شناسهٔ خبر: 28077956 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

طبق آمارها سری Call of Duty از Battlefield محبوب‌تر است

به تازگی یک سری آمار جدید راجب رقابت سری بازی‌های Call of Duty و Battlefield منتشر شده که نشان می‌دهد در حال حاضر مجموعه Call of Duty از رقیب خود محبوب‌تر است.

صاحب‌خبر -
طبق آمارها سری Call of Duty از Battlefield محبوب‌تر است

به تازگی یک سری آمار جدید راجب رقابت سری بازی‌های Call of Duty و Battlefield منتشر شده که نشان می‌دهد در حال حاضر مجموعه Call of Duty از رقیب خود محبوب‌تر است.

بدون تردید، دو مجموعه قدیمی، موفق و محبوب Call of Duty و Battlefield توانسته‌اند در دو دهه اخیر بهترین و شیرین‌ترین لحظلات کاربران را برای آن‌ها رقم بزنند و بدون شک هیچ فردی پیدا نمی‌شود که تا الان حتی یک ساعت از وقت را صرف تجربه یکی از نسخه‌های این دو مجموعه نکرده باشد. بسیاری از کاربران، در دوران کودکی خود از این دو بازی خاطرات فراوانی دارند. خاطراتی که به طور مثال در آن‌ها توانستیم حس واقعی نبرد در جنگ‌های جهانی را در کنار شخصیت‌های‌فوق العاده و غنی حس کنیم و یا به لطف وجود Call of Duty، سری به آینده زده و با ربات‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته بازی کنیم.

اما همیشه یک رقابت جذاب و هیجان‌انگیز میان این مجموعه بوده و همیشه آن‌ها از طرفداران خاص خود برخوردار بودند. دو مجموعه Call of Duty و Battlefield هریک نقاط مثبت بسیار زیادی را دارا هستند و در بخش‌هایی هم از نقاط ضعفی ضربه می‌خورند. کاربران و طرفداران هریک، معتقد هستند که بازی مدنظر خودشان بهتر است و به همین علت و همان‌طور که گفته شد، رقابت میان این دو بسیار تنگانگ و جذاب است.

شاید بتوان گفت که در زمانی که شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) و شرکت دایس (DICE) از بازی Battlefield 1 رونمایی کردند و تریلر رسمی آن منتشر شد، میزان طرفداران این بازی به شدت بالا رفت و ما شاهد بازدیدهای بسیار زیادی بودیم. از آن سو، شرکت اکتیویژن (Activision) بازی Call of Duty: Infinite Warfare را در اختیار داشت و به علت ادامه دادن راه تکنولوژی‌های پیشرفته و سفر بازی در زمان‌های آینده، اعتراضات زیادی نسبت به این بازی انجام شد و در نهایت شاهد موفقیت بازی Battlefield 1 بودیم.

اما حالا، وب سایت معتبر GitHyp، یک سری آمار و ارقام جدید را به دست آورده و طبق آن‌ها، به نظر می‌رسد که اکنون بازی Call of Duty از رقیب خویش بسیار محبوب‌تر باشد. این آمار جدید، از میزان بازدیدها و محبوبیت این دو مجموعه از منابع معتبری مثل یوتیوب و توییچ گردآوری شده و برای مثال، اکنون بازی Call of Duty: Black Ops 4  به عنوان محبوب‌ترین بازی در توییچ شناخته می‌شود و همچنین در بین عناوین دیگر، بیشترین میزان بازدیدکننده همزمان را دارد. به طور دقیق‌تر، تعداد ۳۶۷ هزار نفر تریلر این بازی را مشاهده کرده‌اند. این در حالی است که تریلر نسخه قبلی بازی یعنی WWII، فقط توانست به رقم ۱۴۱ هزار نفر بیننده هم‌زمان دست پیدا کند. در این حالت، کاملا قابل تشخیص است که جدیدترین نسخه این سری بازی، توانسته محبوبیت بسیار خوبی در بین کاربران داشته باشد. اما در آن سو، بازی Battlefield 1 در زمان معرفی خود توانست به میزان ۳۵۴ هزار بازدیدکننده به طور همزمان دست یابد که رقم قابل توجه‌ای بود. اما ما در سال جاری، مشاهده کردیم که تنها ۱۵۰ هزار نفر تریلر نسخه‌ی Battlefield V را تماشا کردند و نشان می‌دهد که محبوبیت بازی کاهش داشته است.

به نظر می‌رسد که معرفی حالت Blackout و حضور آن در نسخه‌ی بتا آزمایشی بازی Call of Duty: Black Ops 4  و وجود آن در زمان عرضه نسخه نهایی این عنوان، میزان طرفداران بازی را بسیار افزایش داده و تواسته تا نظر تمامی آن‌ها را به خود جلب کند.

در ادامه و در وب‌سایت یوتیوب، ۱۲ میلیون کاربر تریلر حالت بتل رویال بازی Call of Duty: Black Ops 4 یعنی Blackout را تماشا کرده‌اند که البته از سویی دیگر تقریبا همین تعداد نفر ببینده برای تریلر بازی Battlefield V به ثبت رسیده است. اما بازی Call of Duty: Black Ops 4 در جایی از رقیب خود پیشی می‌گیرد که نفرات بیشتری ویدئو این بازی را نسبت به Battlefield V پسندیده‌اند. همچنین تریلر بازی Battlefield V به تعداد بیشتری دیسلایک دریافت کرده است و در واقع افراد بیشتری آن را در دسته ویدئوهای پسندیده‌نشده قرار داده‌اند.

حتما برای شما بسیار عجیب خواهد بود که چگونه محبوبیت بین این مجموعه جا به جا شده و در حال حاضر ما شاهد موفقیت سری Call of Duty هستیم. آن طور که وب سایت GitHyp به طور دقیق بررسی کرده، وجود حالت بتل رویال یا همان Blackout در بازی Call of Duty: Black Ops 4، وجود حاشیه‌ها و بحث‌های فراوان بر سر محتویات بازی Battlefield V و اعتماد نداشتن کاربران و بازیکنان به الکترونیک آرتس و دایس، سه دلیل اصلی بوجود آمدن چنین موضوعی بوده است. همان‌طور که اطلاع دارید، نسخه‌ی بتا بازی Battlefield V تا چند روز پیش در دسترس کاربران قرار داشت و همگان توانستند یک چشم‌انداز کلی به بازی داشته و نسخه‌ی آزمایشی آن را تجربه کنند. اما ما در این نسخه‌ی بتا، شاهد حضور حالت بتل رویال بازی یا همان Firestorm نبودیم. این در حالی است که استودیو تری‌آرک (Treyarch)، حالت Blackout را در نسخه‌ی آزمایشی Call of Duty: Black Ops 4 گنجانده و بسیاری از کاربران در حال تجربه آن هستند و به نظر می‌رسد که تا اینجا بسیار موفق عمل کرده است. از سویی دیگر، حالت Firestorm در زمان عرضه‌ی رسمی بازی Battlefield V در دسترس نخواهد بود و مدتی بعد عرضه خواهد شد. همین نکته باعث شده تا بسیاری از کاربران نسبت به الکترونیک آرتس اعتراض داشته باشند. همچنین انتظارات از حالت بتل رویال Battlefield V بسیار بالا بوده و با وجود عناوین موفقی و بزرگی مثل Fortnite که اکنون کاربران زیادی را برای خود جمع‌آوری کرده‌اند، حالت Firestorm می‌بایست محتویات و جزئیات جدیدی را با خود همراه داشته باشد تا بتواند محبوبیت بازی را افزایش دهد.

در رابطه با اعتراضات کاربران نسبت به محتویات بازی Battlefield V، باید بگوییم که در ابتدا همگان انتظار داشتند که نسخه جدید بازی در نبردهای مدرن و امروزی جریان داشته باشد تا کاربران بتوانند طعم نبردهایی همانند Battlefield 4 را دوباره حس کنند. اما اعلام شد که داستان بازی و اتفاقات آن در جنگ جهانی دوم رقم خواهد خورد. از سویی دیگر، وجود سربازان زن و توجه بیش از حد استودیو دایس به این موضوع و انتخاب یک شخصیت زن برای طرح جلد اصلی بازی، توانست تا شدت نارضایتی را افزایش دهد که البته کمی بعد این موضوع به فراموشی سپرده شد.

در نقطه‌ای دیگر، شاهد بی‌اعتمادی کاربران به الکترونیک آرتس و استودیو دایس هستیم. وجود لوت‌باکس‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی Star Wars Battlefront II، موضوعی بود که به طور واضح شکست این عنوان را رقم زد و باعث شد تا کاربران زیادی نسبت به پول‌پرستی سازندگان اعتراض داشته باشند. در زمان عرضه‌ی رسمی این بازی، هر شخص که پول بیشتری در بازی خرج می‌کرد، علاوه بر دسترسی به محتویات و آیتم‌های بیشتر، پیشرفت زیادی را هم در بازی کسب می‌کرد و در واقع تلاش دیگر کاربران نیز ضایع می‌شد. البته تا الان به نظر می‌رسد که دیگر این مشکلات رفع شده و سازندگان جهت جلب رضایت دوباره بازیکنان، بسته‌های الحاقی و به‌روزرسانی های مختلفی را برای بازی عرضه کرده‌اند که البته دیگر نمی‌تواند آن اعتماد قبلی و قوی گذشته را بازگرداند. اکنون کاربران حدس می‌زنند که این موضوع باز هم در بازی Battlefield V وجود داشته باشد و حتی از لحاظ محتوا، نتیجه‌ای که در اینده به کاربران ارائه می‌شود، با اطلاعاتی که در حال حاضر از بازی موجود است تفاوت داشته باشد.

تمامی این‌ها، باعث شده تا بازی Call of Duty: Black Ops 4 بتواند محبوبیت بیشتری کسب کند و از رقیب خود جلو بزند. حتی وب‌سایت GitHyp معتقد است که بعد از عرضه رسمی این بازی، حالت بتل رویال آن یعنی Blackout می‌تواند رتبه دومبین بازی محبوب بتل رویال را کسب کند و در واقع بازی PUBG را کنار بزند.

بازی Call of Duty: Black Ops 4 در تاریخ ۲۰ مهر ماه سال ۱۳۹۷ (۱۲ اکتبر سال ۲۰۱۸) برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. از سویی دیگر و در تاریخ ۲۹ آبان ماه سال جاری (۲۹ نوامبر)، بازی Battlefield V برای پلتفرم‌های ذکر شده، عرضه خواهد شد.

نظر شما