شناسهٔ خبر: 28089117 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مرور هفتگی اخبار حوزه حمل و نقل استان ها:

بازدید سرمایه گذاران اتریشی ازبندر بوشهر/ تاكيد بر اجرای پروژه‌های محورهای اربعين در ايلام/ تشریح وضعیت پروژه‌های جاده‌ای آذربایجان شرقی/ ایجاد کانون صادراتی جدید در نزدیکترین مرز ایران با قطر

بازدید سرمایه گذاران اتریشی از بندر بوشهر ، رشد ۳۶ درصدی صادرات غیر نفتی در بندر لنگه، جذب و حمل ۶ هزار شاخه لوله فولادی آب از اصفهان به زاهدان، تاكيد بر تسريع اجرای پروژه‌های راه‌‌سازی محورهای اربعين در استان ايلام، تسهیل سفرهای دریایی از بندر خرمشهر به بصره و کویت، ، آمادگی بندر خرمشهر برای انتقال زائران عتبات از طریق مسیر دریایی، تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های جاده‌ای آذربایجان شرقی و ایجاد کانون صادراتی جدید در نزدیکترین مرز ایران با قطر از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل در هفته گذشته در استان‌های کشور به شمار می‌آیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش ‌بینی جابه‌جای ۳۵ هزار زائر حسینی در اربعین ۹۷ از مرز چذابه، بازدید سرمایه گذاران اتریشی از بندر بوشهر و ظرفیت‌های مجتمع بندری نگین، رشد ۳۶ درصدی صادرات غیر نفتی در بندر لنگه و افزایش ترانزیت خودرو همراه با رونق ترابری مسافران دریایی داخلی و بین المللی، جذب و حمل ۶ هزار شاخه لوله فولادی آب از اصفهان به زاهدان، تاكيد بر تسريع اجرای پروژه‌های راه‌‌سازی محورهای اربعين در استان ايلام، تسهیل سفرهای دریایی از بندر خرمشهر به بصره و کویت، افزایش ۲۱۱درصدی صادرات غیرنفتی در بندر كيش و دو برابر شدن تعداد مسافران دریایی جزیره مرجانی، آمادگی بندر خرمشهر برای انتقال زائران عتبات از طریق مسیر دریایی، تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های جاده‌ای آذربایجان شرقی و بهره برداری رسمی از مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سنگین در بندرامام، ایجاد کانون صادراتی جدید در نزدیکترین مرز ایران با قطر و اتصال بندر شیوء در هرمزگان به سامانه یکپارچه بنادر کشور از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل در هفته گذشته در استان‌های کشور به شمار می‌آیند.

مرکزی

با حضور نماینده مردم شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار شهرستان تفرش و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، از عملیات راهداری درمحورهای تفرش بازدید بعمل آمد.

علی زندی فر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه راه‌های بین شهری به منزله شریان‌های حیاتی کشور و بعنوان یک سرمایه عظیم ملی منعلق به نسل‌های حال و آینده است گفت: این اداره در ۶ ماه گذشته تمام تلاش خود را برای اصلاح شیب های شیروانی راه ، کاهش احتمال واژگونی خودروها و حذف نقاط پرحادثه انجام داده است.

همدان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از آشکارسازی و شناسایی ۷۰ نقطه پرتصادف در استان خبر داد.

حمید پرورشی خرم با بیان اینکه ۱۰۶ نقطه در استان به عنوان محل هایی که تصادف در آن ها اتفاق می افتد شناسایی شده است، یادآور شد: کارگروهی در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد و نقاط پرتصادف شناخته شدند که بر این اساس ۷۰ نقطه در همدان پر تصادف است.

در ادامه سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از توزیع حدود ۲ هزار و ۹۹۸ حلقه لاستیک حواله‌ای برای ناوگان جاده‌ای استان خبر داد.

مصطفی پناهنده اظهار داشت: با اجرای طرح تامین و توزیع لاستیک ناوگان جاده‌ای استان، تاکنون تعداد ۲ هزار و ۹۹۸ حلقه لاستیک با نرخ مصوب دولتی برای ناوگان سنگین جاده‌ای استان در مراکز پیش بینی‌شده‌ توزیع شده است.

همچنین معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۲۲۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در پنج ماهه نخست امسال شانه سازی شد.

