شناسهٔ خبر: 28089092 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

همنوایی میلیون‌ ها مادر و شیرخوار حسینی

امروز روز مادرانی بود که فرزند خود را نذر قیام امامشان کرده اند. بانوانی که با تاسی از رباب همسر ابا عبدالله الحسین علیه السلام سعی می کنند فرزندانشان را در رکاب ولایت تربیت کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
در نخستین جمعه محرم الحرام در همایش جهانی شیر خوارگان حسینی هزاران طفل شیر خوار لباس های متحدالشکل سبز رنگ برتن کردند و در آغوش مادرانشان دستان کوچک خود را برای یاری حضرت سیدالشهدا(ع) و شهید شش ماهه دشت کربلا به آسمان برافراشتند.
 
  همنوایی میلیون‌ ها شیرخوار حسینی
 
همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی است که به یاد کودکان شهید واقعه عاشورا از سال 1382 در ایران و بیش از 400 کشور جهان از جمله  هند، پاکستان، بحرین، عراق، لبنان، عربستان، ترکیه و افغانستان برگزار می‌شود.
 
همنوایی میلیون‌ ها شیرخوار حسینی
 
هدف از برگزاری این همایش رساندن پیام مظلومیت امام حسین(ع) و حضرت علی‌اصغر(ع) و طفل شیرخوار حضرت سید الشهدا (ع) به جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورایی است . 

 این آئین، همه ساله در نخستین جمعه محرم به منظور پاسداشت مقام حضرت علی اصغر (ع) طفل 6 ماهه امام حسین (ع) برگزار می شود.

همنوایی میلیون‌ ها شیرخوار حسینی
 
در این همایش از نقشه جامع راهبردی حضرت علی اصغر (ع) رونمایی شد.
 
همنوایی میلیون‌ ها شیرخوار حسینی 
دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) سال گذشته رونمایی شد. در این دکترین تأکید شده است کربلا حیات شیعه و حضرت علی اصغر (ع) حیات کربلا است که این دکترین به دفتر مقام معظم رهبری نیز تحویل داده شده است.
دبیر مجمع جهانی علی اصغر دیروز اظهار داشت: نذرنامه این همایش به ۸ زبان از جمله عربی، انگلیسی، روسی، آدری، استانبولی، سواحلی و و غیره ترجمه شده است.
  همنوایی میلیون‌ ها شیرخوار حسینی
وی  گفته بود: در بیشتر کشور‌های آسیایی به غیر از چین و ژاپن همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود.
 
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با اشاره به فعالیت و هماهنگی‌های های برون مرزی مجمع جهانی علی اصغر در کشور‌هایی مانند هند، روسیه، نیجریه و داغستان روسیه، گفته است: مدیریت تحقیقات راهبردی در مجمع ایجاد شده است که در تلاش هستیم با دعوت از نخبگان شیعه و سنی و حتی مسیحیان این روضه علی اصغر (ع) را بیش از بیش گسترش دهیم و امیدواریم در آینده به ۲۱ هزار جلسه برسیم.
  همنوایی میلیون‌ ها شیرخوار حسینی
منافی پور با اشاره به دوخت بیش از یک میلیون لباس برای این همایش، افزوده بود: بیش از ۷۰ نقطه کار دوخت این لباس‌ها را انجام دادند که به کشور‌های اروپایی، آفریقایی و حتی آسیای خاور دور هم ارسال می‌شود.
 
وی گفته است: از هر ۱۰ بانو در کشور دو نفر در این همایش شرکت می‌کنند و در مجموع ۸ میلیون نفر خود را در این همایش سهیم می‌کنند که امید است این جمعیت به ۱۵ میلیون برسد.منافی پور از برگزاری نمایشگاه دائمی این مجمع در حرم رضوی خبر داد و از تلاش‌های تولیت آستان قدس رضوی تشکر کرد. 

نظر شما