شناسهٔ خبر: 28087729 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

پیشنهاد خودروسازان

برای افزایش ۱۷درصدی قیمت خودرو

صاحب‌خبر - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پیشنهاد خودروسازان مبنی بر افزایش ۱۷درصدی قیمت خودرو گفت: افزایش قیمت‌ها باید بر اساس آنالیز قیمت خودرو صورت بگیرد و مردم نباید تاوان حقوق و دستمزد ۱۱هزار پرسنل مازاد در یک شرکت خودروسازی را بدهند. به گزارش تسنیم، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر تصمیماتی که برای تنظیم بازار خودرو گرفته شده تصمیمات مقطعی هستند.
باستانی در رابطه با پیشنهاد خودروسازان مبنی بر افزایش 17درصدی قیمت خودرو گفت: افزایش قیمت‌ها باید بر اساس آنالیز قیمت خودرو صورت بگیرد. چرا خودروسازان هزینه‌های سربار خودروسازی را کاهش نمی‌دهند؟ چرا مردم باید تاوان حقوق و دستمزد 11 هزار پرسنل مازاد خودروسازی سایپا را پرداخت کنند؟ البته ما تورم و افزایش مواد اولیه تولید و به‌تبع آن افزایش قیمت را قبول داریم اما عدد آن باید بررسی شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: نزدیک یک سال است که قطعه‌سازان از خودروسازان پولی دریافت نکرده‌اند. ایرادات در این زمینه فقط مربوط به خودروساز نیست بلکه ایراد اصلی به وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان متولی کل صنعت است. اگر استراتژی صنعت ما مشخص بود و صنعت خودروسازی به‌عنوان یکی از صنایع ما تلقی می‌شد قاعدتاً باید در طول این 40 سال زیرساخت‌های توسعه‌ای صنعت خودرو از جمله تامین مواد اولیه از پتروشیمی‌های داخل فراهم می‌شد.
باستانی در پایان اظهار داشت: دولت‌ها به‌اندازه 15 درصد سهام در خودروسازی نقش دارند اما بیش‌تر از آن دخالت می‌کنند دولت باید پای خود را از خودروسازی کنار بکشد.

پرداخت ۲۸ میلیارد ریال
به آتش نشانان پلاسکو
پس از بررسی‌های فنی و کارشناسانه بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال خسارت مربوط به رشته آتش سوزی در خصوص پرونده پلاسکو از سوی شرکت‌های بیمه به زیان دیدگان این حادثه پرداخت شد. به گزارش بیمه مرکزی، در بخش بیمه‌های مسئولیت، مبلغ ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بابت فوت ۱۵ تن از شهدای آتش نشان توسط شرکت بیمه کارآفرین و پرداخت سرمایه فوت بیمه عمر و حادثه ۱۶ تن از قربانیان این حادثه از سوی همین شرکت به مبلغ ۳۵ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال به حساب ذی نفعان قانونی آنان واریز شده است. شایان ذکر است سه تن از شهدای حادثه پلاسکو دارای بیمه نامه انفرادی عمر و تامین آتیه بودند که شرکت پاسارگاد به عنوان بیمه گر بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به ذی نفعان قانونی آنان پرداخت کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما