شناسهٔ خبر: 28088841 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

در بازدید خانه - موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛

پروین: مردم اینجا را ببینند و نگویند که آقایان در کاخ زندگی می‌کنند/ کلانی: آیت‌الله رفسنجانی به خاطر وطن و مردم همه کار کرد + تصاویر

ابنا

دو اسطوره فوتبال ملی و باشگاه پرسپولیس از موزه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «علی پروین» و «حسین کلانی» دو اسطوره تیم ملی فوتبال و باشگاه پرسپولیس دیروز پنج‌شنبه 22 شهریور 1397 از "خانه - موزه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" ــ که در منزل آن فقید تأسیس شده است ــ بازدید کردند.

علی پروین با تجلیل از آیت الله هاشمی(ره) گفت: خیلی افسوس می‌خورم که حاج ‌آقا در بین ما نیست. خدا او را رحمت کند. ما ورزشکاران همیشه به او افتخار می‌کردیم. الآن هم که دستشان از این دنیا کوتاه است، امیدوارم روحشان شاد باشد. خاطره زیادی از ایشان داریم؛ دو سه بار در زمان انتخابات به منزلشان آمدیم. آقای قلعه‌نویی هم در آن دیدار حضور داشت. در یک اتاق کوچک با هم حرف‌هایی در مورد فوتبال زدیم. ایشان هم قول انجام دادند، اما عمرشان به این دنیا نبود.

وی همچنین با اشاره به سادگی منزل آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) تأسیس شده است ــ گفت: دلم می‌خواهد مردم عزیزمان به دیدن این موزه بیایند. این قدر نگویند که آقایان در کاخ زندگی می‌کنند.

حسین کلانی هم گفت: دیدار ارزنده‌ای بود و یاد و خاطرات ایشان برای ما زنده شد. آیت‌الله رفسنجانی سردار بزرگ سازندگی بوده و یادش همیشه در قلب ما جای دارد.

وی تأکید کرد: ما در کشورمان در طول تاریخ افرادی را داشتیم که به خاطر وطن و مردم هر کاری را بدون بزرگنمایی انجام دادند؛ یکی از این افراد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود که متاسفانه زمانی که نیاز بیشتری به او داشتیم، از دستش دادیم.

این دو بازیکن به یادماندنی تیم ملی ایران در این بازدید تاکید کردند که بعد از ایام عزاداری محرم، با جمع ببیشتری از پیشکسوتان بازدیدی از این موزه خواهند داشت.

آقایان پروین و کلانی بعد از بازدید موزه، در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان(ع) در حسینیه جماران نیز شرکت کردند و مورد استقبال یادگار امام خمینی(ره) قرار گرفتند.

علی پروین همچنین یک پیراهن نوستالوژیک تیم فوتبال پرسپولیس در دهه های پنجاه و شصت که منقش به شماره و نام خود است را به حجت الاسلام والمسلمین «سید حسن خمینی» اهداء کرد.

خانه موزه مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی(ره) یار دیرین امام و رهبری، روز سوم شهریور 1397 در منزلی که پس از انقلاب و در تمام دوران ریاست مجلس، ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مجلس خبرگان رهبری در آن سکونت داشت افتتاح شد.

...........................
پایان پیام/ 101

نظر شما