شناسهٔ خبر: 28093343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس از همایش شیرخوارگان حسینی گزارش می‌دهد

خراسان‌جنوبی میعادگاه عاشقان حسینی/ مادران بیرجندی با حضرت رباب(س) هم‌نوا شدند

امروز روز هم‌نوا شدن با رباب است تا لالایی بخوانیم، همه آمده‌اند؛ فرزندان دیروز و مادران امروز، کودکان امروز و مادران فردا، آمده‌اند تا بیعتی دوباره با شش ماهه اباعبدالله(ع) ببندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امروز اولین جمعه ماه محرم است، جمعه‌ای که متعلق به سرباز شش ماهه دشت نینوا حضرت علی‌اصغر(ع) است.

از ساعات ابتدایی صبح در خیابان‌ها شاهد حضور مادرانی بودیم که طبق قرار هر ساله‌یشان برای حضور در همایش جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) راهی سالن شهیدین قاسمی، آستان مقدس شهدای باقریه و یا مصلی المهدی(عج) می‌شدند.

اینجا مصلی المهدی(عج)

اینجا مصلی المهدی(عج)؛ حدود یک ساعت تا آغاز مراسم باقی مانده، جمعیت حاضر در مصلی نشان می‌دهد مادران برای هم‌نوایی با حضرت رباب(س) سر از پا نمی‌شناسند، گوشه گوشه مصلی را عشق حسینی پر کرده است، گویی در هر گوشه‌ای از این سرای محبت و دلدادگی خیمه‌ای از خیمه‌های سیدالشهدا(ع) بر پا است.

چیزی به ساعت 9 باقی نمانده، لباس‌های سبز و سفید پوشانده شده بر تن فرزندان از دور خودنمایی می‌کند، صدای گریه کودکان در فضا طنین‌انداز شده است.

امروز همه و همه آمده‌اند تا زیر بیرق طفل شش ماهه حسین(ع) فرزندان خود را بیمه کنند.

حضور مشتاقانه مادران در این همایش معنوی به همراه کودکان و نوزادان شش ماهه خود یاد و خاطره نوزاد شش ماهه دشت کربلا را تداعی می‌کند؛ آری اینجا مادران گرد هم آمده‌اند تا هم‌نوا با رباب لالالا گل بی سر/  لالالا علی اصغر سر دهند.

امروز روز هم‌نوا شدن با رباب است

امروز روز هم‌نوا شدن با رباب است تا لالایی بخوانیم، لالایی‌هایی که میعاد است و نذر، امروز شیرخواره‌ها در آغوش مادر بهانه‌ای می‌شوند برای پیمان با شش ماهه کربلا و گلویشان میعادگاه بوسه عشق بر حنجر غرق به خون غنچه پرپر عاشورا.

همه آمده‌اند؛ فرزندان دیروز و مادران امروز، کودکان امروز و مادران فردا، آمده‌اند تا بیعتی دوباره با باب‌الحوائج شش ماهه اباعبدالله(ع) ببندند.

گوشه‌ای از مجلس نشسته، گویا غمی بزرگ در دل دارد، به سمتش آرام حرکت می‌کنم متوجه حضورم می‌شود، اندکی خود را جابجا می‌کند و مرا به حضور می‌پذیرد.

آمده‌ام تا نسخه مادر شدنم را امضاء کنند

33 سال سن دارد و هفت سال است از مادر شدن محروم شده، امروز آمده تا نسخه مادرشدنش را به امضاء برسانند.

وی که برای اولین بار در این مراسم معنوی حضور می‌یابد، گفت: برایم دعا کنید تا علی‌اصغر(ع) شفاعتم کند و سال دیگر با هدیه‌اش در این مراسم حاضر شوم.

هر کسی که با دل شکسته به ائمه اطهار(ع) متوسل شود شفاعتش می‌کنند، شفاعتی که سال‌های سال در اذهان باقی می‌ماند همانند شفای کودک مسیحی، یهودی، ارمنی و ...

از هق هق گریه‌های مادران تا به آغوش کشیدن نوزادان

صدای روضه‌خوان به گوش می‌رسد، مادران نوزادان را به آغوش کشیدند و هق هق گریه و نجواهای مادرانه فضای محفل را پر کرده است.

سخت‌ترین و دردآورترین صحنه امروز زمانی بود که گهواره نمادین علی‌اصغر(ع) بر روی دستان مادران در حرکت بود، ناخودآگاه همه هم‌نوا شده و می‌گفتند؛ وای از دل رباب، وای از دل رباب.

لالا اصغرم، گل پرپرم/ گریه نکن پسرم، کمی تو بخواب روی دست من/ مادر قربون لبای پر از ترکت همه هست من/ دلبند رباب ای تشنه آب/ بخواب مادر چشاتو کمی واسه من روی هم بزار/ عموت الان می‌رسه جون من تو دووم بیار ...

مادران سعی در آرام کردن کودکان دارند و با نجواهای خود با رباب ابراز همدردی می‌کنند.

سربندهایی با شعارهای یا علی‌اصغر(ع)، یا رقیه بنت‌الحسین(ع)، یا زینب(س) و یا اباالفضل(ع) بر پیشانی کودکان حک شده، هر مادری کودکش را بیمه یکی از ائمه کرده است. امروز  جای جای خراسان‌جنوبی میعادگاه عاشقان حسینی و شیرخوارگان برای عرض ارادت به غنچه در خون خفته رباب می‌شود.

 به دنبال سوژه‌های خود برای مصاحبه می‌گردم ولی هیاهوی جمعیت مجال این کار را نمی‌دهد، مادران هم‌نوا با رباب شده‌اند و کودکان هم‌نوا با علی‌اصغر(ع)...

امیدواری مادر!

روی زمین دراز کشیده و پاهایش مجال حرکت نمی‌دهد، به گمانم کودکی چهار ساله است، هنوز آرزوی راه رفتن دارد، سال‌ها است که مادر برای شفا گرفتن فرزندش در این مراسمات حضور می‌یابد.

می‌گوید: دلم قرص است می‌دانم فرزندم را شفاعت می‌کنند ولی نمی‌دانم کی و کجا، ناامید از آمدن به این مراسمات نیست، ته دلش گواه می‌دهد کسی که فرزندش را عطا کرده خودش نیز شفایش می‌دهد.

می‌گوید: می‌دانم امتحان الهی است، خدا مرا برای این امر برگزیده است و می‌دانم که نگاهم می‌کند.

همزمان با اشک‌های جاری شده بر گونه مادر، مداح روضه علی‌اصغر(ع) را می‌خواند، مادر دستی بر صورتش کشیده و اشک‌های جاری شده بر گونه‌هایش را جمع می‌کند و به صورت و پاهای فرزند می‌کشد و آرام زیر لب زمزمه می‌کند؛ علی اصغر(ع) کودکم را شفا بده، می‌خواهم او را نگهبان حریم عمه‌ات زینب(س) کنم.

 آمده‌اند تا سربازان حریم ولایت را تربیت کنند

آری اینجا مادران آمده‌اند تا سربازان حریم زینب(س) را تربیت کنند و بیمه‌شان کنند، آمده‌اند عافیت تمام کودکان مریض را طلب کنند، آمده‌اند یاران مهدی(عج) را تکمیل و ظهورش را نزدیک کنند.

اما در این ایام یادمان باشد طفل‌های معصومی که این روزها در بیمارستان هستند و با بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند...

یادمان باشد مادرانی را که شبانه‌روز کنار بستر بیماری کودکان خود لالایی می‌خوانند تا شاید دلبندشان کمتر بهانه بگیرد و بی‌تابی کند...

یادمان باشد آن‌هایی را که در حسرت در آغوش گرفتن فرزند خود مانده‌اند، یادمان باشد کودکان بی‌گناه غزه و فلسطین، کودکان یتیم و همه حاجت‌مندان و گرفتاران را...

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 150 نقطه

نماینده مجمع جهانی همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 150 نقطه استان، گفت: همایش مذکور در تمام شهرستان‌ها، مراکز بخش‌ها و روستاهای پر جمعیت برگزار شد.

حسن مالکی از توزیع 10 هزار لباس متحدالشکل در مکان‌های برگزاری همایش خبر داد و افزود: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان در 41 کشور و پنج هزار و 500 نقطه ایران در نخستین جمعه ماه محرم‌الحرام برگزار می‌شود.

وی مهم‌ترین هدف برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی را معرفی امام حسین(ع) به جهانیان به واسطه بی‌بدیل‌ترین سند عاشورا حضرت علی‌اصغر(ع) اعلام و مطرح کرد: از دیگر اهداف این همایش اعلام آمادگی مادران برای تربیت سربازان امام زمان(عج)، تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و بیان مظلومیت و واقع‌گویی حادثه عاشورا است.

 انتهای پیام/الف

 

نظر شما