شناسهٔ خبر: 28074330 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردوهای جهادی فرهنگی ‌دهه اول ماه محرم در نقاط محروم شیراز برگزار می‌شود

R41382/P1377/S6,61/CT12

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدی گفت: اردوهای جهادی فرهنگی در دهه اول ماه محرم توسط خدام بخش کودک آستان مقدس در قالب گروه تخصصی کبوترانه و با همکاری بسیج شیراز در نقاط کم برخوردار شیراز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت احمدبن‌موسی الکاظم شاهچراغ (ع)، حجت‌الاسلام احمد سلامی اظهار داشت: مراسم سوگواری در دهه اول محرم، هر روز بعد از اقامه نمازهای ظهر و عصر و همچنین مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام جاوید و حجت‌الاسلام ملک مکان و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سلامی گفت: مراسم قرائت زیارت پرفیض عاشورا هر روز صبح ساعت 6:30 در رواق دارالعباده حرم مطهر برگزار می‌شود. 

وی افزود: همایش عظیم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور و نقاط مختلف جهان در اولین جمعه ماه محرم الحرام، روز 23 شهریور ماه 97 راس ساعت 8 صبح در شبستان امام خمینی(ره)، رواق و صحن‌های حرم مطهر و با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ علیرضا حدائق و مداحی حاج اسلام میرزایی برگزار می‌شود و لباس سبز شیرخوارگان حسینی متبرک به نام مبارک حضرت علی اصغر (ع)  از ساعت 7 صبح همان روز در گیت‌های ورودی حرم مطهر توزیع خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس بیان کرد: طرح بزرگ ختم قرآن هدیه به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان با عنوان " من تلاوت قرآن را دوست دارم" در محرم امسال برگزار می‌شود. 

وی افزود: ثبت نام از علاقه‌مندان در این طرح به صورت پیامکی و یا حضوری انجام می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری به مرکز دارالقرآن حرم مطهر کارت ختم قرآن را دریافت کنند و جهت شرکت در طرح به صورت پیامکی نیز شماره سامانه پیام کوتاه 100001522 اختصاص پیدا کرده که عموم علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال کلید واژه "لبیک یا حسین(ع)"در این طرح مشارکت کنند و پس از ارسال شماره جزء قرآن مورد نظر جهت قرائت به ایشان اطلاع‌رسانی می‌شود. 

وی به ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده برای کودکان در این ایام اشاره کرد و گفت: اردوهای جهادی فرهنگی در دهه اول ماه محرم توسط خدام بخش کودک آستان مقدس در قالب گروه تخصصی کبوترانه و با همکاری بسیج شیراز در نقاط کم برخوردار شیراز با هدف محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات فرهنگی و انتقال مفاهیم ارزشی برگزار می‌شود. 

حجت‌الاسلام سلامی بیان کرد: حسینیه کودک حرم مطهر در ایام دهه اول محرم‌الحرام در محل دارالقرآن آستان مقدس واقع در ضلع جنوبی صحن مطهر احمدی برپاست و علاوه بر پذیرایی از کودکان در روز، از ساعت 20 تا 23 هر شب نیز پذیرای نونهالان حسینی است و توسط گروه تخصصی کبوترانه حرم مطهر برنامه‌های مختلفی همچون "قرآن بخوان و جایزه بگیر"، مداحی کودکان و نوجوانان، نقاشی، مسابقه و سرگرمی ویژه کودکان اجرا می‌شود. 

انتهای پیام/‌ش

نظر شما