حمید پرورشی خرم در گفتگویی با اشاره به اینکه بیشترین علت تصادفات در جادهای استان واژگونی خودروهاست، اظهار داشت: در همین راستا و به منظور ایمن‌سازی راه‌ها، عملیات شانه‌سازی در محورهای شریانی، فرعی و اصلی و راه‌های روستایی استان همدان انجام شد.

خوزستان

بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان داشت : اربعین سال ۹۶ تعداد ۲۸ هزار نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شده اند و امسال پیش‌بینی می‌کنیم به بیش از ۳۵ هزار نفر افزایش یابد

علی علیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد و محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی یزد در راس هیئتی از پایانه مرزی چذابه بازدید کردند و سپس در جلسه ای مشترک با غلامعباس بهرامی‌نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، جهت بررسی ناوگان مسافربری، وضعیت پارکینگ‌ها و مدیریت بازگشت زائرین اربعین از پایانه مرزی چذابه به استان یزد به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

همچنین مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از انجام ۴۰ خدمت مؤثر در حوزه اجتماعی و شهری در شهرستان خرمشهر طی ۹ ماهه اخیر توسط این اداره کل خبر داد.

محمد محسنی گفت: بندر خرمشهر علاوه بر ایفای نقش اقتصادی و تجاری و اجرای قوانین و مقررات ملی و بین المللی دریایی به عنوان نماینده دولت متعاهد در منطقه و ارائه خدمات شبانه‌روزی به تجار و بازرگانان، در حوزه‌ اجتماعی و شهری نیز فعالیت می‌کند.

در ادامه مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: به منظور تسهیل در انجام سفرهای دریایی به بنادر بصره و کویت هیئتی از بندر خرمشهر عازم کشورهای عراق و کویت می شود.

محمد محسنی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته میان این اداره کل و مسؤلان بندر بصره و کویت اظهار داشت: موانع و فرآیندهای طولانی صدور روادید به بنادر کشورهای عراق و کویتبه زودی برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه بندر خرمشهر سابقه تاریخی طولانی در زمینه انتقال مسافر به کشورهای حوزه خلیج فارس دارد افزود:این بندر در راستای توسعه سفرهای دریایی اعم از مسافری و گردشگری، برنامه دقیقی تدوین کرده و درصدد عملیاتی کردن آن است.

همچنین مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از آمادگی این بندر برای انتقال زائران عتبات عالیات از طریق مسیر دریایی خرمشهر- بصره خبر داد.

محمد محسنی گفت: بندر خرمشهر آمادگی انتقال زائران خارجی بخصوص کشورهای هند، پاکستان، افغانستان و ... از طریق دریا به کشور عراق را دارد.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم با مسئولان بندر بصره عراق و شرکت کشتیرانی بخش خصوصی برای فعال‌سازی کریدور مسافری و گردشگری دریایی ایران و عراق از طریق دو بندر خرمشهر و بصره انجام شده است.

در جریان تخلیه همزمان هشت فروند کشتی پاناماکس و پست پاناماکس حامل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، رکورد عملیاتی بی سابقه‌ای در زمینه‌ی نرخ سرعت تخلیه این نوع کالا به ثبت رسید.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت:  بلافاصله پس از پهلو گیری این هشت فروند کشتی با ابعاد بزرگ طی اوائل شهریورماه سال جاری، عملیات تخلیه مجموع نزدیک به ۵۰۰هزار تن محمولات کشتی های مذکور با تلاش عوامل بندری توسط  ۱۹دستگاه از تجهیزات آماده بکار و پیشرفته این مجتمع بزرگ بندری آغاز گردید.

همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: نباید هزینه برخی از کالاها از سوی شرکت ها بر رانندگان تحمیل شود.

مصطفی پناهنده در جمع روسای ادارات راهداری، مسئولان انجمن‌های صنفی و مدیران شرکت‌های باربری شهرستان‌های رزن، کبودراهنگ و اسدآباد به بحث حمل و نقل و افزایش قیمت‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت های حمل و نقل با عدم رعایت قوانین موجب شده‌اند تمامی هزینه‌ها از سوی برخی شرکت‌ها در خصوص بعضی از کالاها بر رانندگان تحمیل شود.

بوشهر

هیات سرمایه گذار اتریشی از بندر بوشهر ، توانمندی‌ها ، ظرفیت و فرصت‌های سرمایه گذاری در مجتمع بندری نگین بازدید کردند

سیاوش ارجمند‌ زاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ابتدای این دیدار،ضمن تشریح زیر ساخت‌های تجاری و همچنین طرح‌های توسعه‌ای بنادر استان به ظرفیت‌های موجود و فرصت‌های سرمایه گذاری در بندر بوشهر به عنوان اصلی ترین بندر تجاری استان اشاره کرد.

