شناسهٔ خبر: 28092035 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

تحریم‌های آمریکا علیه زیمبابوه تا زمان ایجاد اصلاحات باقی می‌ماند

یکی از مقام‌های اقتصادی ارشد آمریکا به یک گروه از کنگره این کشور گفت، دولت واشنگتن تحریم‌ها علیه دولت زیمبابوه را تا زمانیکه دولت این کشور تغییرات و اصلاحاتی را ایجاد نکند، بر جای خود باقی می‌ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مانیشا سینگ، دستایر وزیر امور خارجه آمریکا در امور اقتصادی و تجاری به جلسه استماع کنگره این کشور گفت که ۱۴۱ شخصیت حقیقی و حقوقی شامل امرسون منانگاگوا، رئیس جمهوری کنونی و رابرت موگابه، رئیس جمهوری سابق زیمبابوه در حال حاضر در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارند.

 

وی ادامه داد:‌ فشار ما بر این کشور آفریقایی همچنان پا برجاست. ما تلاش می‌کنیم تا از این فشار به عنوان اهرمی در راستای رفورم‌های سیاسی و اقتصادی و همچنین نظارت بر حقوق بشر استفاده کنیم. ما به دنبال تغییرات اساسی در زیمبابوه هستیم و تنها زمانی این تحریم‌ها برداشته می‌شوند و روابط به حالت عادی باز می‌گردد که این اصلاحات ایجاد شده باشند.

 

منانگاگوا در ۲۶ اوت سال جاری میلادی به عنوان رئیس جمهوری زیمبابوه و پس از تایید پیروزی‌اش در انتخابات ۳۰ ژوئیه سوگند یاد کرد.

 

وی خواستار لغو تحریم‌های آمریکایی علیه مقام‌های حزب حاکم زانو-پی.اف، اشخاص برجسته نظامی و برخی از کمپانی‌های دولتی شده است که این تحریم‌ها به دلیل نقض حقوق بشر و دموکراسی در دوران موگابه وضع شده‌اند.

 

اتحادیه اروپا در ۲۰۱۴ اکثر این تحریم‌ها را برداشت اما برخی از آنها همچنان علیه موگابه و همسرش "گریس" باقی مانده است.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما