چه کنیم که بد عمل کرده ایم، گردن کلفت ها را رها کرده و به سراغ ضعفا رفته ایم.
وی افزود: طوری شده که می گویند شوخی است، وقتی گردن کلفت های سیاسی و اقتصادی همه جور می توانند چپاول و غارت کنند آن وقت سراغ یک دختر تازه به کار رسیده و فریب خورده بروند، معلوم است که کسی نمی پذیرد.
خطیب جمعه تهران گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر را از بالا شروع کرد و راه حسین را بروید. امام حسین نه با مردم کوفه که با یزید حکومت فاسد و چپاول گراها کار داشت .
وی با بیان این که سیدالشهدا (ع) برای براندازی نظام فاسد قیام کرد تاکید کرد: باید ریشه را درست کرد.
صدیقی با مهم خواندن رفتار و عملکرد مسوولان، گفت: در جامعه همه از مسوولان الگو می‌گیرند. اگر آن‌ها با غیرت باشند، جامعه غیرتی می شود اما اگر مسئولی در برابر گناه، احساس مسوولیت نکند و نسبت به سقوط جوانان بی تفاوت باشد جامعه هم بی‌ خیال می‌شود و می‌گوید اگر حقیقت دارد پس چرا خودشان اقدام نمی ‌کنند؟

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که امام حسین، قانون، راز مبارزه با ظلم و فساد، تکیه گاه مظلومان و سنگر زمین خورده ها و پا برهنه ها است، گفت: هر کس به این سنگر پناه بیاورد نجات پیدا می کند. امام حسین در پیشگاه خدا جایگاهی دارد که احدی این جایگاه را ندارد.
صدیقی افزود: تا وقتی آمادگی برخورد با فساد ، نفاق و نفوذی ها نباشد ادعای انتظار فرج (امام زمان) ادعایی بی سند است و حقیقت ندارد. هر وقت آرزو دارید امام زمان امور را اصلاح کند باید زمینه را برای این کار آماده کنید.
وی با اشاره به قیام امام حسین (ع) گفت: ترسیدن از جنگ و تحریم ، ضدیت با حرکت عاشور است. شهادت طلبی عین خط سرخ عزت و حفظ هویت دینی است.
صدیقی تاکید کرد: باید در خط امام حسین و عاشورا بود. بنابراین ما در این غوغای تبلیغاتی که از دوست و دشمن شنیده می شود که می خواهد جامعه را مضطرب، مایوس و بدبین کند، 40 سال است که ملت ما با رهبری یک انسان آزموده دل به خدا داده، عاشق شهادت و امام راحل در خط امام حسین و شهادت بودند و از هیچ قدرتی هرگز هراس نداشتند و همیشه در برابر قدرت ها با اقتدار به میدان آمدند و اینها را به انفعال کشاندند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیشرفت های کشوردر زمینه های دفاعی و پزشکی گفت: در این 40 سال خط انقلاب و حرکت انقلابی رو به پیشرفت بوده و برخلاف گذشته که محتاج پزشکان بنگلادشی و پاکستانی بودیم، امروز به برکت خون شهدا پزشکان ما در دنیا حرف اول را می زنند و حرف برای گفتن دارند.

**نابسامانی اقتصاد، بحران نیست 
صدیقی رشد و توسعه کشور در نانو، سلول های بنیادی، صنعت، موشک و ماهواره را خاطرنشان کرد و افزود: چند روزی مشکلات اقتصادی پیش آمده است؛ ملتی که 8 سال جنگ را برای خود عزت دیده چند روز نابسامانی اقتصاد را برای خود بحران تلقی نمی کند.
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: ملت ایران بر این مشکلات فایق می آید اما راه و رمز آن بودن در مسیر شهدا، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران و خط امام حسین است. خون بر شمشیر و اراده بر اسلحه غالب و پیروز است. اراده از آن ایمان، یقین و توکل و در پرتو توسل است و انسان های بی اراده در برابر هر گناه و شروری تسلیم هستند.