هرمزگان

با حضور مسئولان استانی سه پروژه عمرانی راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در شهرستانهای بندرعباس و بندر خمیر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در حاشیه این مراسم که با حضور استاندار و نمایندگان استان در خانه ملت برگزار شد گفت: در این مراسم سه پروژه عمرانی محور ارتباطی سرخون به قلعه قاضی، محور ارتباطی سودرو به کشار و محور ارتباطی کشار به کشتی‌سازی افتتاح و  مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

غلامحسین شیری در ادامه در توضیح مختصات پروژه‌های افتتاح شده گفت: پروژه محور ارتباطی سرخون به قلعه قاضی به طول ۵.۶کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون‌تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان از احداث تقاطع غیرهمسطح روستای دهنو قلعه قاضی شهرستان بندرعباس با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

داریوش باقرجوان عصر امروز در آئین آغاز عملیات احداث تقاطع غیر همسطح روستای دهنو بخش قلعه‌قاضی شهرستان بندرعباس که با حضور استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بندرعباس و جمعی از مسؤولان محلی و مردم آغاز شد به تشریح مشخصات این پروژه پرداخت.

در ادامه مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن تشریح عملکرد این بندر در پنج ماهه نخست سال جاری، از افزایش ۳۶درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی، رشد ۲۳درصدی ترانزیت خودرو و رونق ترابری مسافران دریایی داخلی و بین المللی در این بندر خبر داد.

قاسم عسکری نسب با اشاره به تخلیه و بارگیری چهار میلیون و ۸۹ هزار و ۶۵ تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان طی پنج ماه نخست سال جاری، اظهار داشت: از این میزان، سهم بندرلنگه ۵۹۸ هزار و ۳۹۳ تن بوده است که ۵۹۸ هزار و ۱۶۰ تن آن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۳۳ تن نیز به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

همچنین مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش با ارائه گزارشی از عملکرد پنج ماهه این بندر، گفت: حجم صادرات غیرنفتی در بندرگاه این جزیره مرجانی ۲۱۱ درصد افزایش یافت و تعداد مسافران دریایی نیز دو برابر شد.

احمد شهریاری با اعلام اینکه يك ميليون و ۱۵۹ هزار و ۴۴۵ تن انواع کالا طي پنج ماه اخیر در بندر کیش تخلیه و بارگیری شده است، اظهار داشت: از این میزان، يك ميليون تن به کالای غیرنفتی و بالغ بر ۱۵۰ هزار تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

در ادامه نشستی در راستای احداث تقاطع غيرهم سطح دهنو- قلعه قاضی- تخت استان هرمزگان جهت حذف نقاط پرتصادف راه‌ها با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مسئولین استان برگزار شد.

در راستای احداث تقاطع غیرهم سطح دهنو –قلعه قاضی – تخت جهت حذف نقاط پرتصادف راه‌ها نشستی صمیمانه مدیركل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان به اتفاق معاون راهداری با هاشمی تختی نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی ، شهردار و بخشدار و ائمه جمعه و همچنین اعضاء شورا و دهیارهای شهر تخت و بخش قلعه قاضی و دهنو در سالن كنفرانس این اداره كل برگزار شد.

یکی دیگر از خبرهای این هفته در حوزه حمل و نقل استان ها این بود که مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از اتصال بندر شیوء در استان هرمزگان به شبکه یکپارچه اتوماسیون اداری بنادر کشور با هدف ارتقای سطح خدمات رسانی به فعالان اقتصادی و استقرار دولت الکترونیک خبر داد.

قاسم عسکری نسب با بیان این مطلب که توسعه زیرساخت‌های بندری و حمل و نقل دریایی علاوه بر اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، تاثیر قابل توجهی در بهبود معیشت و زندگی مرزنشینان خواهد داشت، گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در بندر شیوء و با توجه به نزدیکی آن به کشورهای حاشیه‌نشین خلیج‌فارس از جمله قطر، این بندر می‌تواند به عنوان به کانون فعال صادراتی و پایانه‌های موادمعدنی در غرب استان هرمزگان تبدیل شود.

تهران

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به مبلغ ۳۰ میلیارد تومانی قرارداد پروژه کمربندی دماوند گفت: تاکنون تنها هشت میلیارد تومان از میزان قرارداد را تخصیص داده‌اند که تکمیل پروژه نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است و در صورت تامین اعتبار تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

شهداد کاوه معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره پروژه کمربندی غربی دماوند اظهار کرد: طول این پروژه ۶ هزار و ۴۰۰ متر است که این مسیر از گردنه سرهار آغاز و تا میدان پیام نور دماوند ادامه پیدا می‌کند

اصفهان

مدیرکل راه‌آهن اصفهان از جذب و حمل ۶ هزار شاخه لوله آب از جنس فولاد به قطر ۵۶ اینچ از کارخانه ایران اسپیرال واقع در ۳۵ کیلومتری اصفهان برای تامین آب مورد نیاز شهرستان زاهدان از طریق ناوگان ریلی این اداره کل خبر داد.

سید رضا سادات حسینی گفت: با توجه به وزن تقریبی بیش از ۵ تن این لوله ها و طول ۱۲ متر و عرض حدود ۵/۱ متری آن، نیاز بود تا واگن ها ی حمل با استفاده از سَدِل، باز طراحی و برای حمل این محموله آماده شود.

کردستان

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کردستان از اجرای پنج پروژه احداث و آسفالت راه روستایی در شهرستان دیواندره خبر داد .

رامین محمودی گفت : بهسازی راه روستایی غیاث آباد به طول ۵۶۰۰متر و  ۹۵درصد پیشرفت ، آسفالت و بهسازی علی آباد مران به طول ۱۸۰۰ متر با ۲۰ درصد پیشرفت ، بهسازی حسین آباد مران به طول ۱۹۰۰ متر و ۲۰ درصد پیشرفت ، راه روستایی قاچیان به طول ۴ کیلومتر و ۹۵ درصد پیشرفت و بهسازی و آسفالت راه‌ روستایی شاولی پروژه‌های فعال احداث راه روستایی در شهرستان دیواندره هستند .

خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از نصب ۶سامانه هوشمند ثبت تخلف در جاده‌های استان خبر داد.

علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار داشت: این سامانه‌ها در سه راهی ایرج-جاجرم-گرمه نصب خواهد شد و این مسیر را تا میامی پوشش خواهد داد.

همچنین معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: با توجه به تفاهم نامه منعقده با کانون انجمن‌های صنفی رانندگان باروبیمه آتیه سازان حافظ، رانندگان بخش حمل و نقل کالا بصورت رایگان بیمه تکمیلی می شوند.

سعید سبحانی اظهار داشت: با توجه به شرایط قید شده برای بیمه تکمیلی رانندگان بار، راننده بهمراه همسر می تواند از مزایای این طرح استفاده کند.

ایلام

استاندار ایلام به همراه معاون امور عمرانی و مدیركل راه وشهرسازی استان با پیمانكاران پروژه‌های راه‌سازی محورهای مختلف اربعین در استان ایلام تشكیل جلسه داد.

در این جلسه بر تسریع اجرای پروژه های راهسازی محورهای اربعین استان تاكید و مطالبات پیمانكاران پی‌گیری شد.

سلیمانی استاندار ایلام در این جلسه ضمن قدردانی از پیمانكاران به جهت همراهی با دولت و مردم از آنها خواست تا با تمام توان نسبت به اجرای پروژه‌ها اقدام نموده و از طرف دیگر دولت نیز پی گیر مطالبات آنان خواهد بود.

همچنین آخرین وضعیت پروژه‌های راه‌سازی محور ایلام- مهران )محور اربعین) در بازدید معاون امور عمرانی استانداری ایلام و مدیركل راه وشهرسازی استان مورد بررسی قرار گرفت.

در این بازدید كه از قطعات سه گانه این محور به عمل آمد راهكارهای لازم برای ایمن‌سازی و رفع گره‌های ترافیكی این محور در ایام اربعین ارائه شد.

مدیركل راه وشهرسازی استان در این بازدید گفت: با توجه به وضعیت موجود و تلاشی كه پیمانكاران این قطعات به عمل خواهد آورد پیش بینی می‌شود تا ایام اربعین حدود ۷ كیلومتر از ۱۰ كیلومتر قطعه اول این محور(حد فاصل روستای مهدی‌آباد تا سه‌راهی ماربره) و حدود ۱۱ كیلومتر از ۲۰ كیلومتر قطعه دوم این محور (حد فاصل سه راهی ماربره تا تقاطع صالح آباد ) به صورت چهار خطه زیر بار ترافیك قرار گیرد.

اردبیل

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از فعال بودن ۳۸ دوربین نظارت تصویری و ۳۷ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت‌سنج و پلاک‌خوان در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

علی رحمتی با اعلام این خبر افزود:هم اکنون ۳۸ دوربین نظارت تصویری و ۲۷ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت سنج و پلاک خوان در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل اظهار امیدواری کرد با نصب ۱۰ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت‌سنج و پلاک‌خوان در محورهای شمال استان شاهد افزایش ایمنی و کاهش تصادفات باشیم.

همچنین رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل گفت:برای انجام پروژه‌های مختلف راهداری این شهرستان ۲۱میلیارد تومان هزینه شده است.

علی دشتی با بیان اینکه با تلاش راهداران سختکوش ده‌ها پروژه مختلف در حوزه راهداری شهرستان اردبیل انجام شده یا در حال اجراست که برای این امر ۲۱میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی در ۵ماهه گذشته هزینه شده افزود:احداث ساختمان جدید راهدارخانه بودالالو در زمینی به مساحت ۴هزار متر مربع ،با زیربنای ۸۰۰متر مربع واعتبار ۸۰۰میلیارد ریال یکی از این پروژه های مهم است.

گلستان

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان در مورد سامانه حمل و نقل هوشمند جاده‌ای(ITS) ، نحوه عملکرد این سامانه توضیحاتی ارائه داد

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان خبرداد: ۲۵ سامانه حمل و نقل هوشمند جاده‌ای(ITS) شامل ۱۷ سامانه کنترل سرعت و ثبت تخلفات عبور و مرور و ۸ سامانه نظارت تصویری با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال جهت کاهش تلفات جاده‌ای، امسال در طول بزرگراهها، محورهای شریانی و اصلی و محورهای برفگیر و کوهستانی استان نصب خواهد شد.

مازندران

معاون وزير راه و شهرسازی و رئيس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور در دیدار با مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران عنوان نمود: تعريض ، ارتقاء و ایمن سازی راه‌های ارتباطی استان باید با شتاب بیشتری انجام شود.

عبدالهاشم حسن نیا در این دیدار كه با حضور مهندس نوروزی مدیر کل نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همراه بود اظهار داشت : راه‌های ارتباطی مازندران به دلیل گردشگر پذیر بودن و نزدیكی به پایتخت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از راه‌های بسیار پرتراكم محسوب می‌شوند. همچنین فاصله كم مراكز جمعیتی در این استان و تراكم شهرها نیز بر اهمیت راه‌های درون استانی افزوده ، لذا با این همه ویژگی هنوز توجه ویژه‌ای به این راه‌ها نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های مازندران به منظور استفاده مطلوب از مواهب طبیعی و خدادادی، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های این استان به ویژه جاده‌ها، در دستور كار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

آذربایجان شرقی

مديريت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی این استان را تشریح کرد.

جعفرصادق رستمی مهر مديريت ساخت و توسعه راه‌ها اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص پروژه‌های در دست اقدام، احداث و بهره‌برداری در حوزه راه استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های مرزی و مهم در حوزه ترانزیت کالا و مسافر گزارشی را ارائه داد که مجموعه اقدامات صورت گرفته تا شهریورماه ۹۷ به شرح زیر است.

استان آذربایجان شرقی دارای ۳۷۴ کیلومتر راه در دست ساخت با اعتبار ملی و ۱۱۲ کیلومتر در دست ساخت با اعتبار استانی است که دارای ۶۲۹ میلیارد ریال مطالبات ملی و ۹۱ میلیارد ریال مطالبات استانی است.

زنجان

رئیس اداره ایمنی راه وحریم اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان از نصب وتعمیر۱۸کیلومتر گاردیل درمحورهای مواصلاتی استان زنجان طی سالجاری خبرداد.

مسعود قاسمی با اشاره به اینکه ۴ اکیپ جهت تعمیر و بازسازی حفاظ و گاردیل‌ها درمحورهای استان مستقر هستند ،افزود: عملیات بازسازی و نصب گاردریل دوموج ، در راههای حوزه استحفاظی خصوصا درآزادراه راههای زنجان– قزوین و زنجان -تبریز در حال انجام است والبته به طور مستمر در طول سال و در محورهای مختلف استان و به منظور ارتقای ایمنی و بهبود کیفی تردد اجرا می شود.

نظر شما