شناسهٔ خبر: 28074230 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهم ترين اخبار جهان ( 7 - 19 )

نتایج یک نظرسنجی نشان مي دهد دسترسي کودکان در انگلیس به ماریجوانا در مقایسه با نوشیدنی های الکلی آسانتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ، مهم ترين اخبار و رويدادهاي جهان طي 12 ساعت گذشته به شرح زير است ...

انگلیس

// مقامات دولتی انگلیس از نبود نیروهای نظامی و متخصص در بیش از 100 نوع شغل مهم میدانی شامل بخش های اطلاعاتی ارتش این کشور خبردادند.
// نتایج یک نظرسنجی نشان داد کودکان در انگلیس دسترسی آسانتری به ماریجوانا در مقایسه با نوشیدنی های الکلی دارند. این نظرسنجی نشان می دهد چهل و چهار درصد شرکت کنندگان شانزده تا هفده ساله معتقدند دسترسی به ماریجوانا برای آنها آسانتر از دسترسی به نوشیدنی های الکلی است.
// اکثریت قاطع شهروندان انگلیس معتقدند مذاکرات مربوط به خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) از تاثیر مورد نظر برخوردار نیست.

 

اتحادیه اروپا

//کمیسیون اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد به دنبال آن است تا در صورتی که شرکت های بزرگ اینترنتی از جمله گوگل، فیسبوک و توئیتر و همچنین دیگر پلتفرم های آنلاین نتوانند ظرف مدت یک ساعت از زمان انتشار، کلیه مطالب و تبلیغات مرتبط با افراط گرایی را از روی وبسایت های خود حذف کنند، آنها را با جریمه های سنگین مواجه کند.

فرانسه

// وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه از حکم دادگاهی در مصر برای اعدام هفتاد و پنج نفر ابراز نگرانی کرد و از مقامات این کشور خواست حکم اعدام این افراد را متوقف کنند.

لیبی

// با وجود گذشت کمتر از یک هفته از شروع آتش بس تحت حمایت سازمان ملل میان گروه های مختلف رقیب در لیبی، مقامات دولتی و فرودگاهی این کشور اعلام کردند طرابلس پایتخت و تنها فرودگاه فعال آن هدف حمله موشکی قرار گرفت که مقامات را مجبور به انتقال پروازها به فرودگاه دیگری کرد.

یمن

// شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن در توئیتی از فرماندهی جوزف ووتل رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا بر ائتلاف متجاوزان به یمن خبر داد.
// جنگنده های متجاوز سعودی آمریکایی چندین بار به منطقه "کیلو 16" در استان الحدیده یمن حمله کردند و شهروندان و خودروهای گذری را هدف قرار دادند.
// در پی حملات هوایی عربستان سعودی به استان الحدیده یمن هفت تن از شهروندان به شهادت رسیدند و شماری نیز زخمی شدند.
// نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن حمله گسترده متجاوزان سعودی به مناطق و روستاهای واقع در شمال شرقی فرودگاه الحدیده را با شکست مواجه کردند.
// در حمله جنگنده های سعودی به منطقه فرزه صنعاء و منطقه الکشوبع واقع در کیلومتر 16 استان الحدیده تا کنون 10 نفر به شهادت رسیده و 20 تن دیگر مجروح شده اند.

ژاپن

// مقامات دولتی ژاپن تاکید کردند پس از برطرف شدن موضوع جزایر مورد مناقشه با روسیه ، خواستار برگزاری مذاکرات انعقاد توافق صلح با این کشور هستند. مقامات وزارت امور خارجه ژاپن تصریح کردند مواضع توکیو در قبال مسکو همچنان ثابت است.
// مقامات نظامی آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کردند این کشور و ژاپن روز سه شنبه سامانه دفاع موشکی بالستیک ایجس ژاپن را در نزدیکی سواحل هاوایی با موفقیت آزمایش کردند.

مکزیک

// وزیر اقتصاد مکزیک گفت اگر آمریکا و کانادا به توافق تجاری دست پیدا نکنند مکزیک باید آماده باشد برای دستیابی به توافق دوجانبه با آمریکا تلاش کند.
// افزایش خانواده های مهاجر مکزیک در مناطق مرزی با آمریکا سبب شده است تردد غیرقانونی از مکزیک به آمریکا افزایش یابد.

آمریکا

// بانک مرکزی آمریکا گزارش داد شرکت ها به علت پیش بینی تنش های تجاری بین المللی، سرمایه گذاری شان در آمریکا را کاهش داده اند یا آن را به تعویق انداخته اند.
// نتایج یک نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می دهد شانس دموکرات های آمریکا برای بازپس گیری کرسی های از دست رفته و کسب مجدد اکثریت در کنگره در حال افزایش است.
// مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر میزان تماس های خود با چین در زمینه تجاری افزوده است به نحوی که به چین پیشنهاد داده است دور تازه ای از گفتگوهای تجاری بین دو کشور آغاز شود.
// دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا یک فرمان اجرایی امضا کرد که بر اساس آن تحریم هایی بر ضد افراد و نهادهایی وضع خواهد شد که دخالتشان در انتخابات آمریکا اثبات شود.
// جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت کسانی که مسئول دخالت در انتخابات آمریکا هستند با مسدود شدن دارایی ها در آمریکا روبرو خواهند شد ، دسترسی آنها به نهادهای مالی آمریکا محدود می شود و همچنین محدودیت هایی در زمینه سرمایه گذاری شهروندان آمریکایی در شرکت های وابسته به دخالت در انتخابات وضع می شود.

ایران

//سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب را فرافکنی و تلاش بی نتیجه برای منحرف کردن افکار عمومی منطقه و جهان از جنگ افروزی ها و حمایت های چندین ساله از تروریسم و گروه های تروریستی دانست.

عراق

//تبلیغات انتخابات پارلمانی در منطقه کردستان عراق با حضور 773 نامزد انتخاباتی از 29 جریان سیاسی، آغاز شد.
// آمریکا پس از ناکامی داعش اکنون به دنبال کودتای سفید در عراق است تا نخست وزیری را در این کشور روی کار بیاورد که تحت نفوذ واشنگتن باشد.

نظر شما