** ملت مایوس نمی تواند مقابل دشمن سینه سپر کند 
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جنگ روانی دشمن و تزریق بد بینی و یاس در جامعه در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: بدبختی آن زمان است که انسان دیگر امیدی به خود نداشته باشد، یاس یک فرد به جامعه هم تزریق می شود و تبدیل به یاس عمومی می شود. 

صدیقی با بیان اینکه باید همیشه امید داشته باشیم تصریح کرد: ملت مایوس نمی تواند دلاور و حماسی باشد، نمی تواند مقابل دشمن سینه سپر کند، ملت روحیه و پویایی و زنده دلی می خواهند که اینها با یاس سازگار نیست. 

وی خطاب به کسانی که در مسیر تبلیغات روانی دشمن قرار می گیرند گفت: باید حواستان را جمع کنید و شایعه پراکنی نکنید، مگر خدا خزانه های خود را خالی کرده و اعلان بیزاری کرده است؟ ما هنوز شهید حججی ها و رزمندگانی داریم که در دفاع از حرم جان خودشان را تقدیم می کنند. 

**انتقاد از مسئولان منصفانه باشد 
امام جمعه موقت تهران گفت: در انتقاد از مسئولان باید منصفانه برخورد شود، البته مسئولان نیز باید انتقاد پذیر باشند و این انتقادها نباید به غصه و عصبانیت تمام شود و مسئولان از اشتباهات گذشته پشیمان شوند و از این بعد با مدیریت جهادی، یکی شدن با مردم ، عذرخواهی و استمداد از مردم را در پیش بگیرند. 

صدیقی گفت: انقلاب اسلامی از عاشورا الگو گرفته است، محرم و صفر مبدا انقلاب ما بوده است و بقای انقلاب نیز به رونق ماه های محرم و صفر است که هر سال این ایام یک جلوه جدیدی و وسعت خاصی پیدا می کند. 

صدیقی افزود: رهبر معظم انقلاب کشور را خوب دیده بانی و کنترل می کنند و از دست ایشان هم در نرفته است. 

** مساله دلار را مطلق نکنید 
خطیب نماز جمعه تهران همچنین درخصوص نوسانات بازار ارز و قیمت دلار گفت: چرا ما بی خودی دلار را مطلق کرده ایم و فکر می کنیم محور اقتصاد کشور دلار است؟ چرا فکر می کنیم اگر دلار گران شد باید همه چیز گران شود؟ کالاهای مصرفی ما چه ربطی به دلار دارد؟ مگر همه چیز ما از خارج می آید؟ چیزهایی که با پول رایج خودمان تولید می شود و کارهایی که خودمان انجام می دهیم به قیمت دلار ربطی ندارد؛ این بی انصافی ها و افزایش بی جهت قیمت کالاها به خاطر افزایش قیمت دلار از ناحیه کیست؟ 
صدیقی تاکید کرد: مساله دلار را مطلق نکنید، غیرتمندانه به میدان بیایید و به دلار اعتنا نکنید، مگر چند درصد از زندگی ما به دلار ارتباط دارد؟ 

وی با بیان این که قیمت دلار و خودرو در واقعیت زندگی نباید این قدر سر و صدا داشته باشد گفت: برخی مساله خودرو را همین طور ذهنی بزرگ می کنند ،ما نیز انتقاد داریم و مطالب مردم را هم حق می دانیم. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نشستی که با بازاری ها داشته است گفت: بازاری های ما در معرض آسیب های جدی هستند، مسئولان باید به داد بازاری ها و تولید کنندگان و بیکاران برسد و بازار را رها نکنند و اجازه ندهند هر کسی هر طور خواست اجناس را به هر قیمتی بفروشد و مردم را گفتار و مایوس کند. 

صدیقی گفت: دشمن با جنگ تبلیغاتی می خواهد نقطه ضعف کوچک ما را بزرگ جلوه دهد و همه را به هم بریزد؛ مردم ما اگر هیچ چیزی نداشته باشند خدا و سفره امام حسین (ع) را دارند. 

