شناسهٔ خبر: 28092406 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشهد| آیت‌الله علم‌الهدی: دشمن سفره ما را هدف گرفته؛ نیروهای امنیتی و بسیج جلوی گران‌فروشی و احتکار را بگیرند

R41347/P41362/S6,1188/CT11

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه دشمن سفره ما را هدف گرفته و جلو می‌آید، گفت: نیروهای امنیتی و بسیج وارد شوند و جلوی این گرانفروشی و احتکار را بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: در تفسیر وسواس خناس دو روایت وجود دارد که روایت اول عنوان کرد این عنوان وصف خود شیطان است و در این روایت خصوصیتی برای شیطان بیان شد و روایت دوم مربوط به مرحوم صدوق است که از وجود اقدس امام صادق(ع) نقل می‌کند که وسواس خناس صفت شیطان نیست بلکه یک نوع عنصر خاصی از اصحاب شیطان و ضراری شیطان است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی گفت: انسان‌هایی که معصیت صورت داده‌اند و به یک آلودگی مبتلا شده‌اند اگر به یاد خدا افتند و عشق ذات مقدس حق در دل آنها متبلور شود اینها استغفار کرده و اگر استغفار کنند کسی جز خدا نیست که گناه آنان را ببخشد.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: خصوصیت توبه واقعی این است که اصرار بر گناه نباشد و از سوی دیگر عمل جبران کننده نیز صورت بگیرد. اگر توبه صورت گرفت اما گناه ادامه یافت و یا عملی که جبران آن ضایعه باشد صورت نگرفته باشد این استغفار و توبه واقعی صورت نگرفته است و اگر این شرایط محقق شود دیگر شیطان بر انسان مسلط نیست.

خطیب جمعه مشهدمقدس در ادامه با اشاره به فرا‌رسیدن ماه محرم و عزا و سوگ حسینی افزود: این هفته، هفته نخست ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر است که فلسفه صریح و شفاف قیام کربلا است و در این قیام ساری و جاری شد. وجود مقدس سیدالشهدا(ع) ملاک جویایی اصلاح را تنها منحصر در یک جریان یعنی امر به معروف و نهی از منکر معرفی می‌کنند. از امر به معروف و نهی از منکر ایشان سه آموزه برای امر به معروف و نهی از منکر به دست می‌آوریم.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: امر به معروف و نهی از منکر سه مرتبه دارد؛ مرتبه نخست اظهار امر به معروف و نهی از منکر به صورت کلامی و منع از منکر و وادار کردن افراد به کار خوب و معروف است؛ مرتبه دوم اظهار نفرت از عامل منکر و عمل منکر و مرحله سوم امر به معروف و نهی از منکر عملی است و باید قیام و برخورد کرد و با جریان منکر و عامل منکر برخورد کرد و این سه مرتبه را سیدالشهدا(ع) به ما آموختند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) این سه مرحله را پیاده‌سازی کردند، افزود: مرحله نخست زبانی بود و سپس ایشان فرمودند مثل من حسین(ع) با چنین تبار و مقام امامت با یزید بیعت نمی‌کند و مرتبه سوم حرکتی بود که سیدالشهدا(ع) صورت دادند. انکر منکرات آن روز حاکمیت یزید بود و سیدالشهدا(ع) عملا با این حاکمیت برخورد کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به مرزنشناسی امر به معروف و نهی از منکر گفت: برخی تصور می‌کنند قانون مرز امر به معروف است بلکه قانون روش است و مرز نیست؛ تا کجا باید برای این امر به معروف رفت؟ تا جایی که آبرو در خطر نباشد و مالمان به خطر نیفتد؟ در آموزه سیدالشهدا(ع) مرزنشناسی امر به معروف و نهی از منکر است تا جایی که عزیزدانه شیرخواره روی دست پدر پرپر زد. پس امر به معروف مرز ندارد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: آموزه سوم در مسئله امر به معروف و نهی از منکر این است که موضوع امر به معروف محدود در یک موضوع خاص فرهنگی و اخلاقی نیست و عرصه سیاسی هم مورد امر به معروف و نهی از منکر است و جریانات اقتصادی و معیشتی نیز چنین است و سیدالشهدا(ع) نشان دادند در عرصه سیاسی باید امر به معروف و نهی از منکر کرد.

خطیب جمعه مشهدمقدس با اشاره به اینکه دشمن سفره ما را هدف گرفته و جلو می‌آید، بیان کرد: اکنون وقت مواخذه نیست و باید جبهه را متحد کرد و مردم و مسئولان یک جبهه متحد تشکیل دهند و واقعا واقع‌نگر باید بود و مسائل را باید واقعی برخورد کرد. آنچه امروز در کشور ما مشکل ایجاد کرده مشکلات اقتصادی نیست بلکه عملیات روانی است. در سبد هزینه یک خانواده طلا چه جایگاهی دارد؟ سکه طلا کجای این سبد هزینه است؟

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: این یک عملیات روانی است. مسئله ارز را نگاه کنید. سه بازار ارز داریم که بازار اول بازار دولت است و بازار دوم بازار ثانویه است و بازار سومی نیز وجود دارد که کسانی که در مقام خروج ثروت از کشور هستند از این بازار سوء استفاده می‌کنند و یا زمینه مصرف عیاشی را فراهم می‌کند و این ارز را شناور بالا و پائین می‌کنند و برحسب تحقیق این بازار سوم 1.3 نیاز کشور است یعنی 98.7 نیاز کشور با بازار اولیه و ثانویه تامین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: اما با همین بازار سوم شاهد هستیم که عملیات روانی می‌کنند و تمام زندگی و اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار داده و عده‌ای برای مثال بدون نیاز ماشین می‌خرند و یا احتکار می‌کنند و یا دست به گرانفروشی می‌زنند. این عملیات روانی است. شما نباید سوژه عملیات روانی شوید. در مورد احتکار و گرانفروشی باید مقابله صورت بگیرد و اصناف و صنعت و معدن باید وظیفه خود را صورت دهند در غیر این صورت امکانات نظام زیاد است که باید وسط میدان بیایند و امکانات قضایی باید جلوی احتکار را بگیرد و احتکار کشف شده را به میان بازار برگردانند و منتظر اداره پرونده نباشند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی و بسیج وارد شوند و جلوی این گرانفروشی و احتکار را بگیرند و اجازه ندهند مردم اسیر شوند. نظام ما مقتدر است و رشد اقتصادی ما پائین نیست و از سوی دیگر مردم قهرمان و مقاوم داریم و کارنامه چهل ساله این مردم عزت و اقتدار و قدرت این نظام را رقم زده است.

انتهای پیام/ ز

نظر شما