شناسهٔ خبر: 28090409 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با چهارم محرم الحرام؛

همایش شیرخوارگان حسینی در سطح استان تهران برگزار شد

تهران- همایش شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و شیرخوارگان حسینی در اماکن مذهبی استان تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها- الهه آهنگر: هم زمان با چهارمین روز از ماه محرم و اولین جمعه این ماه و طبق یک سنت چندین ساله، همایش بزرگ شیرخوارگان در اماکن مذهبی استان تهران برگزار شد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در این خصوص در گفتگویی اظهار داشته است: در سال جاری همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نقطه در سراسر ایران و ۴۱ کشور جهان برگزار می‌شود.

به گفته داوود منافی پور این آمار، آمار رسمی است و آمار غیر رسمی از برگزاری بیش از ۶ هزار همایش شیرخوارگان حسینی در کشور حکایت دارد.

این همایش در استان تهران نیز همانند سراسر کشور با شور و شکوه وصف ناپذیری برگزار شد و مادران در این استان همراه با فرزندان شیرخوار خود، به یاد مصائب وارد شده به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و سید و سالار شهیدان( ع) در روز عاشورا گریستند.

شهرقدس و رباط کریم شاهد حضور مادران زینبی و فرزندان اصغری بود

مادران در استان تهران، در حالی که کودکان شیرخوار خود را در دست داشتند، از ساعات اولیه صبح در مقابل هیئات مختلف، امامزادگان، مصلاها، اماکن مذهبی و دیگر محل های برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی حضور پیدا کرده بودند.

مادران شهر قدسی، از این شهر و نیز برخی از شهرستان های اطراف در مصلی این شهر حضور پیدا کردند و با برگزاری مراسم ویژه یاد و خاطره حضرت علی اصغر(ع) را گرامی داشتند.

در این مراسم که سربند حضرت علی اصغر(ع) بر سر و نیز بازوبند ایشان بر دستان طفلان شیرخوار قرار داشت، مادران از امام حسین(ع) خواستند، به حق شهید ۶ ماهه اش، به فرزندان آن ها عنایت ویژه داشته باشد.

امام جمعه قدس، در این مراسم که با مداحی پرویز هاشمی و از ساعت ۸ صبح برگزار شد، طی سخنانی گفت: باید همه سعی کنیم، سیدالشهدا(ع) و ایثارگری های یاران باوفایش را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام رضا جوکار تاکید کرد: یکی از پیام‌های محرم آن است که همیشه باید دنیا سپر دین ما باشد و ایثار و فداکاری برای حفظ دین را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

برگزاری پرشور همایش در ورامین، شهریار و ری

امام زاده زید ابوالحسن(ع) ورامین نیز شاهد حضور خیل عظیم مادران و کودکانی بود، که عشق به حسین(ع) را در قلب خود داشتند.

ورامینی ها از ساعات اولیه صبح در امام زاده زید ابوالحسن( ع) حضور پیدا کردند، تا در روز چهارم ماه محرم صحنه های بی بدیل از عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت رقم بزنند.

نوای لالایی و گریه های مادران از حاشیه های همایش شیرخوارگان حسینی در مصلای امام خمینی( ره) شهریار بود که صحنه های غم انگیزی از حوادث عاشورا را برای حاضران در این همایش زنده کرد.

حجت الاسلام موسی سالمی، امام جمعه شهریار در این همایش که از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز شده بود، طی سخنانی اظهار داشت: مادران با پوشاندن لباس سبز بر تن شیرخوارگان خود، بر ادامه راه حضرت علی اصغر(ع) توسط این کودکان تاکید کردند و باید از این برنامه های فرهنگی و مذهبی عمیق در طول سال برای تبلیغ فرهنگ دینی استفاده کنیم.

همایش شیرخوارگان حسینی به عنوان یک حرکت نمادین در مصلی بزرگ نماز جمعه ری نیز برگزار شد.

حجت الاسلام سید جلال موسویان، در حاشیه این مراسم که از ساعت ۹ صبح و با مداحی مجتبی باقری برگزار شد، به خبرنگار مهر گفت: نباید تاثیرات مثبت تربیتی این گونه همایش ها را از یاد ببریم و از این همایش ها برای مقابله با جنگ نرم دشمن بیش از پیش بهره ببریم.

از ایثار و شهادت طلبی امام حسین(ع) الگوبرداری می کنیم

علی رحیمی، از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در مراسم شیرخوارگان حسینی در مصلی آبسرد شهرستان دماوند، به قرائت اشعاری در رثای حضرت علی اصغر(ع) و شهدای کربلا پرداخت و حاضران در این برنامه نیز در سوگ سید و سالار شهیدان به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

یکی از مادران حاضر در مراسم شیرخوارگان حسینی در آبسرد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این که اگر لازم باشد، باید دنیای‌مان را فدا کنیم، تاکید کرد: امام حسین(ع) برای زنده نگاه داشتن دین خدا کودک ۶ ماه خود را نیز تقدیم کرد و باید همه از این موضوع الگوبرداری کنیم.

آستان مقدس امام زاده ابراهیم( ع) روستای « ولی آباد» شهرستان قرچک نیز از جمله مکان هایی در جنوب شرق پایتخت بود که همایش شیرخوارگان حسینی با حضور صدها نفر از دلدادگان و عاشقان مکتب سرخ عاشورا برگزار شد.

حضور پرشور امروز نشان داد که پیام عاشورا زنده است

همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی بزرگ امام خمینی( ره) شهرستان رباط کریم نیز حال و هوای خاصی داشت و با حضور مادحین اهل بیت و مردم شهید پرور و انقلابی این شهرستان، صبح جمعه به همت دفتر امام جمعه رباط کریم و شهرداری این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام حسن ترابی گودرزی در این همایش، با بیان این که مومن حقیقی به امام حسین(ع ) کرده و دنیا را فدای دین می‌کند، گفت: امروز حضور پرشور مادران رباط کریمی در این همایش نشان داد، که همه آمادگی دارند فرزندان خود را در راه خدا تقدیم کنند و این یعنی پیام عاشورا زنده است و زنده خواهد ماند.

در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در آستان مقدس امام زاده جعفر( ع) پیشوا که با حضور پرشور مادران و خردسالان عاشق اباعبدالله برگزار شد، چندین هزار مادر و فرزندانشان شرکت داشتند، که همه آن ها با لباس هایی یک شکل عربی به یاد ۶ ماهه اباعبدالله(ع) به حال مصائب وارده بر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام گریستند.

در برخی از شهرستان های استان تهران نظیر شمیرانات، ملارد، بهارستان، اسلامشهر، پاکدشت و فیروزکوه نیز همایش هایی ویژه شیرخوارگان حسینی برگزار شد، که با حضور باشکوه مادران مومن و زینبی این شهرستان ها و مداحی مادحین اهل بیت عصمت و طهارت و سخنرانی واعظان برگزار شد.

البته این همایش، در مسجد جامع حسین بن علی(ع) اسلامشهر و با سخنرانی حجت الاسلام صفیاری و نوای گرم مجتبی محسنی نیز برگزار شد.

برگزاری این مراسم در استان تهران، در حالی که چهارمین روز ماه محرم هم زمان با اولین جمعه این ماه بود، سبب شد، تا در سال جاری کودکان شیرخوار و مادران گریان آغازگر عزای سید الشهدا(ع) باشند.

نظر شما