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به دیدارش با اساتید دانشگاه علم و صنعت اشاره کرد و افزود: آنها ماشینی طراحی کردند که هر 109 کیلومتر 5 لیتر بنزین مصرف می کند. اجازه دهید این اساتید دین باور و متدین تولیدات خود را به بازار بیاورند؛ چرا منت فرانسه را بکشیم و به دانشگاهیان میدان ندهیم؟

** ملت های ایران و عراق در مسیر فتنه آمریکا قرار نگیرند
صدیقی همچنین با اشاره به شرایط منطقه، آشوب در بصره عراق را نیز نشان دهنده حضور شیطان دانست و افزود: مردم عراق و ایران امام حسین(ع)، امیر المومنین(ع) و ائمه را دارند. پذیرایی‌های مردم عراق در اربعین را دیده اید. آنها یک سال را برای یک روز (اربعین) جمع می کنند تا از زائران پذیرایی کنند ؛ به زائران هم غذا و هم محل استراحت می دهند و هم پای زائرین را می شویند.
صدیقی با تاکید بر اینکه « فتنه بسیار خطرناک است و حاصل عدم تحمل دنیای استکبار است» گفت: چند نماینده عراقی گفتند و سند و مدرک هم برای اثبات این موضوع دارند که در جریان بصره که کنسولگری ما به آتش کشیده شد، سفارت آمریکا و پول های عربستان در این موضوع فعال بوده است.

وی افزود: ملت ایران در حفاظت از مردم عراق و عتبات عالیات خون و جوانان خود را داده اند، اگر ملت های ایران و عراق و بعضی مسئولان در مسیر فتنه آمریکا و عربستان قرار بگیرند و از روابط خوب و مناسبات دوملت مراقبت نشود، قابل جبران نخواهد بود.
امام جمعه موقت تهران گفت: هزارمین روز بازداشت «شیخ ابراهیم» عالم مجاهد است که 6 پسر خود را از دست داده است. این سید بزرگوار نه آشوب کرده نه دست به اسلحه برده است، اما برغم حکم آزادی، نمی دانم پول قارون منطقه است یا علتی دارد که با بی گناهان و نیکان این چنین برخورد می کنند. به دولت نیجریه توصیه می کنیم به این راه ادامه ندهند و باعث خون مظلوم نشوند.

** اقدام سپاه در کردستان عراق نشان از عظمت نظام بود
امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به حمله موشکی سپاه به کانون توطئه و آشوب در منطقه کردستان عراق گفت: این اقدام مقتدارانه سپاه اشراف اطلاعاتی و دقت نظر سپاه را نشان داد. 
صدیقی افزود: در این حمله افراد خود فروخته به آمریکا که آنجا جمع بودند این موشک تیر غیب بود که آنان را نشانه گرفت و برای نظام ما عزت و عظمت و آبروی جدید و همچنین هشدار برای مخالفان منطقه ای و فرامنطقه ای ما بود؛ لذا جا دارد آنان را تحسین و تکریم کنیم.

**آخرین سنگر تروریست ها در ادلب در هم کوبیده خواهد شد
صدیقی همچنین با اشاره به این که ارتش سوریه در آستانه حمله به ادلب و ویران کردن آخرین پایگاه آمریکایی و تروریست ها قرار دارد، گفت: در این مقطع بهانه جویان آمریکایی موضوع شیمیایی را مطرح می کنند، اما به یاری خدا ارتش سوریه آخرین سنگر این تروریست ها را درهم خواهد کوبید و این منطقه نیز از شر آنان آزاد خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران در سخنان خود همچنین مدارا با عزاداران حسینی در کشور آذربایجان را خواستار شد. 
صدیقی با بیان این که مردم جمهوری آذربایجان شیعه و دلداده امام حسین هستند افزود: عاشورا قابل تعطیل نیست و حتی در کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا، دلدادگان امام حسین (ع) عزاداری و دسته های عزاداری راه می اندازند.


نظر شما