شناسهٔ خبر: 28083344 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

برگزاری مراسم خاکسپاری کوفی عنان

صاحب‌خبر -

مراسم خاکسپاری کوفی عنان، دبیرکل پیشین سازمان ملل با حضور برخی از رهبران پیشین و کنونی جهان، مقامات مختلف و محلی در غنا برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مراسم در مرکز کنفرانس بین المللی آکرا پس از پایان سه روز مراسم سوگواری به احترام این دیپلمات برجسته برگزار شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هم چنین روسای جمهور برخی کشورها از جمله زیمبابوه، نامیبیا، لیبریا، اتیوپی و نیجر در این مراسم حضور داشتند.

رییس جمهور غنا این مراسم را بزرگترین مراسم کشورش اعلام کرد.

او در ادامه اظهاراتش عنان را یکی از برجسته ترین انسان‌ها در این نسل از مردم معرفی کرد.

پیکر کوفی عنان روز دوشنبه از خانه‌اش در سوئیس به منظور برگزاری مراسم تشییع رسمی و همین طور یک مراسم خاکسپاری خصوصی در روز پنجشنبه به شهر آکرا منتقل شد.

کوفی عنان که سابقا برنده جایزه صلح نوبل شده بود، اولین دبیرکل سازمان ملل از حوزه جنوب صحرای آفریقا بود. وی در تاریخ ۱۸ اوت در سن ۸۰ سالگی بعد از یک بیماری کوتاه مدت جان خود را از دست داد. تابوت او روز سه‌شنبه در حالی که در پرچم قرمز، سبز و طلایی کشور غنا پوشیده شده و تحت حفاظت افسران نظامی بلندپایه قرار گرفته بود، به محل موسوم به "مرکز کنفرانس بین‌المللی" در شهر آکرا منتقل شد. به همین مناسبت سرودهای مذهبی با گروه کر اجرا شده و یک سری رقص‌های سنتی نیز برگزار شد و مردم این فرصت را پیدا کردند که به او ادای احترام کنند.

اکثر کسانی که برای ادای احترام به پیکر کوفی عنان صف کشیده بودند، لباس‌های مشکی و قرمز رنگ به نشانه عزاداری پوشیده بودند و از زیر پوسترهای بزرگ کوفی عنان و در ضمن به صدا درآمدن صدای طبل‌ها عبور کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما