شناسهٔ خبر: 28091123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش شیرخوارگان حسینی در جنوب شرق استان تهران برگزار شد

تهران - ایرنا – همزمان با سراسر کشور روزجمعه همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان های جنوب شرق استان تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا این همایش همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم و به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع)با هدف بزرگداشت شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی کودکان مسلمان با حضور مادران آنان برگزار می شود.
در این همایش گوشه هایی از مصائب اهل بیت عصمت و طهارت توسط مداحان و مبلغان دینی ارائه و بیان شد.
زنان خداجوی شهرستان های ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت با حضور در حسینیه ها ، مساجد ، مصلاهای نماز جمعه و صحن مطهر امامزادگان در حالی که فرزندان خردسال خود را به همراه داشتند ، به یاد شهید شش ماهه دشت کربلا اشک ماتم ریختند و با صدای یا حسین به یاد مظلومیت شهدای کربلا گریستند.
مادران عزادار با پوشیدن لباس های سیاه و بستن سربندهایی متبرک به نام حضرت علی اصغر(ع) ، به یاد مظلومیت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان اشک ماتم ریختند .
برخی بانوان نیز با در دست گرفتن گهواره و سر دادن لالایی ، با حضرت ربابه مادر حضرت علی اصغر (ع) هم ناله شدند تا ثابت کنند در راه حق و حقیقت فرزندانی ظلم ستیز و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت تربیت می کنند.
دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت که با زمزمه های خود کودکانی را که در دست گرفته بودند آرام می کردند به یاد لب تشنه کوچکترین شهید دشت کربلا گریستند و اشک های خود را تقدیم به بانو رباب ، همسر سردار تشنه کام کربلا و مادر کوچکترین شهید تاریخ کردند .
تهرام/7254/ 1008

نظر شما